Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-Suomessa ei saa asua rauhassa, onko Suomessa paikkoja missä saa?

Vierailija
09.12.2022 |

Naapureihin täytyisi tutustua ja viettää elämää muuten kuin omasta ajastaan nauttien. Olen kyllästynyt pienten kylien sekä kaupunkien meininkiin, missään ei saa olla rauhassa tuntematon.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä käytännössä ilmenee? Kuka pakottaa sinut, aikuisen ihmisen (?), tekemään vapaa-ajalla muuta kuin haluat? Etkö osaa sanoa ei? Minä asun keskisuuressa kaupungissa omakotitalolähiössä enkä tunne kaikkia naapureita nimeltä, vaikka ollaan tässä asuttu jo 12 vuotta. Moikkailuväleissä ollaan. Yhden naapurin pihassa alkoi pyöriä outoa sakkia ja kysäisin sitten, keitä he ovat, ja kertoivat olevansa uusia naapureita. Toivotin tervetulleeksi naapurustoon ja se siitä. Sen jälkeen on kättä heilauteltu mutta ei ole sanaakaan vaihdettu.

Semmoinen sanaton sopimus näillä nurkilla on, että jos muksut on yksin kotona koulun jälkeen ja tulee hätä, aina saa mennä naapuriin pyytämään apua. On toiminut puolin ja toisin. Samoin on ostettu naapureiden mukuloilta ne pakolliset partiokalenterit ja annettu virpomis- ja nuutittamispalkat. Tosin meillä on yhdellä syrjällä niin hullu ukko, että sinne ei kukaan mene, turpaan tulisi.

Osaan sanoa ei. Siksi olen tähän tilanteeseen päätynytkin. Saan valituksia siitä (yhdeltä naapurilta) etten osallistu tai tutustu tarpeeksi. Olen ilmoittanut, että tykkään olla omissa oloissani mutta moikata voin tavatessa. Tämä ei kaikille käy. Naapurini mielestä minun pitäisi muuttaa pois omakotitalosta jos en taivu sääntöihin. Ap

No lakkaa moikkaamasta sille, jos ei kerran käy.

Omakotialueella tosin aina se ikävä juttu, että jos haluat maalata talosi tai uusia kattosi tai laittaa maalämmön tai aurinkopaneelit tai pykätä pihaasi vajan, tarvitsen siihen naapureilta nimet lupalappuun. Sen takia ei kannattaisi polttaa siltoja kokonaan.

Mitä se naapuri sitten käytännössä tekee, että tunnet olosi pakotetuksi? Pitääkö se jotain pihakutsuja tai puistotalkoita tai jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla