Kumpi leffa parempi Piano vai Englantilainen potilas?
En ole nähnyt kumpaakaan mutta muistan miten noista ysärin puolivälissä vouhkattiin. Tänä iltana aijon kaataa itselleni ison lasillisen punkkua ja katsoa jomman kumman. Oletteko katsoneet? Kumpaa suosittelette?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piano, pääosa esittäjämiehessä alkukantaista seksuaalisuutta mikä vetoaa, tukahdutettuja tunteita, hieno musiikki ja sydäntä pakahduttava tarina. Yksi 1990 - luvun hienoimpia ihmissuhdedraamaelokuvia, ellei hienoin. Englantilaisesta potilaasta en sen sijaan pitänyt yhtään.
Katsoin nämä klipit. Ei vaikuta leffalta minun makuun. Joten youtube pätkien perusteella katselen ton Englantilaisen potilaan.
Ei noista klipeistä saa kokonaiskäsitystä. Itse rakastan tuota elokuvaa, ei pelkästään juonen vaan kokonaistunnelman takia. Mutta on Englantilainen potilaskin hyvä, ehkä vähän helpommin lähestyttävä.
~ Ap
Ponterosa hakkaa molemmat. Kantsii katsoa! 5/5 leffa.
Katselin ton Englantilaisen potilaan ja se oli aivan ihana!
~ Ap
Englantilainen potilas.
Pianossa oli se ahdistava viidakkoympäristö. Mutta hieno musiikki.
Katsoin vielä Pianon Englantilaisen potilaan perään koska en saanut unta. Eihän näistä leffoista voi puhua samana päivänäkään.
~ Ap
Mutta tää se vasta hyvä onkin:
Geishan muistelmat
Vierailija kirjoitti:
Englantilaisen potilaan katsoin kesällä eikä kyllä tarvitse katsoa toista kertaa! Se Almasy pisti mun pään ihan sekaisin. Miten voi mies olla niin komea! Joten jos olet naisihminen jolla hormoonit vielä toimii niin katso mielummin Piano.
Lueskelin tota ketjua Englantilaisesta potilaasta ja kyllä tuntuu Almasy todella saavan naisten hormoonit hyrräämään. Paljon viriilejä naisia tällä palstalla..
Pianossa upea musiikki. Muuten jotenkin samankaltaisia tunnelmiltaan, tosin itse en oikein jaksanut keskittyä Englantilaisessa potilaassa. Pianon taisin lähinnä kuunnella silmät kiinni, ei siinäkään se itse leffa kiinnostanut.
Ehdottomasti Englantilainen potilas. Piano on mun mielestä aika tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Minullapa on kotona englantilainen piano.
Minullapa onkin Englantilainen potilas.
Katsoin netflixistä Pianon. Siis niin tekotaiteellista pitkäveteistä paskaa että en ymmärrä miksi tätä aikanaan hehkutettiin! Kyllähän Englantilaisesta potilaastakin olisi voinut leikata puolituntia pois mutta siinä oli sentään niin karismaattiset näyttelijät ettei hidas tempo haitannut. Ralph Fiennes, Kristin Scott Thomas, Colin Firth, Juliette Binoche ja Willem Dafoe. Plus että Englantilaisessa potilaassa oli kauniita kirkkaita maisemia. Pianossa taas kaikki oli harmaata likaista ja synkkää.
Piano on muistaakseni aivan sairas elokuva
Yhtä hyviä. Kärsin unettomuudesta, mutta kummankin elokuvan aikana nukuin sikeästi.
Minullapa on kotona englantilainen piano.