Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luoja paratkoon! On Jumalanpalveluskin muuttunut, avasin TV:n ja mikä älämölö oli

Vierailija
11.12.2022 |

kuorolaiset joras ja kuusen koristenauhat kaulassa. Aikoihin on eletty.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain juuri väitettiin, että noita vaihtoehtopalveluksia on noin kerran kuussa. Kummasti joka kerta, kun minä telkan avaan, on milloin mitäkin sambaa ja nojatuolikirkkoa. Rakastan tavallista jumalanpalvelusta, mutta niitä tulee ikävä kyllä vain radiosta. Useimmiten nykyään valitsen suoraan kirkon streamin YouTubesta. Tarkisteena muuten 666!

Vierailija
22/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin kirkkoon, jos siellä voisi hiljentyä oikean sanajumalanpalveluksen merkeissä ja laulaa oikeita virsiä. Nykyiset räävittömyydet joita on tuotu kirkkoon eivät sinne kuulu. Eikä papin puhetta/saarnaa ole se että pappi höpöttelee, ei saarnatuolista tai alttarilta vaan puhujapulpetin takaa arkisesti ja tuttavallisesti. Säästän veroeurot ja hiljennyn kotonani, josta löytyvät tarvittavat kirjatkin. Ja sitä paitsi naiset pappeina tai jopa piispoina ja avioliittosakramentin häpäiseminen ovat anteeksiantamatonta toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että näistä kirkon nykytyylistä veuhkaavista kukaan ei ole kirkon jäsen. Kunhan trollaavat.

Vierailija
24/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kautta aikain mus tat  ihmiset ole jorailleet kirkoissa? Mitä pahaa jos tapa leviää. 

Vierailija
25/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko päivittyy useemmin kuin Iphone sit ne hokee Jeesus on tie ja totuus vaikka näillä on sataan kertaan muokatut totuudet siksi islam jyrää ohi ja vauhdilla.

Kristinusko ei ole sama kuin kirkko.

Vierailija
26/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kautta aikain mus tat  ihmiset ole jorailleet kirkoissa? Mitä pahaa jos tapa leviää. 

Kyllä sopii jos on kristinuskoa.

Vierailija
27/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas? Viimeksi oli sambaa ja sitä käsiteltiin Hesaria myöten.

No hih ja huh. Pitääpä jatkossa alkaa sitten katsomaan noita kun niissä hyvä meininki.

Vierailija
28/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Walking in the air liittyy jumalanpalvelukseen? Käsittämätön kappalevalinta kuorolle.

Vierailija
29/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssivat villisti ja karnevalistisesti!

Vierailija
30/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorasivatko laukkuringissä?

Vierailija
31/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustien tanssiperinne tulee kristinuskon tulkinnasta, että usko on puhtaampaa kun se on kehollista ja pelkkä saarnaus olisi kuollutta.

Tätä samaa on tainnut esiintyä Suomessa kristinuskossa jo ainakin pietismistä alkaen, josta on havaintoja jo ainakin 1700-luvun puolivälistä.

Suomen monet puukirkotkin on alun perin rakennettu osaksi siksi, että on haluttu toimia aktiivisesti ja uudistusmielisesti kristittyinä. Ja päivittää vanhan kivikirkon toimintakulttuuria. Eli mitään uutta tässä ei ole. Vireä aktiivisuus, jota Suomessa edustaa etenkin 1700-luku, on vain päässyt välillä unohtumaan.

Vierailija
32/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö noita rytmikkäitä seksitansseja ja lauluja esittää kirkossa?

Vierailija
33/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä uudistumisessa mitää,mutta katsooko / käykö noissa kuitenkaan kukaan uusi, jolle nämä uudistukset ovat syy ottaa osaa kirkon toimintaan? Ei ole järkeä uudistuksissa, jos ne saavat konservatiivisemman, jo tilaisuuksissa käyvän kirkkoväen kaikkoamaan. Itse en siis näissä käy, en nyt enkä vaikka jos siellä olisi mikä karnevaali.

Itse olen enemmänkin "pelkkä" tapakristitty mutta mulle nämä karnevaali-menot on aiheuttaneet sen, ettei kirkkoon meno nappaa vaikka kirkossa käymistä olenkin iän myötä alkanut kaivata.

Minä siis kävisin nykyään kirkossa jossa siellä olisi edelleen se aikaisemmin vallinnut rauha ja harraskin tunnelma.

Tuota riekkumista ja huutoa näkee/kuulee ihan avaamalla telkkarin ja kirkko taas olisi mulle hiljentymistä ja rauhoittumista varten. Toisaalta ei nykykirkon asennemaailmakaan ole enää minua varten.

Vierailija
34/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se itse samba haitannut, mutta ne mauttomat asut🤦

Vierailija
35/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ajatella, usko on pohjimmiltaan iloinen asia.

Vierailija
36/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin kirkkoon, jos siellä voisi hiljentyä oikean sanajumalanpalveluksen merkeissä ja laulaa oikeita virsiä. Nykyiset räävittömyydet joita on tuotu kirkkoon eivät sinne kuulu. Eikä papin puhetta/saarnaa ole se että pappi höpöttelee, ei saarnatuolista tai alttarilta vaan puhujapulpetin takaa arkisesti ja tuttavallisesti. Säästän veroeurot ja hiljennyn kotonani, josta löytyvät tarvittavat kirjatkin. Ja sitä paitsi naiset pappeina tai jopa piispoina ja avioliittosakramentin häpäiseminen ovat anteeksiantamatonta toimintaa.

Luterilaisessa kirkossa avioliitto ei ole sakramentti, ei ole koskaan ollutkaan.

Vierailija
37/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mihin oli piilotettu kaikki uima-asuiset miestanssijat?!

Vierailija
38/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämä joillekin oikeesti eka kerta, kun olette kuulleet gospelia ja nähneet kuoron jammaavan sen tahdissa? Tynnyrissäkö olette olleet?

Erittäin tervetullutta iloa synkkien virsien lisäksi. Ei sijaan, mutta lisäks.

Vierailija
39/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin tulla pyöräyttämään parit helikopterit.

Vierailija
40/58 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin tulla pyöräyttämään parit helikopterit.

Miten yhdistät Jumalanpalvelukseen ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi