Mistä kissaa saa silittää
Naapuri joutui äkkiä lähtemään hoitamaan äitiäänja toi kissan minulle hoitoon. Se sopi minulle koska pidän niistä ja meilläkin oli kissa. Nyt Naapuri soitti ja sanoi että kissaa saa rapsuttaa vain päästä. Kuitenkin Mirri tulee koko ajan kyhnytämään ja syliin. Tunnemme toisemme. Miksei kissaa saa silittää muualta?
Kommentit (29)
Kyllä se pää on turvallisin. Jos silittää muualta lepäävää kissaa niin kissalle tulee tarve pestä itseään kun hänet on liattu.
Mulla on ollut kolme kissaa.
Yhtä sai just silittää vähän nätisti otsasta, korvien päältä. Jos enemmän silitti tai muualta yritti, oli kädessä neljä verta vuotavaa naarmua.
Toinen kissa antoi vaan puolisoni silitellä, hän sai kääntää kissan vaikka väärin päin solmulle, mutta minun silityksiä korkeintaan sieti ja lähti pian pois.
Nykyinen kissa tunkee syliin ja viereen, haluaa rapsutuksia ja sitä saa silittää vaikka varpaiden välistäkin, levittää vaan varpaat että lisää rapsutuksia.
Kaikilla ollut samanlainen kasvatus. Eli riippuu hyvin paljon kissasta ja sen luonteesta.
Vierailija kirjoitti:
Yleisenä ohjeena vieraan kissan silittämiseen on hyvä tuo "vain päästä". Ja jos omistaja antaa sellaisen ohjeen, näin toimitaan, mutta voit tietysti kysyä häneltä syytä tähän. Sitä en ymmärrä kun tämä ohje vaikuttaa olevan joku laki, jota tulee noudattaa aina ja kaikissa tilanteissa. Jos osaa lukea kissaa, näkee mistä kissa tykkää ja silloin toimii niissä puitteissa. Oma kissani antaa kyllä silittää vaikka miten, mutta levollinen se on kun silittää päätä, kylkiä tai selkää, tassujen ja vatsan ja silitystä se lähinnä sietää. Kertoisiko joku minullekin miksi kaikki kissat kärsivät nyt yhtäkkiä selän silittämisestä?
Seuraan yhtä kissa-live-stream -kanavaa ja siellä on ollut ennen adoptoimsita kaksikin valtavan suurta kissaa, jotka olivat hoitajan sylissä kuin vauvat, pyllyn alta vain pidettiin kiinni ja kissa nojasi onnellisena hoitajaan olkaan.
Koirilta, kissoilta ja naisilta kestää hetken aikaa tajuta, että "hei tää on mukavaa!" Sitten pitääkin AINA tehdä sitä sopivissa määrin.
Mutsin kissa tykkää kun rapsuttaa pään alueelta ja selästä saa silittää. Äitikään ei sitä koske vatsaan tms paikkaan. Muut kissat meillä on olleet semmosia ympäriinsä lullutettavia ja tämä yksilö ei ole. Riippuu kissasta mikä on se tykätty koskemispaikka.
Riippuu kissasta. Meidän kisua saa silittää ja rapsuttaa kaikkialta, koska se tietää että täällä ei kissaa kiusata.
Mutta, moni kissa kokee uhkaavaksi jos outo ihminen nostaa käden kissan pään päälle aikoen silittää tai rapsuttaa päätä. Pelkää ilmiselvästi että jaaha nyt lyödään taas päähän. Mieluummin kannattaa ensin silittää selästä. Kyljet, häntä ja erityisesti vatsan alusta ovat joillekin kissoille arkoja paikkoja.
Kai se riippuu siitäkin millaiset kemiat tai miten ne muodostuu sen kissan kanssa. Olen voinut esim puristella nenästä kissoja ja ne ei olleet siitä moksiskaan silittämisen ja vauvana pitämisen ohella
Mun kissat on ihan nirvanassa, kun niitä taputetaan kevysti niiden alaselästä, hännän juresta. Muutenkin antavat rapsuttaa ja silittää mistä vaan, rentoja kolleja ovat.
Omaa kissaani saan silittää ja rapsuttaa täysin vapaasti. Vieraampaa kyllä kunnioitan sen verran että pysyttelen turvallisemmilla alueilla kuten juuri kaula ja pää.
Kissan kynnet on erittäin ikävät ja tekee erittäin ikävää jälkeä. Hampaista puhumattakaan.