Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

51-vuotias Mika ajelutti naisia ja hakkasi ne matkan päätteeksi - Kahden kadonneen naisen epäillään joutuneen näillä retkillä henkirikoksen uhriksi

Vierailija
09.12.2022 |

Poliisin mukaan miehen toimintamallille tyypillistä on ollut, että epäilty on ottanut naisia kyytiin ja esimerkiksi leiriytynyt heidän kanssaan. Retket ovat suuntautuneet ympäri Suomen.

Olemme yksilöineet useampia henkilöitä, jotka ovat joutuneet kuljetuksen kohteeksi. Huolestuttavasti näyttää siltä, että heitä voisi olla vielä huomattavasti enemmänkin, Koski sanoo.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009255672.html

Kommentit (1317)

Vierailija
1261/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuristettu kuoliaaksi. Mutta milläs todistaa että se oli Mika.

Vierailija
1262/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko missään nähtävissä miehen nuoruuden kuvia? Muistuttaa nimittäin tyyppiä, joka otti minut kyytiin kun horjahtelin ulos ravintolasta? Mitä useammin näen kuvan, sitä enemmän liitän häneen. Autokin oli samaa merkkiä. Mies odotteli autossa ravintolan edustalla ja itse pyysin kyytiä kotiin. Ei ollut viitteitä väkivaltaisuudesta, mutta mieskin oli vielä nuori.

En tiedä tapauksesta mutta sivuhuomiona että Ted Bundy tapasi tyttöystävänsä baarista. Häntä ei tappanut, ehkä koska nainen tuli juttelemaan hänelle. Tai koska nainen ei ollut ulkoisesti juuri Bundyn saalistamaa tyyppiä. Nainen kelpasi siis kotiseuraksi. Muuten mies yleensä esitti jollain tapaa apua tarvitsevaa, houkutteli naisia autoon ja listi.

Moringista en tiedä muuta kuin että luonteen pelottavuus vaikutti paljastuneen kaikille. Ei siis onnistunut viettämään ainakaan kovin pitkää kaksoiselämää siltä osin. Esitti voivansa tarjota kyydin, yöseuraa tai ehkä päihteitä kunnes pimeä puoli paljastui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi se nainen sitten kohteli Mikaa niin? Olisi ollut ystävällinen.

Vierailija
1264/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaakohan Mikalla jo farkun puntti tutista? Saara Arvan kalmo onneksi löydettiin. Vielä loput uhrit kun löydetään niin meillä on todistetusti ihka oikea serial killer Suomessakin.

On ollut ennenkin. Mutta eivät vain tule sellaisina tuomituiksi, syystä tai toisesta. Esimerkiksi sarjaku ristaja ja sarjahu kuttaja. Ensimmäisen kohdalla annettiin uusia tilaisuuksia loputtomiin, oikeus uskoi kaiken mitä tyyppi keksi sanoa ja antoi lieviä tuomioita ja joka kerta tämä kostautui. Jälkimmäinen taas sai jatkaa toimintaansa kun ei vain uskottu minkään olevan vialla vaikka syytä olisi ollut. Dn ikävä kyllä usko, että tälläkään kertaa saadaan mitään kunnollista tuomiota. 

Vierailija
1265/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo tota kuvaa, niin mikä tossa miehessä viehättää naisia, että päätyvät kimppaan sen kanssa. En  ymmärrä.

Ihan norminäköinen mies.

Todennäköisesti keskivertoa pidempi.

Vierailija
1266/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo tota kuvaa, niin mikä tossa miehessä viehättää naisia, että päätyvät kimppaan sen kanssa. En  ymmärrä.

Ihan norminäköinen mies.

Todennäköisesti keskivertoa pidempi.

Pitkät miehet on naisten mielestä miellyttäviä. Heistä huokuu turvallisuus.

Vierailija
1267/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ko mies liikkunut missä päin, kun Raisa Räisänen ja Pia Ristikankare katosivat?

Vierailija
1268/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkän miehen lapiokädet ja hehtaarin sormet taittuu helposti kaulan ympäri. Ja lähes pään kokoinen nyrkki moukaroi helposti totutulla tutulla tavalla rytmit elämästä.

ULOS!

Vierailija
1269/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko liian nuori hiekkakuoppamieheksi?

Olisi ollut 19v Hellun tapauksen aikaan.

Eli olisi hyvin voinut olla tuolloinkin liikkeellä.

Vierailija
1270/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä Moring nyt ensimmäisiä "menestyneitä" sarjamurhaajia joka jäänyt kiinni. En jaksa koko ketjua lukea, mutta jos ei ole yhden yhtäkään murhaa tunnustanut eikä ruumiitakaan ole niin tuskin koskaan siltä osin saamme tietää totuutta.

No onhan meillä nyt tämän Saaran ruumis.

Vierailija
1271/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuo tyyppi asui minun kotiani viistosti vastapäisessä talossa. Olenkohan joskus nähnyt hänet? Olenkohan aavistanut hänessä mitään outoa jso olen nähnyt? Olisiko minun vaistoni varoittanut hänestä? Tai olenko joskus nähnyt niitä uhreja? Vaivaa.

Missäpäin Moring on siis asunut???

Vierailija
1272/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saara Arvan etsinnöistä... Kirjoittaisin m i n f oon, mutten jaksa rekisteröityä.

Olin viime kesänä tuolla aika lähellä lomailemassa. Siellä on lähellä semmoisia pieniä metsäteitä, joiden reunukset on täysin läpipääsemätöntä pöpelikköä ja vastaan ei tule välttämättä päivälläkään puolen tunnin aikana ketään, että jos M on autolla kuskannut ruu mista, niin on voinut nakata vain jonnekin, eikä kukaan koskaan löydä. Siksi ajattelin, että ruumiskoirien kanssa kannattaisi ajella autolla hitaasti noita metsäteitä pitkin, ikkuna auki, vähän laajemmallakin alueella. Mahdollisimman monta eri tietä kumpaankin suuntaan. Tosin M:n autohan on varmasti ruumiskoiralla tutkittu, joten jos ei ole merkannut, niin ehkä tämän voi jättää väliin.

Toinen mitä havaitsin, niin siellä on runsaasti mökkejä, joilla ei ole edes omaa osoitetta, vaan kuuluvat johonkin isompaan tilaan. Mökit voi silti olla aivan näkymättömissä sieltä tilalta. Joka mökillä on vähintään yksi vene ja useilla mökeillä on niitä perinteisiä veteen yltäviä venevajoja. Jos nuo vesistöt on liian laajoja ruumiskoiralla tutkittaviksi, niin kannattaisi ajella rantaviivaa pitkin koirien kanssa, niin että niillä olisi mahdollisuus merkata vene, jos siellä on ollut r u u mis (äkkiä ennen kuin veneet nostetaan talviteloille). Koska jos M on upottanut Saaran jonnekin syvemmälle, hän on tarvinnut siihen veneen. Moneltakin mökiltä on voinut lainata venettä omistajan tietämättä. Jos löytyisi oikea vene, niin etsinnät voisi kohdentaa sen mukaan lähistölle.

Toisaalta siellä on myös saaria. Olisivatko yhdessä lainanneet luvatta venettä ja menneet retkelle asumattomaan saareen, mutta vain toinen tullut takaisin?

Kolmas asia, en väitä olevani mikään meedio, mutta minulle sattui outo asia, kun ajoimme pimeällä sitä tietä pitkin, missä tuo Neiturin kanava on. En tiedä vaikuttiko se, kun tajusin, että nyt ollaan juuri siellä päin, missä SA katosi, mutta en yleensä reagoi näin ja olin vieläpä puhelimessa samaan aikaan, joten tämä on outoa. En kehtaa vinkata tästä poliisille, kun pitäisivät minua vain jonain h ö r hönä. Pian kanavan jälkeen yksi tiekyltti välkkyi oudosti auton valoissa (heijasti siis) ja herätti huomioni. En ole koskaan nähnyt vastaavaa välkkymistä, vaan kyltit joko heijastavat tai sitten ei. Siksi luin kyltin, siinä luki Kämppäkaarre. Sitten tuli ihan älyttömät kylmät väreet, karvat nousi pystyyn ja se outo tunne jäi joksikin aikaa päälle, kunnes pikkuhiljaa hiipui ehkä jossain Horonkylän ensimmäisen kyltin tietämillä. Kotona etsin kartasta ja mapsissa tie näyttäisi olevan Kämpänkaarre, ehkä siis luin tai muistin väärin. Joka tapauksessa, jos asuisin tuolla päin, niin kävisin etsimässä tuon tien varrelta ja myös vesiteitse. Minulle ei yleensä tuommoisia satu, mutta joskus kyllä aavistan asioita oudosti. Se on varmaan jotain sellaista, kun alitajunta yhdistelee asioita ilman, että olen edes tietoinen siitä. Sitten valmis asia pulpahtaa pintaan. Tämä oli vähän oudompi juttu.

Jos tämän lukee joku m i n folainen, niin saa kopioida sinne kommentoitavaksi.

Huh huh toi on kirjoitettu lokakuussa 2023. Hän kirjoittaa Horonkylästä.

Vierailija
1273/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että nyt poliisi saanut aika paljon selville asioita.toivottavasti muutkin kadonnut tapaukset selviää ja saadaan tekijä profiileja. vauvalla oli moni oikeassa kun tapausta aluksi pohdittiin.

Vierailija
1274/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuo tyyppi asui minun kotiani viistosti vastapäisessä talossa. Olenkohan joskus nähnyt hänet? Olenkohan aavistanut hänessä mitään outoa jso olen nähnyt? Olisiko minun vaistoni varoittanut hänestä? Tai olenko joskus nähnyt niitä uhreja? Vaivaa.

Missäpäin Moring on siis asunut???

Pohjois-Helsingissä.

Vierailija
1275/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saara Arvan etsinnöistä... Kirjoittaisin m i n f oon, mutten jaksa rekisteröityä.

Olin viime kesänä tuolla aika lähellä lomailemassa. Siellä on lähellä semmoisia pieniä metsäteitä, joiden reunukset on täysin läpipääsemätöntä pöpelikköä ja vastaan ei tule välttämättä päivälläkään puolen tunnin aikana ketään, että jos M on autolla kuskannut ruu mista, niin on voinut nakata vain jonnekin, eikä kukaan koskaan löydä. Siksi ajattelin, että ruumiskoirien kanssa kannattaisi ajella autolla hitaasti noita metsäteitä pitkin, ikkuna auki, vähän laajemmallakin alueella. Mahdollisimman monta eri tietä kumpaankin suuntaan. Tosin M:n autohan on varmasti ruumiskoiralla tutkittu, joten jos ei ole merkannut, niin ehkä tämän voi jättää väliin.

Toinen mitä havaitsin, niin siellä on runsaasti mökkejä, joilla ei ole edes omaa osoitetta, vaan kuuluvat johonkin isompaan tilaan. Mö

Moring on itse sanonut, että Saara lähti kävelemään Horonkylän metsiin. Se tieto on ollut julkisuudessakin.

Vierailija
1276/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisiin vetoaa myös "hieno" sukunimi vrt. Helena Von Moring vrt. Helena Mehtä-Möttönen

?

Vierailija
1277/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjamurhaaja. Taattuun Suomen tyyliin kohta vapaana.

Vierailija
1278/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1279/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus elämässäni hyvin holtiton ja alkoa kului sekä muitakin päihteitä. Harrastin usein sitä että liftasin tien poskilla täydessä tuiterissa. Onni onnettomuudessa etten tähän tyyppiin törmännyt. Jos hän saalistaa tietyn näköisiäkin, olin tuolloin hyvin paljon samannäköinen kuin Saara. Ja olisin into pinkeänä lähtenyt tuntemattoman mukaan jos olisi vienyt mökille. Koska viinan vuoksi tuolloin harrastin muutenkin sitä että menin sellaisten ihmisten luokse ketä en ennestään tuntenut.

Vierailija
1280/1317 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarasta on tämä kuva missä nousee autoon. Kuka sen kuvan otti ja missä se oli alunperin julkaistu? En ole tapausta seurannut mutta mietin koska Facebookissa hänellä ei tuota kuvaa ole.