51-vuotias Mika ajelutti naisia ja hakkasi ne matkan päätteeksi - Kahden kadonneen naisen epäillään joutuneen näillä retkillä henkirikoksen uhriksi
Poliisin mukaan miehen toimintamallille tyypillistä on ollut, että epäilty on ottanut naisia kyytiin ja esimerkiksi leiriytynyt heidän kanssaan. Retket ovat suuntautuneet ympäri Suomen.
Olemme yksilöineet useampia henkilöitä, jotka ovat joutuneet kuljetuksen kohteeksi. Huolestuttavasti näyttää siltä, että heitä voisi olla vielä huomattavasti enemmänkin, Koski sanoo.
Kommentit (1317)
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen että kun tämä mahdollinen sarjamurhaaja houkutellut naisia tinderissä,saalistanut.
Niin,eikö poliisi tosiaan pääse käsiksi niihin 'tinder viesteihin?
Voiko joku fiksumpi kertoa..
Luulisi pääsevän. Puhelimen kautta vaikka mihin viesteihin.
Onkohan ollut deittipalstoilla joskus 15-20v sitten? Mika Olander nimi kuulostaa hieman tutulta yhdistetty kuvan miehen piirteisiin. Jos olisin jotain viestejä vaihdellut hänen kanssaan.
Olisi hyvä jos olisi ollut enemmän esillä tuo aiempi sukunimi ja vanhempi kuva. Koko ajan ollu kuvia valkoisesta Audista vaikka ajellu myös mustalla. Uhreja voi olla todella paljon.
En löydä ylikseltä tätä aihetta sivuavaa ketjua. Tietääkö joku millä nimellä se lanka on siellä?
Kuulen, että olen tavannut tuon psykon, ja olen ollut todella ahdistunut näistä uutisista. En muista vuosilukua, enkä saa sitä kaivettua mistään. Sillä oli valkoinen auto, mutta vuosi oli varmasti ennen 2018. Todennäköisesti 2015-2017.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ollut deittipalstoilla joskus 15-20v sitten? Mika Olander nimi kuulostaa hieman tutulta yhdistetty kuvan miehen piirteisiin. Jos olisin jotain viestejä vaihdellut hänen kanssaan.
Olisi hyvä jos olisi ollut enemmän esillä tuo aiempi sukunimi ja vanhempi kuva. Koko ajan ollu kuvia valkoisesta Audista vaikka ajellu myös mustalla. Uhreja voi olla todella paljon.
On pyörinyt useilla deittipalsoilla, muistan siitä peilin edessä otetusta kuvasta sen ihan selkeästi.
Ihmettelen, miten kukaan nainen suostuu ensitreffeille muualle kuin julkiselle paikalle.
Ei tainnut olla kalastuskuvia Tinderissä kun flaksi on käynyt?
Älkää IKINÄ luottako mieheen joka selittää itsestään jotain olen niin mukava, olen niin kiva, olen niin hyväsydäminen. Oikeasti mukavilla, niillä "normaaleilla" miehillä ei ole mitään tarvetta kertoa mitään näin itsestäänselvää pidettyä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää IKINÄ luottako mieheen joka selittää itsestään jotain olen niin mukava, olen niin kiva, olen niin hyväsydäminen. Oikeasti mukavilla, niillä "normaaleilla" miehillä ei ole mitään tarvetta kertoa mitään näin itsestäänselvää pidettyä asiaa.
Jep. Sen että on mukava ja kiltti pitäisi olla se aivan perusoletus jokaisen kohdalla.
Toi oman tukan ja kulmien värjääminen tummiksi ja samansävyisten naisten saalistaminen kuulostaa karmivalta. Kuin näyttelisi yhä uudelleen jotain kohtausta.
Christiiina kirjoitti:
Ihmettelen, miten kukaan nainen suostuu ensitreffeille muualle kuin julkiselle paikalle.
Veikkaan että luvannut noille päihderiippuvaisille aineita, ja sitten lähteneet ajelemaan... Päihdeongelmaisia naisia on äärimmäisen helppo hyväksikäyttää ja he eivät uskalla olla poliisiin yhteydessä vaikka jotain kävisikin.
Pitkä, tumma, komea ja roteva mies. Kyllä minulle kelpaisi, milloinkohan tuo pääsee lomille?
Itseäni kyllä kauhistuttaa, kun mietin keiden kaikkien kyytiin sitä lähti teini-ikäisenä. Onneksi reissut päätyi aina hyvin.
Minusta Mikan silmissä on jonkinlaista surua. Se tekee hänestä myös jollain lailla seksikkään. Makuukamarisilmät.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä, tumma, komea ja roteva mies. Kyllä minulle kelpaisi, milloinkohan tuo pääsee lomille?
Sama, varmasti pumppaisi miehekkäästi ja päämäärätietoisesti päällä, lihakset pullistellen. Ihana!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta ja pätee yleisesti kaikkiin ihmisiin. Jos ihminen itse kehuu itseään jollain tuollaisella hyvällä piirteellä, hän on ehdottomasti jotain päinvastaista. Tämän olen niin monesti joutunut käytännössä toteamaan.
Minfossa eräs hiljattain rekisteröitynyt kirjoittaja kertoo, että kohtasi tänä syksynä mahdollisesti Mika Moringin ja nousi pahaa aavistamatta tämän kyytiin. Hyi kamala, onneksi mitään pahempaa ei sattunut. Kirjoittajan viesti kuvaa hyvin sitä, kuinka mies muuttui äkkiarvaamatta joviaalista herrasmiehestä kylmäksi ja uhkaavaksi. Muitakin tuttuja elementtejä viestissä mainittiin, mm. mies puhui itsestään kolmannessa persoonassa "teet nyt Mikalle palveluksen". Tämä tapahtui Vuosaaressa naispuolisten asunnottomien ja mt-/päihdeongelmaisten asuntolan lähellä.
Toivottavasti ratkeaa kadonneiden naisten tapaukset
Ihan hhirvvee tuo minfon Vuosaarikeissi. Kirjoittanut usean viestin jo sinne aiheesta. Varmaan kuumottavaa tajuta ja sisäistää, että jos olettavasti oli Mika niin mitä olis voinu tapahtua.
Ne on ihan iltapäivälehdistä ne screenshotit niistä viesteistä lähtöisin...