Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisessa perheessä joulupukki ei tule lasten luo?

Vierailija
12.12.2022 |

Onko tämän perheen vanhemmat vähän erikoisenhaluisia? Yritetään ikään kuin asettua tapojen ja kulttuurin yläpuolelle? Säälin heidän lapsiaan. Vanhemmat riistävät itsekkäistä syistä heiltä joulun tai'an.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten osaa itse päättää, miten hoidat omat juhlasi, katsot kaiken jostain kulttuuri/tapaoppaasta?

Vierailija
2/7 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä käy Pakkasukko uutena vuotena. Ihan perinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso netistä tai lehdistä paljonko joupukin käynti maksaa? Voit toki itse ilmoittaa alueesi F.B sivut ja kuin kauppojen ilmotus taulut,tulen ilmasiksi Joulupukisi varattomille lapsi perheille.Niin Kirkon diakonikin kautta löydät köyhät lapsi perheet alueltasi ,ota hänen kontakti.Ryhdy kerranin sanostasi,säälistäsi :Tekoihin!

Vierailija
4/7 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ainoa lapsemme on 14v eikä enää usko joulupukkiin.

Vierailija
5/7 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kiinnostunut vain lahjoista ja kohtelee pukkia epäkunnioittavasti. Ei maksa vaivaa. Kerran kokeilin, enää en.

Vierailija
6/7 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on kiinnostunut vain lahjoista ja kohtelee pukkia epäkunnioittavasti. Ei maksa vaivaa. Kerran kokeilin, enää en.

Joulupukki ei ole mitenkään pakollinen asia, mutta jos lapsesi ovat kiinnostuneet vain lahjoista ja kohtelevat taloon tulevaa ihmistä epäkunnioittavasti, se on kyllä ihan kasvatuksen tulosta. Anteeksi nyt, että sanon näin suoraan, mutta omilla valinnoilla on mahdollista vaikuttaa siihen, miten lapset suhtautuvat tavaraan ja miten he kohtelevat muita ihmisiä.

Vierailija
7/7 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri uskonnosta tai kulttuurista tulevassa perheessä, jossa ei juhlita joulua?

Tai sitten perheestä, jossa lapsille ei haluta syöttää satuja totena. Itse olen sitä mieltä, että pieni ripaus uskoa taikaan "kuuluu" lapsuuteen, mutta osaan myös arvostaa näkökantaa, jossa lapselle ei tuputeta joulupukki, pääsiäispupu ja jeesus satuja totuutena pienestä pitäen. Ovat varmaan aikuisina paremmin turvassa satusediltä, hopeavesikauppiailta ja kulteilta... tai sitten eivät, kun ei ole tullut oppeja pettymysten kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme