Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko omalääkäriä vaihtaa?

Vierailija
11.12.2022 |

Kun ei ota mitään oireita todesta. Yksityisellä käynyt ja saanut hoitoa mutta nyt alkaa olemaan rahat loppu enkä halua tuolle omalääkärillemme mennä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurista kiinni. Kokeile.

Vierailija
2/7 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään omalääkärimallia täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Ilmoitat kirjallisesti terveyskeskusken ylilääkärille, että haluat vaihtaa toisen alueen lääkärin potilaaksi. Tai voit vaihtaa koko terveysasemaa.... Potilaalla on tällaisissa asioissa valinnan vapaus. Mutta jos ei sulle jotain hoitoa tai toimenpidettä lääketieteellisen syin tarpeelliseksi katsota, niin ei se vaihto mitään auta asiaan.

Vierailija
4/7 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Ilmoitat kirjallisesti terveyskeskusken ylilääkärille, että haluat vaihtaa toisen alueen lääkärin potilaaksi. Tai voit vaihtaa koko terveysasemaa.... Potilaalla on tällaisissa asioissa valinnan vapaus. Mutta jos ei sulle jotain hoitoa tai toimenpidettä lääketieteellisen syin tarpeelliseksi katsota, niin ei se vaihto mitään auta asiaan.

Julkisessa terveydenhuollossa ei noin vain ilmoitella että nyt minä menen toiselle lääkärille. Ylilääkäri päättää, ei potilas. Ei ole subjektiivinen oikeus kuten terveysaseman vaihto.

Vierailija
5/7 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vaihdella käytännöt. Mulla on joka kerta eri lääkäri eikä mistään omalääkäreistä edes ilmoitella. Tuskin on määriteltykään. Helsinki.

Vierailija
6/7 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysaseman voi vaihtaa, lääkärit, kukaan heistä ei ole omalääkärisi,vaihtuvat ilmankin.

Vierailija
7/7 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisessa terveydenhuollossa ei noin vain ilmoitella että nyt minä menen toiselle lääkärille. Ylilääkäri päättää, ei potilas. Ei ole subjektiivinen oikeus kuten terveysaseman vaihto.

Helsingissä ainakin voi terveyskeskusta vaihtaa ilmoittamatta mihinkään. Itse olen vaihtanut, ei kukaan kysellyt mitään. Lääkärit vaihtuu tiuhaan tahtiin, omalääkärisysteemi ei vaan toimi, tuskin kaksi kertaa pääsee samalle, sitten se on jo vaihtanut työpaikkaa. Pitää olla tyytyväinen, että johonkin jollekin pääsee. Ja ennen kaikkea joskus.