Sopisiko kermaperunat joulukinkun seuraksi?
Meillä ei perinteiset laatikot mene kaupaksi, punajuurilaatikko ja bataattilaatikko kylläkin. Keitettyjä perunoita syödään nokko arkena, olisikohan kermaperunat hyvä lisuke joulupöytään?
Kommentit (24)
Jouluruuaksi sopii kaikki se ruoka mitä perheenne tykkää syödä.
Turha laittaa perinteiden mukaista ruokaa jos ei niitä kukaan syö.
Miksi et tekisi samantien kinkkukiusausta? Siinä tulisi kinkut lisäkkeineen samalla uunituksella ja yhden astian taktiikalla.
Ehkä kuitenkin perinteiset keitetyt ja kinkun liemestä hyvä kermainen sinappikastike?
Toki kermaperunat käy lähes kaiken kanssa, mutta tulee aika tuhtia ja kastikepitoista, jos tekee kermakastikkeen kinkulle.
Itse teen uunijuureksia ja samassa uunipottuja, ja jätän laatikot ja potut muuten väliin.
Pienen talouden näppärä ratkaisu. Lantut, potut ja porkkanat samassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tekisi samantien kinkkukiusausta? Siinä tulisi kinkut lisäkkeineen samalla uunituksella ja yhden astian taktiikalla.
Kinkkukiusausta syödään välipäivinä.
Meillä myös kermaperunat kinkun kaverina.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oli vitsiksi tarkoitettu, mutta tuollainen kiusaus tulee usein tehtyä kinkun jämistä välipäivinä. Hernarin lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kinkkukiusausta syödään välipäivinä.
Kinkkua kermaperunoilla pyhänä ja arkena kermaperunoita kinkulla... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kuitenkin perinteiset keitetyt ja kinkun liemestä hyvä kermainen sinappikastike?
Toki kermaperunat käy lähes kaiken kanssa, mutta tulee aika tuhtia ja kastikepitoista, jos tekee kermakastikkeen kinkulle.
Itse teen uunijuureksia ja samassa uunipottuja, ja jätän laatikot ja potut muuten väliin.
Meillä ei ole koskaan tehty kastiketta kinkulle,ei edes lapsuudessa.
Minä keskityn kinkkuleipiin ja Bailey´siin.
Valkoihoinen ei muuta tartte.
Käy hyvin. Ehkä ite tekisin uuniperunoita ja hyvän kastikkeen, niin sais vähän juhlavampaa. Jouluna saa syödä just niitä ruokia jotka on omaan makuun, vaikka sitten pitsaa.
Kermaperunoita saa syödä vain lihamurekkeen kanssa, ei kinkun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole koskaan tehty kastiketta kinkulle,ei edes lapsuudessa.
Jännä. Meillä on tehty aina. Kinkun paistolientä, kermaa, omenasosetta sinappia. Helppo.
Jos oikeasti tykkäätte, niin ihan vapaasti. Itse en tekisi, koska minusta ovat sellaista turhaa lisuketta, joka vain täyttää mahaa, kun joulupöydässä on niin paljon asioita, joita syö mieluummin. En itse tarjoa perunoita ollenkaan. Sen sijaan kolme kattausta kaikkea mahdollista, kaloja, salaatteja, laatikoita koska jotkut tykkäävät.
Mutta jos se on teistä oikeasti hyvää, niin laittakaa.
Meillä ostetaan valmiskinkku, joten kinkkulientä ei tule. Kermaperunat on oikein sopiva lisuke.
Muistakaa myös näitä reppanoita, kun suunnittelette mistä joulupöytänne herkulliset antimet tänä vuonna koostuu:
https://elaintehtaat.fi/kuvat-videot.html
Tosiasian syrjään työntäminen ja elämän jatkaminen traditioineen kuin ei mitään olisi koskaan kuullutkaan syö vain omaa sielua. En tietenkään odota kenenkään heittäytyvän suoriltaan täysin vegaaniksi, mutta joitakin valintoja voi silti jokainen tehdä eettisesti oikeaoppiselta pohjalta. Olisi sitten joulurauha ja hyvä olla muillakin kuin vain itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös näitä reppanoita, kun suunnittelette mistä joulupöytänne herkulliset antimet tänä vuonna koostuu:
https://elaintehtaat.fi/kuvat-videot.html
Tosiasian syrjään työntäminen ja elämän jatkaminen traditioineen kuin ei mitään olisi koskaan kuullutkaan syö vain omaa sielua. En tietenkään odota kenenkään heittäytyvän suoriltaan täysin vegaaniksi, mutta joitakin valintoja voi silti jokainen tehdä eettisesti oikeaoppiselta pohjalta. Olisi sitten joulurauha ja hyvä olla muillakin kuin vain itsellä.
Tuskin kukaan luulee, että teuraseläimet kirmailevat vapaana luonnossa. Riista on asia erikseen.
Mulle kermaperunat kinkun kanssa olisivat vähän turhan raskas lisuke ja tekisin ennemmin paahdettuja perunoita ja muuta kasvislisukkeita brittityyliin.
Minäkin ajattelin tehdä kermaperunat. Ehkä jopa valkosipulilla! Miksei sopisi.