Kuinka nopeasti poskionteloiden pitäisi tyhjetä?
Sain antibioottikuurin keskiviikkona poskiontelontulehdukseen, ja olo alkoi pian parantua. Lima (vai mitä siellä onkaan) ei kuitenkaan irtoa, enkä haista enkä maista. Nyt tuntuu taas painetta poskionteloisen kohdalla. Ja on ihan ponneton olo. Ääh. Pitääkö nyt lähteä viikonloppupäivystykseen istumaan juoppojen sekaan ja odottamaan tuntitolkulla... Vai voisiko odottaa maanantaihin?
Auttakaa, minäkin olen auttanut teitä usein!
Kommentit (8)
ja käytä nenähuuhtelukannua.
Ne antibiootit voi olla myös vääräntyyppiset, eivätkä pure. Punktointi on tehokkain tapa tyhjentää ontelot.
Pelkään hysteerisesti punktiota. Katselen tämän päivän ja kokeilen höyryhengitystä, ja huomenna jos tuntuu pahalta, lähden istumaan sinne päivystykseen. Nenän huuhteluun tarvitsisi ilmeisesti jonkinlaisen apulaitteen?
Antibiootti on amoksisilliinia, ja viimeksi se puri, mutta silloin sain lisäksi jotakin limaa löysentävää tms. lääkettä.
Minulla se on auttanut hyvin.
Punktointi ei ole niin kamalaa kuin miltä kuulostaa. Siinhän puudutetaan ja rutisee, muttei satu.
Ensin kokeilen lääkeruiskulla, jos se jotenkin onnistuisi, jos ei, niin kipaisen apteekista sen nenäkannun.
Kiitos vielä! t. ap.
Imin ruiskulla vettä nenääni, ja se katosi pääni sisuksiin. En tiedä minne se meni, mutta ei ulos ei ole tullut mitään, eikä se valunut nieluunkaan. Nyt pää on entistä tukkoisemman tuntuinen...
ap
Tuolla on avattu tukkoutuneet poskiontelot kerran jos toisenkin:)
Minulla on joskus lähtenyt vasta kuurin jälkeen, oikein lätäkkö valui lattialle, kun kumarruin. Antihistamiinia kannattaa ilman muuta käyttää, että limakalvoturvotus laskee. Ja höryhengitys on hyväksi. Lääkärille on turha mennä viikonloppuna, jos ollenkaan.
Lepoa ja kuumaa juotavaa