Keski-Suomessa ei saa asua rauhassa, onko Suomessa paikkoja missä saa?
Naapureihin täytyisi tutustua ja viettää elämää muuten kuin omasta ajastaan nauttien. Olen kyllästynyt pienten kylien sekä kaupunkien meininkiin, missään ei saa olla rauhassa tuntematon.
Kommentit (21)
Vinkkinä muille, välttäkää Jyväskylää ja lähialueita. Tänne on pesiytynyt eri puolilta Suomea outo valikoima ihmisiä. Jyväskylä on kuin huono ja silti kallis irtokarkkipussi.
Muuta isommalle paikkakunnalle, täällä Jyväskylässä naapurit harvemmin edes tervehtii toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Muuta isoon kaupunkiin, niin ketään ei kiinnosta.
Olen asunut isossa kaupungissa, yhtä rasittavat naapurit löytyi sieltäkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Muuta isommalle paikkakunnalle, täällä Jyväskylässä naapurit harvemmin edes tervehtii toisiaan.
Pötypuhetta. Tai no osa tervehtii ja suuttuu jos ei toinen osa tervehdi.
Olen huomannut että täällä tuijotetaan.
Monet kääntää oikein päätään ja katsoo pitkään. Outoja ihmisiä.
Sano naapureillesi, että jos he vielä kerrankin tervehtivät vastaan tullessa tai tulevat kotiovesta yhtä aikaa ulos sinun kanssasi, niin haet poliisilta lähestymiskieltoa naapureillesi. Eivätköhän anna olla rauhassa vastedes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut isossa kaupungissa, yhtä rasittavat naapurit löytyi sieltäkin. Ap
Luulisin, että isoissakin kaupungeissa ns. hyvillä alueilla ja hyvissä talonyhtiöissä tutustutaan naapureihin ainakin jossain määrin, ja myös moikataan. Veikkaisin (en ole asunut), että isojen kaupunkien vuokrataloalueilla ei hirveän paljoa jutella naapureiden kanssa. Tosin se on varmasti sitten ihan syystä.
Mutta on olemassa alueita, jotka ei välttämättä juurikaan pelota, joissa kuitenkaan ei tarvi naapurille moikkailla. Esim. kaverini asuu Martinlaaksossa isossa kerrostalossa, ei pelkää, eikä tunne naapureitaan. Ehkä rappukäytävässä moikkaa heitä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Onks pipo kireellä?
Naapureilla, minulla ei.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Jyväskylässä varsinkin huonosti kasvatetut opiskelijanuoret tervehtivät iloisin ilmein rappukäytävässä ja myyjät kaupoissa, ja vielä kehtaavat toivottaa hyvää päivän jatkoa, tai hyvää itsenäisyyspäivää tai hyvää joulua. Minne täältä oikein muuttaisi?
Miten tämä käytännössä ilmenee? Kuka pakottaa sinut, aikuisen ihmisen (?), tekemään vapaa-ajalla muuta kuin haluat? Etkö osaa sanoa ei? Minä asun keskisuuressa kaupungissa omakotitalolähiössä enkä tunne kaikkia naapureita nimeltä, vaikka ollaan tässä asuttu jo 12 vuotta. Moikkailuväleissä ollaan. Yhden naapurin pihassa alkoi pyöriä outoa sakkia ja kysäisin sitten, keitä he ovat, ja kertoivat olevansa uusia naapureita. Toivotin tervetulleeksi naapurustoon ja se siitä. Sen jälkeen on kättä heilauteltu mutta ei ole sanaakaan vaihdettu.
Semmoinen sanaton sopimus näillä nurkilla on, että jos muksut on yksin kotona koulun jälkeen ja tulee hätä, aina saa mennä naapuriin pyytämään apua. On toiminut puolin ja toisin. Samoin on ostettu naapureiden mukuloilta ne pakolliset partiokalenterit ja annettu virpomis- ja nuutittamispalkat. Tosin meillä on yhdellä syrjällä niin hullu ukko, että sinne ei kukaan mene, turpaan tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Jyväskylässä varsinkin huonosti kasvatetut opiskelijanuoret tervehtivät iloisin ilmein rappukäytävässä ja myyjät kaupoissa, ja vielä kehtaavat toivottaa hyvää päivän jatkoa, tai hyvää itsenäisyyspäivää tai hyvää joulua. Minne täältä oikein muuttaisi?
Älä ainakaan Kuopioon. Täällä tuntemattomat saattavat jutella sinulle bussipysäkilläkin.
Muuta landelle keskelle ei-mitään, niin että lähimpiin naapureihin on riittävästi matkaa, mutta hoida kaikki asiointisi kaupungissa.
Kerrostaloissa se on hankalaa, kova ihmisliikenne ja joskus tulee joku korjaajakin jos jokin hajoaa. Luhtitalon pääty voi olla ok, jos et mene pihatalkoisiin, vaan sovit hinnasta tai jättäydyt vaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu en pidä siitä kun selvästi myyjät pakotettu toivottamaan hyvää sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä käytännössä ilmenee? Kuka pakottaa sinut, aikuisen ihmisen (?), tekemään vapaa-ajalla muuta kuin haluat? Etkö osaa sanoa ei? Minä asun keskisuuressa kaupungissa omakotitalolähiössä enkä tunne kaikkia naapureita nimeltä, vaikka ollaan tässä asuttu jo 12 vuotta. Moikkailuväleissä ollaan. Yhden naapurin pihassa alkoi pyöriä outoa sakkia ja kysäisin sitten, keitä he ovat, ja kertoivat olevansa uusia naapureita. Toivotin tervetulleeksi naapurustoon ja se siitä. Sen jälkeen on kättä heilauteltu mutta ei ole sanaakaan vaihdettu.
Semmoinen sanaton sopimus näillä nurkilla on, että jos muksut on yksin kotona koulun jälkeen ja tulee hätä, aina saa mennä naapuriin pyytämään apua. On toiminut puolin ja toisin. Samoin on ostettu naapureiden mukuloilta ne pakolliset partiokalenterit ja annettu virpomis- ja nuutittamispalkat. Tosin meillä on yhdellä syrjällä niin hullu ukko, että sinne ei kukaan mene, turpaan tulisi.
Osaan sanoa ei. Siksi olen tähän tilanteeseen päätynytkin. Saan valituksia siitä (yhdeltä naapurilta) etten osallistu tai tutustu tarpeeksi. Olen ilmoittanut, että tykkään olla omissa oloissani mutta moikata voin tavatessa. Tämä ei kaikille käy. Naapurini mielestä minun pitäisi muuttaa pois omakotitalosta jos en taivu sääntöihin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan Kuopioon. Täällä tuntemattomat saattavat jutella sinulle bussipysäkilläkin.
Hyi. Ei oo opetettu Kuopiossa että tuntemattomille ei puhuta?