Mies pääsee punttisalille, mutta pääseekö vaimo laihdutusjumppaan?
Olen odottanut lasten koulun alkamiseen asti- noin 8 vuotta- 2 lasta siis-
ja nyt pääsen ilman lastenhoitajaa jumppaan, jipii!!!
T. Vaimo
Ps. Mites muilla?
Kuka hoitaa lapsia jumppanne tai muun kodin ulkopuolisen harrastuksen aikana?
Vai oletteko antaneet periksi omiin harrastuksiin pääsemisen järjestelemisessä?
Haloo pienten lasten äidit?
Kommentit (8)
mutta jo kun tyttö oli vauva kävin vähintään kerran viikossa tanssitunnilla / muualla liikkumassa. Mies hoitaa lasta sen ajan. Samaten kun minä hoidan tyttöä jos mies on liikkumassa. Joskus olen vienyt tytön äidilleni jos mies reissussa ja minulla tanssitunti.
Eikö lasten isä voii hoitaa lapsia jumpan aikana? ja tietysti muulloinkin.
Mies on töissä klo 10-18, hän käy salilla 2 x viikossa. Yleensä niin että kerran viikossa aamulla ennen töihin menoa ja kerran sunnuntaiaamuna niin että lapset on mukana (menevät sen jälkeen uimaan). Itse käyn jumpassa 2-3 iltana viikossa.
Meillä molennat käy liikunta- ja muissakin harrastuksissa. Toinen hoitaa lapsia sillä aikaa. Mikä ongelma tässä muka edes on?
Yhdessäkin liikutaan koko perhe. Käydään esim. suunnistamassa. Pienimmät mukaan rintareppuun ja rinkkaan.
Meille sopivin muoto, nääs.
Lapset on alle 4- vuotiaita ja molemmat menee omalla vuorollaan. Jos illalla menee vaikka kahville kaverin kanssa niin saman ajan voisi käyttää myös liikkumiseen..
On myös kuntosaleja jokka hoitaa lapsia kun äiti jumppaa. Tai jos sulla on tuttu mamma niin ehdota jos kävisitte vuorollanne salilla ja toinen vahtii pentuja sen aikaa.
Itselle liikkuminen on tärkeä juttu ja sillä saa lisää voimaa arkeen. Ei tulis kyseeseen etten liikkuisi kun lapset pieniä.
Meilläkin liikutaan koko perheen kesken tai vanhempi pääsee yksin lapsien kanssa ulos.
Jos mies ei työnsä takia voi päästää vaimoa jumpaan- eli on aina töissä, on matkatöissä tms- niin KUKA päästää vaimon harrastusryhiin jos ei ole mummojakaan???
T. ap
sinut olisi voinut päästää kaveri, naapuri, sukulainen, lapsiparkki/iltaparkki,
tai jopa ihan palkattu lapsenvahti jos sulla ei todella koskaan ollut vapaa-aikaa miehen töiden takia, niin taisi tienata ihan hyvin ja olisi ollut kohtuullista pistää muutama kymppi viikossa vaimon vapaahetkeen.
me käydään joko yhdessä tai vuorotellen liikkumassa, siis jos lapset on vaikka mummon ja papan kanssa kaupassa sen aikaa käydään yhtäaikaa salilla, jos ei ole mummo ja pappa kaupungissa käymässä niin mennään jompi kumpi, yleensä mies kun se haluaa niitä lihaksia ja mulle se ei nyt raskaana ole niin tärkeää...Käydään 1-3krt/vko.