Onko vanhanaikaista lähettää joulukortteja?
Tuntuu, että 5kymppiset ja sitä vanhemmat lähettää edelleen joulukortteja. Nuoremmat lähettää jouluntoivotukset somessa.
Kommentit (15)
Kyllä. Ainoa, jolta saan postissa joulukortin on äitini.
T. 41v.
Lähettelin vuosia, mutta minä en kortteja saanut, niin lakkasin lähettämästä. Käytän nekin rahat itseeni.
Onhan se vanhanaikaista, mutta kohteliasta lähettää heille jotka lähettävät minulle.
Vierailija kirjoitti:
Lähettelin vuosia, mutta minä en kortteja saanut, niin lakkasin lähettämästä. Käytän nekin rahat itseeni.
Minä aloin jo 15-20 vuotta sitten laittamaan korttirahat hyväntekeväisyyteen ja laitoin ihmisille tekstiviestit, jossa toivotin hyvää joulua itse kullekin. Tänä vuonna rahat menivät Ukrainan armeijalle. Enemmän se rahaa tarvii kuin suomalainen joulukorttia.
Maassa maan tavalla. Riippuu paljon missä asuu ja minkälaisia sukulaisia on. Itse lähettäisin mielelläni vain tekstiviestejä, mutta haluan laittaa kortit niille jotka lähettävät niitä meille. Ja kyllähän se tuntuu kivalta saada kortti itsekin.
Ennen olin hyvinkin kortteja vastaan, mutta nykyään osaan arvostaa niitä. Tänä vuonna kortit lähti oikeasti ihan puhtaasta hyväntahtoisuudesta eikä mistään perinteestä.
En tunne yhtäkään kaksikymppistä, joka lähettäisi joulukortteja.
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään kaksikymppistä, joka lähettäisi joulukortteja.
Itse aloin vasta kolmekymppisenä lähettämään joulukortteja..
Ei ole. Lähetän noin 15 joulukorttia. Osa menee vanhemmalle väelle, jotka arvostaa kortteja. Osa on nuorelle polvelle, jotka ilahtuvat joulutervehdyksestä. Tästä on jopa kerran keskusteltu ja edelleen ovat joulukortit mieluisia.
Joulukorteissa on joulun tunnelmaa.
Harmi että joulukorttiperinnekin on jäänyt, muiden muassa.
Olen itse lähellä eläkeikää, joten olen vielä korttisukupolvea. On kiva saada sekä lähettää kortteja. Aiemmasta 25:stä olen vähentänyt noin kymmeneen korttiin, koska laitoin useita vuosia kortin sellaisille, jotka eivät itse niitä lähettele. Minusta se oma rahallinen panostukseni on silloin vähän turha.
On kiva myös saada joulutervehdys jouluisena videona tai runona tekstiviestin muodossa. Pelkkä hyvän joulun toivotus tuntuu tällöin kalsealta.
Jos olisin rikkaampi, laittaisin kalliimpia ja erikoisempia kortteja, mutta nyt täytyy tyytyä hieman halvempiin. Valitsen kortit kuitenkin kauneus ja tunnelma edellä.
Ei kai tässä vanhanaikaisuus haittaa?
Meillä se on niin päin, että ainoa, joka joulukortteja lähettää, on mun 18 v tytär.
En ole lähettänyt kortteja 20 vuoteen. Turhaan rahanmenoa pelkän tavan vuoksi. Seitsemänkymppiset ja vanhemmat niitä enää lähettelee
Mä tykkään korteista, sekä saada, että lähettää. Ennen sai aina lomamatkoiltakin ihmisiltä kortteja, niitä ei kukaan enää vuosiin ole lähettänyt. Wa-viesti vain, terkkuja Espanjasta tms. Joulukortteja ei myöskään kukaan enää lähetä, mikä on harmi. Oli kiva laittaa niitä jääkaapin oveen ja muistaa hyvällä joulumielellä kortin lähettäjää. N59
En ole lähettänyt kortteja ehkä kymmeneen vuoteen. Saadut kortit alkoivat vähenemään ennen sitä, sitten hiipuivat ja näivettyivät kokonaan. Enää tulee äidiltä. T. 44 v
Totta. Ei mulla olisi edes varaa postimerkkeihin köyhänä opiskelijana.