51-vuotias Mika ajelutti naisia ja hakkasi ne matkan päätteeksi - Kahden kadonneen naisen epäillään joutuneen näillä retkillä henkirikoksen uhriksi
Poliisin mukaan miehen toimintamallille tyypillistä on ollut, että epäilty on ottanut naisia kyytiin ja esimerkiksi leiriytynyt heidän kanssaan. Retket ovat suuntautuneet ympäri Suomen.
Olemme yksilöineet useampia henkilöitä, jotka ovat joutuneet kuljetuksen kohteeksi. Huolestuttavasti näyttää siltä, että heitä voisi olla vielä huomattavasti enemmänkin, Koski sanoo.
Kommentit (1317)
Mutta oliko ystäviä nuorena? Liikkuiko joskus syrjittyyn vähemmistöön kuuluvan kanssa. Todellisuudessa vaikutti kuin ulkonäön lievä eksotiikka olisi sieltä peräisin. Tumma, komea, hoikka, kohteliaan ja hyväkäytöksisen oloinen, hyvin siististi pukeutunut. Olin jopa hivenen ihastunut tähän kyyditsijääni ensitapaamisen jälkeen, mutta se karisi tuohon havaittuun eksotiikkaan. Muitakin luojanvarjelusefektejä tuli esteeksi. Tästä on siis n. 30 vuotta aikaa, joten jos on sama henkilö, oli "uransa" alussa.
Mulle tuli mieleen että tuskin nää naiset on ees suomessa elossa/kuolleena.
Voihan nää oikeesti olla prostituituna ulkomaillakin tai tapettuna ulkomailla. Myös mietein jos mika on vaan kuljettanut nää uhrit jollekkin parittajalle tai tappajalle, toinen henkilö viennyt ulkomaille tai mereen,silloinhan näitä ei ikinä löytyisi
Mietein kuitenkin oisko mika itse niin fiksu et ois saannu nää tosiaan piilotettuu yksin niin hyvin ettei näitä löydetä?!
Sit mietein myös voisko riina mäkinen olla yks näiden uhreja, siitähän spekuloitiin että hyppäsi rekkaan?
Voisko tää sama rekka-autoilija olla näiden kaikkien yhteinen kontakti.😳
Kaikissa kyllä yhdistäviä tekijöitä,kaikki ollut hukassa ja narkkareita ja varmaan tää kolmikko tunteneet toisensa. Pari vuotta väliäkin kaikkien katomisilla. Ja kaikki ollut helsingistä ja kadonneet kaukana helsinkiä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2d21b9bf-ad63-4c8c-8fe1-fb0775112481
Moring jutun mukaan jo 90-luvulla aloittanut naisten pahoinpitelyn.
Voisiko olla syyllinen niihin Järvenpään alueen naisten katoamisiin?
Rikosten käsittely (pahoinpitelyt, r@iskaukset) oikeudessa alkaa tänään. Ruumiita ei ole edelleenkään löytynyt, joten kahden kadonneen naisen osalta juttu ei välttämättä ikinä selviä. Moring ei ole sen tyyppinen, että lörpöttelisi mitään.
🇺🇦🇮🇱
Uskomattoman kauan sai vapaana hiihdellä. Ihan järkyttäviä nuo tekemänsä rikokset ja kovaa tahtia tehtaillut uusia 😳
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman kauan sai vapaana hiihdellä. Ihan järkyttäviä nuo tekemänsä rikokset ja kovaa tahtia tehtaillut uusia 😳
Moring on kirjaimellisesti elämäntaparikollinen. Onneksi jäi viimein kiinni ja joutuu vastuuseen teoistaan. Toivottavasti Saara Arvan ja Katja Miinalaisen kohtalot selviäisivät nekin.
Vihreät valitsi puoluesihteerikseen Anna Moringin.
Tuohan voi olla oikeasti sarjamurhaaja, jolla voi olla uhreja vaikka kuinka paljon.
Jos on harrastanut tuollaista 30 vuotta, niin siinä on ehtinyt kehittyä rutiini naisten mukaansa huijaamiseen.
Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuo tyyppi asui minun kotiani viistosti vastapäisessä talossa. Olenkohan joskus nähnyt hänet? Olenkohan aavistanut hänessä mitään outoa jso olen nähnyt? Olisiko minun vaistoni varoittanut hänestä? Tai olenko joskus nähnyt niitä uhreja? Vaivaa.
Yliherrasmies Moring sai pesää vuosikymmenien ajan
Jumankeuta, että olis moorinki saanut paistinpannusta motoon, jos olis yrittänytkään kopistella kesäretken päätteeksi.
Vaikka tuskinpa on uskaltanut isoja, riskejä ja ärhäköitä emäntiä kyytiinsä kyselläkään.
HENKIRIKOKSESTA epäilty Mika Moring vapautettiin tutkintavankeudesta poliisin päätöksellä, poliisi tiedottaa maanantaina. Niin että kannattaa varmaan olla tarkkana kenen kanssa lähtee Road Tripille tai vuokraamaan mökkiä
Vierailija kirjoitti:
HENKIRIKOKSESTA epäilty Mika Moring vapautettiin tutkintavankeudesta poliisin päätöksellä, poliisi tiedottaa maanantaina. Niin että kannattaa varmaan olla tarkkana kenen kanssa lähtee Road Tripille tai vuokraamaan mökkiä
Mikalla on muita tuomioita alla:
"joten hän ei siis konkreettisesti kuitenkaan pääse vapaaksi."
Nyt Saara Arvan etsinnöissä edistystä:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8991f59-e438-48d2-96c4-6d687ae54098
🇺🇦🇮🇱
Saara Arvan etsinnöistä... Kirjoittaisin m i n f oon, mutten jaksa rekisteröityä.
Olin viime kesänä tuolla aika lähellä lomailemassa. Siellä on lähellä semmoisia pieniä metsäteitä, joiden reunukset on täysin läpipääsemätöntä pöpelikköä ja vastaan ei tule välttämättä päivälläkään puolen tunnin aikana ketään, että jos M on autolla kuskannut ruu mista, niin on voinut nakata vain jonnekin, eikä kukaan koskaan löydä. Siksi ajattelin, että ruumiskoirien kanssa kannattaisi ajella autolla hitaasti noita metsäteitä pitkin, ikkuna auki, vähän laajemmallakin alueella. Mahdollisimman monta eri tietä kumpaankin suuntaan. Tosin M:n autohan on varmasti ruumiskoiralla tutkittu, joten jos ei ole merkannut, niin ehkä tämän voi jättää väliin.
Toinen mitä havaitsin, niin siellä on runsaasti mökkejä, joilla ei ole edes omaa osoitetta, vaan kuuluvat johonkin isompaan tilaan. Mökit voi silti olla aivan näkymättömissä sieltä tilalta. Joka mökillä on vähintään yksi vene ja useilla mökeillä on niitä perinteisiä veteen yltäviä venevajoja. Jos nuo vesistöt on liian laajoja ruumiskoiralla tutkittaviksi, niin kannattaisi ajella rantaviivaa pitkin koirien kanssa, niin että niillä olisi mahdollisuus merkata vene, jos siellä on ollut r u u mis (äkkiä ennen kuin veneet nostetaan talviteloille). Koska jos M on upottanut Saaran jonnekin syvemmälle, hän on tarvinnut siihen veneen. Moneltakin mökiltä on voinut lainata venettä omistajan tietämättä. Jos löytyisi oikea vene, niin etsinnät voisi kohdentaa sen mukaan lähistölle.
Toisaalta siellä on myös saaria. Olisivatko yhdessä lainanneet luvatta venettä ja menneet retkelle asumattomaan saareen, mutta vain toinen tullut takaisin?
Kolmas asia, en väitä olevani mikään meedio, mutta minulle sattui outo asia, kun ajoimme pimeällä sitä tietä pitkin, missä tuo Neiturin kanava on. En tiedä vaikuttiko se, kun tajusin, että nyt ollaan juuri siellä päin, missä SA katosi, mutta en yleensä reagoi näin ja olin vieläpä puhelimessa samaan aikaan, joten tämä on outoa. En kehtaa vinkata tästä poliisille, kun pitäisivät minua vain jonain h ö r hönä. Pian kanavan jälkeen yksi tiekyltti välkkyi oudosti auton valoissa (heijasti siis) ja herätti huomioni. En ole koskaan nähnyt vastaavaa välkkymistä, vaan kyltit joko heijastavat tai sitten ei. Siksi luin kyltin, siinä luki Kämppäkaarre. Sitten tuli ihan älyttömät kylmät väreet, karvat nousi pystyyn ja se outo tunne jäi joksikin aikaa päälle, kunnes pikkuhiljaa hiipui ehkä jossain Horonkylän ensimmäisen kyltin tietämillä. Kotona etsin kartasta ja mapsissa tie näyttäisi olevan Kämpänkaarre, ehkä siis luin tai muistin väärin. Joka tapauksessa, jos asuisin tuolla päin, niin kävisin etsimässä tuon tien varrelta ja myös vesiteitse. Minulle ei yleensä tuommoisia satu, mutta joskus kyllä aavistan asioita oudosti. Se on varmaan jotain sellaista, kun alitajunta yhdistelee asioita ilman, että olen edes tietoinen siitä. Sitten valmis asia pulpahtaa pintaan. Tämä oli vähän oudompi juttu.
Jos tämän lukee joku m i n folainen, niin saa kopioida sinne kommentoitavaksi.
Virkistäisikö joku muistiani, mitkä ovat viimeisiä paikkoja, missä Katja M on nähty elossa?
Niissä kahdessa valokuvassa jotka hänestä on julkaistu on molemmissa ihan eri näköinen. En oikein usko, että hänellä oli ystäviä ollenkaan.