Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kympin tytölle tärkeämpää saada kymppi todistukseen, kuin ymmärtää asioista yhtään mitään?

Vierailija
14.12.2022 |

Muistan kouluaikoina tällaisen kympin tytön, itku tuli jos todistuksessa oli yksikin 9. Lukiossakin kirjoitti älliä niin paljon, että oli jossain lehdessäkin.

Mihin hän näitä tietoja sitten käytti? No, on vanhapiikana hoitamassa hevosia vanhempiensa kotitalossa, yhtään päivää ei ole töissä kylän huoltoaseman tietojen mukaan viettänyt, koska ei kestäisi työnteon painetta epäonnistua.

Tiesi miten sai kympit todistukseen tekemällä kaiken juuri niin kuin kerrottiin, mutta kun olisi itse pitänyt ottaa vastuuta, no siihen se sitten jäikin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla en tiedä t sirkka

Vierailija
2/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin tyttö ymmärsi ilmeisesti kuitenkin, ettei töitä toisen taskuun kannata tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä koulumenestys korreloi tilastoissa vahvasti myöhemmässä elämässä menestymisen kanssa, mutta jatka sinä vain työtön vanhapiika kympin tyttö -fantasiointiasi. Jonkun yksittäisen henkilön elämäntarina ei kerro mitään siitä, miten asiat yleensä menevät.

Vierailija
4/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kympin tyttö ja kuuden ällän ylioppilas. Nykyään tavallinen akateeminen perustyöläinen matemaattisella alalla, naimisissa kympin pojan kanssa. Ainoa missä kympin tyttöys edelleen näkyy on halu oppia ja ymmärtää edelleen, keski-ikäisenä. Opiskelen kieliä, nyt esim uutta älyyn perustuvaa peliä, kuulun peliä harrastavaan seuraan, ja luen hyvin monipuolisesti kirjallisuutta. Eli osa ihmisistä oikeasti vain nauttii oppimisesta ja ymmärtämisestä.

Vierailija
5/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit on myös meitä jotka sai kympit ja ällät lukematta.

Sanoisin myös sellaista, et ulkolukija ns. ymmärtää-asioista varmuudella enemmän kuin kukaan katkera trolli.

Vierailija
6/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä viisaita että tyhmiä on niin kympin tytöissä kuin kutosenkin keskiarvon saaneiden joukossa.

On hämmästyttävää, miten vähän koulumenestys todella lopulta vaikuttaa elämässä menestymiseen. Siis jos asiaa lähestyy useammasta eri näkökulmasta.

Vierailija
7/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin tytöt ovat fiksuja.

Aloittajalla on todennäköisesti jotain muuta osaamista, esim. taitavaa kaljanjuontia.

Vierailija
8/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, taas tämä klassikko "minä seiskan poika ymmärrän paljon enemmän kuin ne kympin tytöt, mutta en saanut kokeesta kymppiä, kun en jaksanut panostaa".

Vierailija
9/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, taas tämä klassikko "minä seiskan poika ymmärrän paljon enemmän kuin ne kympin tytöt, mutta en saanut kokeesta kymppiä, kun en jaksanut panostaa".

Ei kun "en saanut kymppiä koska tyttöjä suositaan":D

Vierailija
10/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä viisaita että tyhmiä on niin kympin tytöissä kuin kutosenkin keskiarvon saaneiden joukossa.

On hämmästyttävää, miten vähän koulumenestys todella lopulta vaikuttaa elämässä menestymiseen. Siis jos asiaa lähestyy useammasta eri näkökulmasta.

Mitä tarkoitat useilla eri näkökulmilla? Eikö menestys mitata yleensä sellaisilla asioilla kuin mielekkään, vastuullisen ja arvostetun työn tekeminen sekä taloudellinen hyvinvointi? Nämä ovat lopulta aika yksiselitteiset mittarit. Onnellisuus ja vastaavat ovat sitten asia erikseen.

Vierailija
11/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Mitä tekee älyllä tai muulla lahjakkuudella, jos ei viitsi tai ei ole kirjallisia tai suullisia taitoja sen esille tuomiseen?

Vierailija
12/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppiä ei saa kukaan mistään mitään ymmärtämätön. Siihen vaaditaan aina opiskeltavan asian monipuolista hallintaa.

Vierailija
13/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kympit tarkoittavat, että ihmisellä on laaja valikoima vaihtoehtoja, joista valita. Sitten hän itse valitsee.

Vierailija
14/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Aika monen haave olisi jäädä vaan hevosia hoitamaan ja mihin sitä miestä ees tarvii. Fiksu likka siis. Kateellisten panettelua.

Vierailija
15/15 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah. Aika monen haave olisi jäädä vaan hevosia hoitamaan ja mihin sitä miestä ees tarvii. Fiksu likka siis. Kateellisten panettelua.

Ei yhteiskunta tarjoaa ilmaista koulutusta sen vuoksi että on kiva hoitaa heppoja, vaan sen vuoksi että sillä annettaisiin jotain yhteiskunnalle takaisin. Hieman kuin luonto joka synnyttää maailmaan miehiä ja naisia siksi jotta voisimme rakastua ja lisääntyä, emmekä vihata toisiamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi