Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingissä töitä heti 1000 henkilölle - miksi emme saa niitä ulkomaalaisia leikkipuistoihin ja sairaaloihin??

Vierailija
11.12.2022 |

Mun äidin palvelutaloon palkattaisiin kahdeksan? Lapsen leikkipuistoon kuusi henkilöä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen ettei niitä sairaanhoitajia enää tule.

Vanhuksien pitäis pärjätä kotona pidempään. Ja onhan jokaisella lapsia ja tuttavia. Ne vois hoitaa ja lääkitä.

Meidän pitää vaan lopettaa tyhmät puheet jostain mennestä palvelusta. Nyt on kaikilla kädet täynnä töitä, jokainen pärjätköön ihan itse.

Vierailija
22/31 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei haeta suomalaisia töihin?

Suomalaisilla kyse on mm koronarokote- ja influenssarokotepakoista. Rokotuskuormasta tulee liian suuri. Molelta on jo kuppi mennyt nurin tämän asian suhteen! Osalla on tutkimuksen alla terveysongelmia, jotka voivat johtua kolmen viikon välein annetuista piikeistä, sairastetusta koronasta, 3. piikistä, jotta saa pitää työnsä ja taas koronasta jne.

Voisitko laittaa virallisen lähdeen jossa kerrotaan että noita juttuja annetaan kolmen viikon välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiset elävät joko sosiaalituilla, joita 10-henkinen perhe saa n. 5000 euroa kuussa tai roadmanina, jossa saat huumekaupasta sen 5000 euroa viikossa. Sellainen elämä, jossa käyt töissä ja saat palkkaa sen pari tonnia, ei kannata.

5 tonnia viikossa? Ihmisen tappaminen suomessa maksaa 10 tuhatta, about.

Ja kuriiri saa 5? Mhm..

Näin luin poliisin haastattelusta.

Vierailija
24/31 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla kyse on mm koronarokote- ja influenssarokotepakoista. Rokotuskuormasta tulee liian suuri. Molelta on jo kuppi mennyt nurin tämän asian suhteen! Osalla on tutkimuksen alla terveysongelmia, jotka voivat johtua kolmen viikon välein annetuista piikeistä, sairastetusta koronasta, 3. piikistä, jotta saa pitää työnsä ja taas koronasta jne.

Otahan ne aamulääkkeet, niin ei tuollaisia tonttuja pompi joka nurkasta esille.

Vierailija
25/31 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkipuistossa palkka oli minulla hoitajana bruttona reilu 1300e, siitä jäi käteen n. 1100e. Oli 5-6h/päivässä homma siis, ei saanut täysiä tunteja siitä. Työ oli ihan mukavaa, kun sattui olemaan hyvä alue (pääosin fiksut lapset ja vanhemmat). Mutta tosiasiassa mitä asiaa laskin, niin kutakuinkin ihan saman olisin saanut vain kotona makaamalla. Minulla on kuitenkin lähihoitajan koulutus ja 10 vuotta työkokemusta lastenhoitotyöstä, eli tein siellä kyllä paljon muutakin kuin olin vain valvova silmäpari (mm. opetin kaveritaitoja, tunnetaitoja, matiikka-alkeita, open kanssa tehtiin lapsille vasut soveltuvin osin jne). Vanhemmat oli tosi tyytyväisiä aina ja lapset tuli mielellään ja he ihan oikeasti oppi siellä asioita.

Ymmärrän kyllä miksi siihen työhön ei ole tunkua, kun saman saa työttömänä ja ainakin oman ammattitaidon laittaminen tuohon hommaan on pelkkää hyväntekeväisyystyötä.

Vierailija
26/31 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS on koko vuoden etsinyt hoitajia ja muuta henkilökuntaa. Nytkin on 250 paikkaa auki. Miksi sinä suomalainen et hae?

https://ejnv.fa.em2.oraclecloud.com/hcmUI/CandidateExperience/fi/sites/…

Vierailija
27/31 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko laittaa virallisen lähdeen jossa kerrotaan että noita juttuja annetaan kolmen viikon välein.

Hoitajat joutuivat ottamaan etunenässä mRNA rokotteet jopa vain kolmen viikon välein työpaikan menettämisen uhalla. Sitten jos sairasti koronan, sai työpaikasta riippuen eripituisen ajan vapautusta seuraavasta piikistä. Monessa paikassa raja on puoli vuotta viimeisestä sairastetusta koronasta, että täytyy ottaa uusi rokote.  Influenssarokotteen joutuu ottamaan joka vuosi kerran. 

Vierailija
28/31 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupunki ei ainakaan saa helpolla työntekijöitä, kiitos palkkasotkujen. Onhan se toisaalta jännää, kun ei tiedä mitä pankkitilille tulee palkkapäivänä. Voi tulla 152 euroa tai sitten 68000 euroa. 

Vierailija
29/31 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heidän pitäisi olla ulkomaalaisia ja miksi suomalaisille ei työ kelpaa? Suurin osa työttömistä on kuitenkin suomalaisia.

Olen aina ihmetellyt, miksi ap. kaltaiset kuvittelevat, ettei vanhus -ja lastenhoitoala tarvitse ammattitaitoista työvoimaa ja siihen kelpaa kuka tahansa. Puhumattakaan sairaalahoidosta.

Joku vanhus, jolla dementtia on erittäin vaikea hoidettava ja usein vaaraksi itselleen ja muille ja vaatii erityistä ammattitaitoa ja osaamista. Ja tiedän tämän kokemuksesta.

Vierailija
30/31 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi työkyvytön.

"Terveydenhuollossa työskennellyt Minna sai koronarokotteet ensimmäisten joukossa – nyt hän on väsymyksen ja tärinän takia työkyvytön"

https://yle.fi/a/74-20007969

Vierailija
31/31 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi työkyvytön.

"Terveydenhuollossa työskennellyt Minna sai koronarokotteet ensimmäisten joukossa – nyt hän on väsymyksen ja tärinän takia työkyvytön"

https://yle.fi/a/74-20007969

Harvinainen tapausko? Tunnen kaksi, molemmat tällä hetkellä työkykyisiä, joten eivät näy tilastoissa. Heistä yhdellä, aikaisemmin terveellä, on nyt sydänlääkitys ja toisella oli ohimeviä lihaskramppi- ja rytmihäiriöoireita koronarokotusten jälkeen, ei lääkitystä.