Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kissaa saa silittää

Mrii
10.12.2022 |

Naapuri joutui äkkiä lähtemään hoitamaan äitiäänja toi kissan minulle hoitoon. Se sopi minulle koska pidän niistä ja meilläkin oli kissa. Nyt Naapuri soitti ja sanoi että kissaa saa rapsuttaa vain päästä. Kuitenkin Mirri tulee koko ajan kyhnytämään ja syliin. Tunnemme toisemme. Miksei kissaa saa silittää muualta?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitä mieluiten päästä. Miksi luulet että tietäisit paremmin? Ei ole sinun kissa.

Vierailija
2/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa voi tuntea olobsa uhatuksi jos silität selkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tarkoitti ettei saa rapsuttaa muualta, silittäminen on eri asia.

Vierailija
4/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kissamies teltassa kissakuiskaaja siis silittää vain päästä.

Vierailija
5/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voithan kokeilla miten käy jos silität muualta.  Suosittelen erityisesti mahasta sieltä läheltä takajalkoja.

Vierailija
6/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile mistä tykkää. Pää ja kaulasta kissat tykkää. Selkä menee myös. Vatsan alueelta harvat kissat antavat silittää eikä tykkää yleensä siitä.

Vierailija
7/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit kissan kun et osaa hoitaa

Vierailija
8/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kissat antaa silittää ja rapsuttaa selästä ja mahasta, mutta pää on aika varma valinta. Kissalla voi olla esim kipeä tai muuten vaan triggeri kohta selässä tai kyljessä, mistä koskiessa raapaisee. Mahasta rapsuttaessamenee joskus metsästysrefleksi päälle ja kissa alkaa "leikkiä" niin että tarttuu käteen ja raapii sitä takajaloilla. Se sattuu.

Vierailija
9/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö kissasta hermoheikon

Vierailija
10/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mihin kissa luottaa. Ei kaikkiin ihmisiin!

Vierailija
11/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnette toisenne niin mikset kysy naapurilta?

Vierailija
12/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on vaativa hoidettava. Jollei sinulla ole kokemusta. Miksi otit sen

Vierailija
13/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmin silityspaikka on korvien väli, leuan aluset ja niska. Älä koske viiksiin. Selkääkin moni kissa haluaa silitettävän. Mutta kun mennään selässä lähelle häntää, se on usein nou-nou. Mahanalus on usein sellainen kohta jonne ei kannata lähteä räpläämään, voi saada tassusta.

Kissat ovat myös yksilöitä, joten seuraa kissan antamia viestejä.

Vierailija
14/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät sylissä ja rapsuttelet ja silittelet päästä ja poskista, ehkä leuan alta jos tykkää.

Vierailija
15/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa. Tunnen kissan ja on se ollut meillä ennenkin. Joidinnomaa kissaa 14 v. Tämä Mirri tulee kyhnyttämään nilkkoja vasten ja haluaa huomiotani. Seuraa kun kudon myssyä. Uusi asua oibyuo ettei saa silittää kuin päästä. Mäkin Mirrin äiti soitti.

Vierailija
16/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kissamies teltassa kissakuiskaaja siis silittää vain päästä.

No kato, minäkin silitän vain päästä ihan itseoppineena ja kissat jumaloi minua. Silitän hitaasti ja rauhallisesti, juttelen hiljaa. Kissat nuolevat käsiäni eivätkä halua että lopetan.

Vierailija
17/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa kaihileikaujseen. Sori virheet

Vierailija
18/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kissat antaa silittää ja rapsuttaa selästä ja mahasta, mutta pää on aika varma valinta. Kissalla voi olla esim kipeä tai muuten vaan triggeri kohta selässä tai kyljessä, mistä koskiessa raapaisee. Mahasta rapsuttaessamenee joskus metsästysrefleksi päälle ja kissa alkaa "leikkiä" niin että tarttuu käteen ja raapii sitä takajaloilla. Se sattuu.

Kyllä, mahasta silittäminen tai rapsuttelu on monelle kissalle liikaa. Jotkut, joita pennuta asti on siihen totutettu toki sallivat belly rubsit, mutta se on suuri luottamuksen osoitus kissan käsittelijälle.

Vierailija
19/29 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa tykkää kunnon höykytyksestä silittäessä. Menee lattialle kierimään ihan hulluna, kun rapsuttaa vastakarvaan selkärankaa pitkin. Yleensä kissat suuttuu jos vastakarvaan paijaa.

Mutta mun kissa (tai siis kissa, jonka palvelija olen) vaatii paljon aikaa että paijaamaan pääsee.

Vierailija
20/29 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisenä ohjeena vieraan kissan silittämiseen on hyvä tuo "vain päästä". Ja jos omistaja antaa sellaisen ohjeen, näin toimitaan, mutta voit tietysti kysyä häneltä syytä tähän. Sitä en ymmärrä kun tämä ohje vaikuttaa olevan joku laki, jota tulee noudattaa aina ja kaikissa tilanteissa. Jos osaa lukea kissaa, näkee mistä kissa tykkää ja silloin toimii niissä puitteissa. Oma kissani antaa kyllä silittää vaikka miten, mutta levollinen se on kun silittää päätä, kylkiä tai selkää, tassujen ja vatsan ja silitystä se lähinnä sietää. Kertoisiko joku minullekin miksi kaikki kissat kärsivät nyt yhtäkkiä selän silittämisestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän