Mikä on pitkän parisuhteenne salaisuus?
Kommentit (44)
Mielestäni mies on fiksu, älykäs ja ihana edelleen näiden yli 30 vuoden jälkeenkin. Samat arvot ja asenteet, toisen arvostus ja tuki.
Kyllä se oli vahva halu antaa lapsille mahdollisuus asua molempien vanhempien kanssa, siksi se kesti sen yli 20 vuotta. Näin jälkeenpäin ajatellen saamani kohtelu oli aika huonoa ja viimeiset ajat lähinnä välttelin puolisoa. Enää en ole uusia lapsia tekemässä eikä ole samanlaista halua sinnitellä, ei voimiakaan.
Arjen sujuvuus ja eri harrastukset / kaveripiiri.
32 vuotta yhteistä taivalta.
Kunnioitus ja joustaminen. Jaksoin 20 vuotta, mutta kyllästyin siihen ettei mies kunnioittanut minua mitenkään. Minä olin se suhteen ja perheen kannatteliha ja tein hommat ja tarvittaessa joustin. Loppui rakkaus sitten. Aina van yhtä varpailla oloa ja miettimistä miten olla mieliksi.
Vierailija kirjoitti:
Ystävyys, hyväksyvä ilmapiiri, leikkimielisyys, huumori, samankaltaisuutta mutta silti täysin vastakohdat luonteissa
Kaikki tämä ja hyvä seksi.
T. 53 v yhdessä
Laiskuus tehdä muutosta, mukavuudenhalu, taloudelliset seikat, lapset (tosin nyt jo lentävät pesästä), tottuminen, huumori, siinä kai ne oleellisimmat.
30v yhdessä, siitä 20+v aviossa.
N46
Olen kolmekymppinen nainen ja elän kaikin puolin hyvässä suhteessa. On samat arvomaailma, toiveet ja leikkimielisyyttä. Pitäkää tässä joku palopuhe, että en pitäisi miestäni itsestäänselvyytenä, sillä huomaan niin vähän käyneen.
Yhteiset projektit ja suunnitelmat ja tavoitteet. 24 v. yhdessä, 17 v. sitten ostimme vanhan purkukuntoisen maatilan, jota ollaan siitä asti remontoitu ja rakennettu lisää. Ei tule ikinä valmista, koska keksitään uusia ideoita nopeammin mitä saadaan entisiä valmiiksi.
Se myös, että ei olla luovuttajia, eikä yleensä haluta mennä helpoimman kautta. Mistään pienestä epämukavuudesta tai vastoinkäymisestä ei tehdä kriisiä. Nautitaan arjesta ja yhdessä tekemisestä, eikä tarvita matkoja tai parisuhdeviikonloppuja että suhde pysyisi kunnossa.
Se myös, että tehtiin vain yksi lapsi. Yhden kanssa kaikki oli helppoa ja hauskaa, seuraava varmaankin olisi jo alkanut tuntua työltä.
Luulen, että se vitsi pitää paikkansa, että huono kuulo ja vanhemmiten huono näkö. Eli ei saa vetää hernettä nenään joka asiasta. Joustava ja sopeutuva luonne auttaa.
19 vuotta yhdessä kirjoitti:
Molemmilla on äärimmäisen hyvä sietokyky.
M37
Eli pelkäätte olla yksin?
Vierailija kirjoitti:
Laiskuus tehdä muutosta, mukavuudenhalu, taloudelliset seikat, lapset (tosin nyt jo lentävät pesästä), tottuminen, huumori, siinä kai ne oleellisimmat.
30v yhdessä, siitä 20+v aviossa.
N46
Sairasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävyys, hyväksyvä ilmapiiri, leikkimielisyys, huumori, samankaltaisuutta mutta silti täysin vastakohdat luonteissa
T. 53 v yhdessä
Hyi, tuohon ei kukaan usko että teillä on hyvää seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 53 v yhdessäHyi, tuohon ei kukaan usko että teillä on hyvää seksiä.
Ei kannata olla katkera toisten onnesta.
Seksi on ihanaa vielä yli viisikymppisenäkin.
Tuo iloa ja valoa. Kokeile sinäkin.
Meillä täysin sama paitsi temperamenttisuus toisinpäin. Olemme aina keskustelleet aivan kaikesta yhdessä ja olemme toistemme parhaat ystävät. Nauramme yhdessä joka päivä jollekin, eli yhteinen huumorintaju myös. 19 vuotta yhdessä, ei lapsia.