Ehdottakaa mulle jotain alaa
jossa täyttyvät nämä ehdot:
- ei mitään fyysisesti raskasta
- ei haastavaa matematiikkaa/matematiikkaan painottuvaa opiskelua
- ei sotealaa, opetusta tai varhaiskasvatusta
- ihan ok tai ei ainakaan huono työllisyystilanne.
Onko tuollaisia edes olemassa?
Kommentit (31)
Suosikki täällä: Kaikkien alojen asiantuntija
Hanki kaupallinen koulutus. Sillä löytyy töitä alalta kuin alalta.
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudu bussin kuljettajaksi.
Piti vielä lisätä, että ei ajokorttia. Mulla ei ole työttömänä sellaisen hankkimiseen varaa eikä muutenkaan tunnu omalta alalta.
Vierailija kirjoitti:
Kaupallinen ala vaatii matematiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti vielä lisätä, että ei ajokorttia. Mulla ei ole työttömänä sellaisen hankkimiseen varaa eikä muutenkaan tunnu omalta alalta.
Entä onko kielipäätä?
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat merkonomia, ehkä selviäisin opinnoista mutta en ole ihan varma onko se kovin työllistävä. Korkeakoulutasoisissa kauppatieteissä on liikaa matikkaa mulle. - Ap
Josko laaduntarkkailija voisi olla sopiva, vähän hankala haarukoida kun ei ole taustatietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä onko kielipäätä?
Ei ainakaan ihan hirveästi. Puhun englantia ihan normaalisti, varmaan samantasoisesti kuin suurin osa ikäisistäni suomalaisista. Ruotsia ja saksaa osaan puhua sen verran, että arkisista asioista pystyy hieman keskustelemaan, mutta en kovin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Josko laaduntarkkailija voisi olla sopiva, vähän hankala haarukoida kun ei ole taustatietoja.
Olen jo hieman yli 30-vuotias, aiemmin olen tehnyt varastotöitä, mutta se piti lopettaa heikentyneen fyysisen terveyden takia (seisomatyötä kuitenkin pystyisin tekemään). Pohjalla on lukiokoulutus ja kuvataiteen keskeytetty tutkinto amkissa. Elämä ei ole mennyt ihan siten kuin nuorena suunnittelin. - Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo hieman yli 30-vuotias, aiemmin olen tehnyt varastotöitä, mutta se piti lopettaa heikentyneen fyysisen terveyden takia (seisomatyötä kuitenkin pystyisin tekemään). Pohjalla on lukiokoulutus ja kuvataiteen keskeytetty tutkinto amkissa. Elämä ei ole mennyt ihan siten kuin nuorena suunnittelin. - Ap
Kampaaja, jos kestät kemikaaleja ja tykkäät olla ihmisten kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja, jos kestät kemikaaleja ja tykkäät olla ihmisten kanssa tekemisissä.
Tuolla taustalla sellainen kuin visualisti, jossa voisit hyödyntää täysimääräisesti kuvataiteellista lahjakkuuttasi, näyttää olevan vuoden koulutus.
Tuli mieleen matkailuala, hotellin respa vaikka? Jos kerran englanti sujuu, ruotsia pystyt käyttämään ja saksaakin osaat vähän. En oo 100% kärryillä työllisyydestä, mut ehkä joku viisaampi osaa valottaa.
Kun mikään ei näytä sopivalta niin tyhjäntoimittaja ja sehän taitaa olla jo tuttua puuhaa.
Ensiksikin; mikä kiinnostaa?
Olet jo yli kolmekymppinen; ikä alkaa painaa...
Vaativan alan asiantuntija.
palstan suosituin ammatti,pakko olla hyvä