Leipurit - miten tehdään solmitun näköinen pulla
Joskus olen näitä solmuja nähnyt ja yrittänyt painaa mieleen, mutta en vaan muista.
Kommentit (9)
Taikinasta leivotaan pötkö joka solmitaan!
Eiköhän löydy YouTuben sivulta jokunen video.
No niin. Kiitos näistä palstalle tyypilliseen tapaan kirjoitetuista vastauksista.
Kyseessä ei ole tuo pulla ja olen noita katsonut, eli väärin kysymykseni muotoilin. Sellainen pulla, että siihen voi laittaa kaksi kirsikkaa ja se muodostaa kahdeksikon näköisen kuvion. Katsoin netistä "kahdeksikkopulla." Ei ollut tuo viineri kyseessä. Onko täällä joku joka tietää mistä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
No niin. Kiitos näistä palstalle tyypilliseen tapaan kirjoitetuista vastauksista.
Kyseessä ei ole tuo pulla ja olen noita katsonut, eli väärin kysymykseni muotoilin. Sellainen pulla, että siihen voi laittaa kaksi kirsikkaa ja se muodostaa kahdeksikon näköisen kuvion. Katsoin netistä "kahdeksikkopulla." Ei ollut tuo viineri kyseessä. Onko täällä joku joka tietää mistä on kyse?
Voiko sitä kukaan muu oikeastaan tietää mistä on kyse kuin sinä? Mutta olisiko kyse kirsikkapullasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko sitä kukaan muu oikeastaan tietää mistä on kyse kuin sinä? Mutta olisiko kyse kirsikkapullasta?
Katsoin tuollakin hakusanalla. Olen hotellissa näitä muinoin joulun aikaan syönyt. Ne pullat oli aseteltu joulukuuseksi - päällekäin.
Onko jokin näistä joulupullista
http://osaavatkadet.blogspot.com/2014/11/erilaisia-pullia.html
Pullaa voi tehdä minkämuotoista haluaa. Eli muotoilet taikinasta sellaista pullaa kuin haluat ja sitten jätät kohoamaan. Sitten voitelu ja vaikka sitä kirsikkaa päälle
Vierailija kirjoitti:
Onko jokin näistä joulupullista
http://osaavatkadet.blogspot.com/2014/11/erilaisia-pullia.html
Kiitos tästä linkistä. Ei juuri sellaista ollut, mutta noita kierrepullia voisin kokeilla tähän tarkoitukseen.
Kiitos.
Jos vaikka googlettaisit "solmupulla ohje". Löytyy niin kirjallisena kuin videona ohje.