Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen ei osaa säädellä tunteitaan

Vierailija
13.12.2022 |

Oon 25v nainen enkä osaa säädellä/käsitellä tunteitani vaan tarviin siihen lähes aina jonkun tueksi. Tästä seuraa tietty äkkipikaisuutta ja raivokohtauksia. Nytki teki mieli lyödä vessan peili nyrkillä paskaks, joutuisin sit kylläki maksaa uuden peilin. Mikä mua oikee vaivaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo viha sinulle tulee?

Vierailija
2/11 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu mind fullnessiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kumminkin pidemmällä kuin moni koska tiedostat että sinulla ylipäätään on tuollainen ongelma. Esim omat vanhempani ei todellakaan edes tiedä että heillä mitään tunteidensäätelyongelmia on.

Vierailija
4/11 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo viha sinulle tulee?

No vähän kaikesta mahollisesta

Vierailija
5/11 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin myös mun poikaystävää pyykkikorilla, se sano "hei, mitä sä riehut?!" ja mä siihen et sanaki vielä ni mä lyön sua

Vierailija
6/11 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

charming

Vierailija
7/11 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
8/11 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietenkään ikää katso, osaako vai ei. Älä sillä häpäise itseäsi. Ala opetella nyt, kun olet asian tiedostanut.

Vierailija
9/11 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kumminkin pidemmällä kuin moni koska tiedostat että sinulla ylipäätään on tuollainen ongelma. Esim omat vanhempani ei todellakaan edes tiedä että heillä mitään tunteidensäätelyongelmia on.

Tämä. Voit oikeasti onnitella itseäsi. Harva myöntää ja vielä harvempi edes tunnistaa kärsivänsä vihanhallintaongelmista.

Kuinka pitkään sinulla on ollut ongelmia hallita vihaasi? Onko niitä ollut lapsesta saakka vai ovatko ne alkaneet vasta viime vuosien/kuukausien aikana? Jos ensimmäinen vaihtoehto pitää kohdallasi paikkansa, saattaa kyseessä olla esimerkiksi aiemmin tunnistamatta jäänyt ADHD, joka usein oireilee tunteiden säätelyn heikkoutena. Jos jälkimmäinen, niin mieti, ajoittuvatko raivokohtausten alkamiset johonkin tiettyyn saumaan elämässäsi. Onko niiden alkamisen kanssa ajoittunut samanaikaisesti jotain stressaavaa tai järkyttävää: läheisen kuolema, työpaikkakiusaamista, taloudellisia kriisejä tai jotain muuta vastaavaa?

Lääkärissä sinun olisi hyvä kuitenkin käydä, koska ongelmasi on kärjistynyt jo siihen pisteeseen, että olet heittänyt poikaystävääsi esineellä ja uhkaillut lyöväsi häntä. Saatat tarvita lääkityksen ainakin alkuun avuksi, jotta saat tunnekuohusi tasoittumaan. Tutustu myös Maria Akatemian toimintaan, tietoa löydät osoitteesta https://www.mariaakatemia.fi.

Vierailija
10/11 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Voit oikeasti onnitella itseäsi. Harva myöntää ja vielä harvempi edes tunnistaa kärsivänsä vihanhallintaongelmista.

Kuinka pitkään sinulla on ollut ongelmia hallita vihaasi? Onko niitä ollut lapsesta saakka vai ovatko ne alkaneet vasta viime vuosien/kuukausien aikana? Jos ensimmäinen vaihtoehto pitää kohdallasi paikkansa, saattaa kyseessä olla esimerkiksi aiemmin tunnistamatta jäänyt ADHD, joka usein oireilee tunteiden säätelyn heikkoutena. Jos jälkimmäinen, niin mieti, ajoittuvatko raivokohtausten alkamiset johonkin tiettyyn saumaan elämässäsi. Onko niiden alkamisen kanssa ajoittunut samanaikaisesti jotain stressaavaa tai järkyttävää: läheisen kuolema, työpaikkakiusaamista, taloudellisia kriisejä tai jotain muuta vastaavaa?

Lääkärissä sinun olisi hyvä kuitenkin käydä, koska ongelmasi on kärjistynyt jo siihen pisteeseen, että olet heittänyt poikaystävääsi esineellä ja uhkaillut lyöväsi häntä. Saatat tarvita lääkityksen ainakin alkuun avuksi, jotta saat tunnekuohusi tasoittumaan. Tutustu myös Maria Akatemian toimintaan, tietoa löydät osoitteesta https://www.mariaakatemia.fi.

Ihan paska olo... poikaystävä sano ettei tiiä voiko enää olla mun kanssa. Lähti kotiinsa ja huusin sen perään et "jätä mut sit saatana!". Oisin melkee menny seisomaan tahallaan sen auton eteen tai potkinu sitä, siis autoa.

Mut hei kiitos vinkistä! Oon iha maassa ja syytä ollakin mut vien asiaa eteenpäin sit ku pystyn.

Vierailija
11/11 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaa ja meditoi, se on jo alku, että sä tiedostat sen. MIkä on hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi