Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä onnistunut PALUUMUUTTO esim.kotikaupunkiin??? Tuntuu niiiin vaikealta.... (ov)

Vierailija
24.08.2008 |

Ollaan asuttu miehen kotikaupungissa Espoossa kohta 5 vuotta. Nyt olisi tarkoitus muuttaa minun kotikonnuille Pohjoiseen. Myös mies on muutosta innoissaan, nyt saadaan edullisesti omakotitalo ja harrastuksetkin halpenee. Mutta miten käytännössä kaikki järjestyy???

Täällä meillä on kummallin hyvät ja viihtyisät työpaikat. Mies saisi töitä myös minun paikkakunnaltani heti, mutta aluksi määräaikaista ja huonompi palkkaista. Toki se arvelluttaa ja paljon. Minäkin varmaan saisin työpaikan, ehkä jopa samaa työtä samalla palkalla.

Pitäisi kuitekin muuttaa varmaan ensin vuokralle ja siitä alkaa katsomaan taloja... Kaikki vaan tuntuu niin vaikealta, lähinnä sen suhteen, että miten saisimme työpaikat yhtä aikaa ja mitä jos mies ei saakaan sitten vakipaikkaa??? Hänen alansa on aika suppea, joten hänellä ei ole montaa paikkaa, josta töitä hakea. Ja kun minä pääsen takaisin kotiin, niin en kuunapäivänä muuta sieltä enää pois! Etelä-Suomessa en viihtynyt pätkän vertaa.

Nyt olisi kiva kuulla, että miten teillä muilla on sujunut paluumuutto ja miten järjestitte kummallekin töitä ja miten asuntoasiat menivät??? Olitteko tyytyväisiä ratkaisuun? Lapsia meillä ei vielä ole, joten muutto ehkä helpompaa siinä suhteessa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette sinun kotipaikkakunnalle, joten sinä jo tiedät palvelut ja alueet missä haluat elää, ja olet aika varma että saat töitäkin. Where's the problem?

Vierailija
2/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Problem on se, että miten hemmetissä saisimme töitä yhtä aikaa ja vieläpä vakituista???? En jaksa alkaa yksityiskohtaisemmin selittämään, mutta mies saa aluksi vain määräaikaista, se on jo selvitetty. Mistä varmuus, että saa vakkaripaikan? Kuten sanottua, hänellä ei ole montaa paikkaa mistä hakea työpaikkaa.

Ja minä voisin saada työtä vähän myöhemmin, mutta eihän me voida kahdella paikkakunnalla asua?? Aika kalliiksi tulee....

Joten kokemuksia haluaisin niiltä,jotka ovat paluumuuttaneet eli, että miten se onnistui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jo alkaneet hakea työpaikkoja? Asuntoja? Onko suhteita työnantajiin kotipaikkakunnallasi?

Vierailija
4/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku tulee sieltä kotikaupungistasi Espooseen teille tyrkyttämään vakitöitä ja hienoa asuntoa, ja tarjoaa viedä muuttokuormanne ilmaiseksi kotikonnuillesi.

Älä ihmeessä tee itse mitään asian hyväksi, voihan olla että joudutte palaamaan häntä koipien välissä takaisin Espooseen.

t. olen onnistunut muuttamaan monta kertaa, ja vakitöitä olen saanut joka paikassa.

Vierailija
5/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerroppas 5 miten näistä selvittäisiin:

1) Mies saisi heti töitä ja muutettaisin vaikka ensi kuussa. Minun alan töitä on kotikaupungissani todella vähän. Tällä hetkellä 0 avointa työpaikkaa. Minulla on suhteita kahteen entiseen työnantajaani, mutta työpaikkoja tarjolla ehkä noin vuoden päästä, mutta ehkä aikaisemmin. Muutetaanko sillä riskillä, että mies saa töitä, muttei vakituista ja minä muutan työttömänä, uskossa siihen, että ehkä saan töitä???? Olemme nimittäin kartoittaneet työtilanteen aika kattavasti. Luuletko, että saataisiin hyvä laina asuntoa varten, jos toinen on työtön ja toinen määräaikaisessa työssä??? Olen kuitenkin alallani jo aika hyvä, joten tuskin lähden siivoamaankaan enää tässä vaiheessa, jos ehdotat, että kai jotain työtä on tarjolla.

2) Jos mä saisinkin vakkaripaikan jonkin ajan kuluttua, mutta mies ei saisikaan vakkaripaikkaa. Hänellä ei todellakaan ole oikein montaa paikkaa hakea työpaikkaa, joten mitäs sitten? Minä vakkarityöpaikassa ja mies työtön, eikä edes ole toivoa saada töitä siltä paikkakunnalta???

Olisi kiva saada näihin kommenttisi.

Vierailija
6/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, elämä on, eihän noihin pysty kukaan antamaan vastauksia. Sitä vaan ei voi tietää. Valinta on teidän; valitsette riskit joita muutto pitää sisällään tai sitten vaan pysytte Espoossa.

Vierailija
7/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette aio jäädä Espooseen, menette pohjoiseen noilla eväillä mitä on,

jos mies ei saa jatkaa määräajan jälkeen, voi hän varmaan tehdä jotain muuta työtä kunnes löytyy omia hommia, jos sulle ei mikään muu kelpaa kuin oman lana työ,

jos miehesi ei ole yhtä nirso, että on ennemmin työtön kuin jossain työssä, veikkaan että kuljetusalan hommia löytyy ainakin.

Vierailija
8/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jopa miettinyt että enkö kuitenkaa haluakaan muuttaa vai pelottaako minua tuleva.. Entäs jos en viihdykään ja kaipaan takasi tänne.

Meillä vähän isompi muutos vain, olemme ulkomailla ja tarkotus siis palata Suomeen.

Hirvittää... Mutta kai se pitää kokeilla!

Vierailija
9/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Mitä järkeä on muuttaa jonnekin paikkaan, jossa ei ole töitä.

Vierailija
10/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko on muuttaa, kun ei kerran ole pakko? En tajua. Mitä jos alkaisitte muuttamaan vasta sitten kun jonpi kumpi saa töitä jostain. Pakkoko se on olla juuri tuo tietty paikkakunta? Järjen käyttö on sallittua.

Vierailija
11/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmitta. Molemmat sai hyvät työpaikat ja lapset viihtyvät. Ongelma on se, että me vanhemmat kaipaamme takaisin sinne missä vilinää ja vilskettä oli. Valinnan mahdollisuudet harrastusten ja vapaa-ajanvieton kannalta rajattomat... Täällä pikkupaikkakunnalla on liian hiljaista! Mieli tekee takaisin, mutta lapsilla on täällä hyvä. Toki heihin vaikuttaa se, että vanhemmat haikailevat muualle... Että ongelmaa tässäkin!

Vierailija
12/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt "viihtyä", muttei tää tunnu kodilta. Kaikki ystäväni + sisarukset + vanhemmat + sukulaiset asuu kotipaikkakunnallani. Tietysti täällä on muutama hyvä työkaveri tullut, mutta eipä se korvaa mitään. Kotiin on kova kaipuu, joten sinne on päästävä....

Ehkä otetaan riski ja muutetaan vaan.

ap

Vierailija
13/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain muuta vapaata ja muuttakaa sun kotipaikkakunnalle kokeeksi. Jos asiat sujuu hyvin, sanotte vakkaripaikkanne Espoossa irti ja ostatte omakotitalon.

Määräaikainen työpaikka aluksi on valitettavasti aika usein sääntö kuin poikkeus.

Uskon, että sinäkin saisit oman alasi työtä kotipitäjästäsisi tai jostain lähistöltä. laajenna hakupiiriä järkevän ajamatkan sisälle. Sitten kun tiedätte työpaikkanne on helpompi etisä taloa josta olisi mahdollisimman hyvät kulkuyhteydet työpaikoille, kouluun jne.

Vierailija
14/14 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain haluaa pitää ottaa riskejä. Muutatte sitten kun toisella on työpaikka. Kun uskaltaa niin usein "asiat vain järjestyvät..." Tuolla tyylillä ruikutat vielä 20 vuoden päästä siellä Espoossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi