Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat "köyhät"

Vierailija
11.12.2022 |

Eniten mediassa hinnoista valittaa ne, jotka asuvat tosi isoissa taloissa ja autoja on pihassa. Kenenkään ei ole pakko asua missään kartanossa ja valittaa sitten kuinka kallista on lämmittää tai omistaa autoja kaupungissa ja valittaa kuinka kallista on ajaa. Omia valintoja myös.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on näitä. Valittavat ns. lämpimikseen. Ei heillä ole mitään taloudellista hätää, ei vaikka on se mersu ja hieno talo. Mutta ovat periaatteellisesti pöyristyneitä energian hinnasta, autoilun kustannuksista yms. Kyllä ennen vaan oli paremmin...

Vierailija
2/15 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on, mutta tiedäthän, että keskituloisen talousahdinko on sitä parempaa ahdinkoa ja siitä saa valittaa, eikä omilla valinnoilla ole mitään tekemistä sen kanssa. Toista on valmiiksi pienituloisten ongelmat, ne ovat aina itseaiheutettuja, eikä valittaa saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan rahan ihmiset ovat rikkaita, muut ovat nousukkaita joilla raha on noussut päähän vähän samanlaisesti kuin Alkoholi

Vierailija
4/15 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on, mutta tiedäthän, että keskituloisen talousahdinko on sitä parempaa ahdinkoa ja siitä saa valittaa, eikä omilla valinnoilla ole mitään tekemistä sen kanssa. Toista on valmiiksi pienituloisten ongelmat, ne ovat aina itseaiheutettuja, eikä valittaa saa.

Nämä leveästi asuvat valittajat voisivat valita toisin ja asua vaatimattomammin, mutta eihän se sovi. Heillä on todellinen valinnanmahdollisuus verrattuna vaikkapa sairaaseen työkyvyttömyyseläkeläiseen.

Vierailija
5/15 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo facen valittaja 50+ nainen, ei asuntolainaa, uusi auto tallissa. Periaatteesta valitettava porukalla et kuuluu joukkoon.

Aivan eri tilanne kuin perheillä joilla asuntolainaa ja muita lainoja.

Vierailija
6/15 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän joka asiassa näin, että pitää aina saada se yks pelle joka suostuu rahanhimossaan haastateltavaksi. Ne joiden ongelmat on todellisia eivät edes kehtaa julkisesti missään ulista.

Vierailija
7/15 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikäysääliksimummoja kirjoitti:

Joo facen valittaja 50+ nainen, ei asuntolainaa, uusi auto tallissa. Periaatteesta valitettava porukalla et kuuluu joukkoon.

Aivan eri tilanne kuin perheillä joilla asuntolainaa ja muita lainoja.

Sama meillä töissä nämä joilla on hieno maksettu talo ja uusi auto ja vielä lapsettomia pariskuntia, nämä valittaa siellä isoimpaan ääneen. Mulla on vanha romu auto mistä en saa edes mitään jos myyn sen. Ei omaisuutta, vain asuntolainaa kerrostaloyksiöstä, jota maksan yksin. Enkä valita, koska mulla on ollut rahasta helvetin tiukkaa tähänkin asti, mikään ei ole sinänsä mulla muuttunut.

Vierailija
8/15 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän joka asiassa näin, että pitää aina saada se yks pelle joka suostuu rahanhimossaan haastateltavaksi. Ne joiden ongelmat on todellisia eivät edes kehtaa julkisesti missään ulista.

Eikä johdu vähiten siitä, että köyhiä on syyllistetty tilanteestaan vuosikausia. Ihan riippumatta köyhyyteen johtaneista syistä.

Vierailija
9/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä hintojen nousu on nimenomaan koskettanut aika lailla kaikkia tulotasosta riippumatta.

Jokaisessa tulotasossa on ihmisiä, jotka ovat varautuneet paremmin ja huonommin yllättäviin tilanteisiin. Ne, jotka ovat varautuneet pärjäävät tässäkin ajassa ja ne toiset joutuvat alentamaan elintasoaan.

Vierailija
10/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kirjoitti:

Kyllähän tämä hintojen nousu on nimenomaan koskettanut aika lailla kaikkia tulotasosta riippumatta.

Jokaisessa tulotasossa on ihmisiä, jotka ovat varautuneet paremmin ja huonommin yllättäviin tilanteisiin. Ne, jotka ovat varautuneet pärjäävät tässäkin ajassa ja ne toiset joutuvat alentamaan elintasoaan.

Elämä on valintoja, niinhän meille aina sanotaan. Nyt olisi pitänyt valita toisin ja säästää, kaikkien. Minä vähävarainen olen säästänyt, jotta selviän tulevasta talvesta. Mutta tietenkään kaikilla ei sellaista mahdollisuutta ole. Sitten on niitä, jotka ovat tottuneet korkeaan elintasoon; matkusteluun, autolla liikkumiseen, tilavaan asuntoon, hyvään ruokaan. Ikävä on elintasosta tinkiä, mutta ehkä suomalaisilla on vielä varaa?

Vierailija
11/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata tässäkin lähteä keinotekoisesti jakamaan kansaa, kuka saa valittaa ja kuka ei. Samassa veneessä ollaan kaikki, paitsi ne harvat, jotka hyötyvät tilanteesta. Meidän pitää olla yhtenäisiä, valittaa yhdessä ja pistää homma yhdessä kuriin, lisäksi auttaa toisiamme ja keksiä selviytymiskeinoja. Sitä paitsi sitä jo hankittua varallisuutta on näinä aikoina vaikea realisoida rahaksi, eikä siinä oikein ole järkeäkään, että pitäisi vaikkapa luopua omasta vaivalla hankitusta kodista poliitikkojen perseilyn vuoksi. Säästäminen voitaisiin muutenkin aloittaa eduskunnan taksikorteista ja edustajien kakkosasunnoista: kyllä kimppakämppien pitäisi riittää.

Vierailija
12/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä leveästi asuvat valittajat voisivat valita toisin ja asua vaatimattomammin, mutta eihän se sovi. Heillä on todellinen valinnanmahdollisuus verrattuna vaikkapa sairaaseen työkyvyttömyyseläkeläiseen.

Saman voivat tehdä myös asumistukien saajat,siitä vaan muuttamaan halvempaan.Miksi muiden pitää maksaa heidän valinnoista?

Vierailija
13/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman voivat tehdä myös asumistukien saajat,siitä vaan muuttamaan halvempaan.Miksi muiden pitää maksaa heidän valinnoista?

Vähävaraisen ei useinkaan kannata tinkiä asumismukavuudestaan, kun se on jo valmiiksi matala. Siitä ei hyödy taloudellisesti mitään. Meillä on hyvinvointivaltio, jossa jokaiselle taataan minimielintaso, mielestäni hieno asia, voit toki olla eri mieltä.

Vierailija
14/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat on näitä. Valittavat ns. lämpimikseen. Ei heillä ole mitään taloudellista hätää, ei vaikka on se mersu ja hieno talo. Mutta ovat periaatteellisesti pöyristyneitä energian hinnasta, autoilun kustannuksista yms. Kyllä ennen vaan oli paremmin...

Olen minäkin pöyristynyt vaikka säästössä on 6 numeroinen summa. Miksen saisi olla? Eihän nämä hinnat mitään normaaleja ole.

Vierailija
15/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pienituloista ei hintojen nousu kosketa juurikaan. Säästän jälleen ruoasta, kuten tähänkin asti olen joutunut tekemään. Ei ole mitään mistä luopua. Henkiriepu on vielä tallella, mutta sekään ei ole minkään arvoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän