Tein lastensuojeluilmoituksen ja nyt kaduttaa
En uskalla enään mennä ja perua sitä. Tein suutuspäissäni yståvästä ensin huoli ilmoituksen ja sitten lastensuojeluilmoituksen. Yein ne nimettömänä ja täysin perusteetta koska olin suuttunut ystäväni toiminnasta.
Nyt en kuitenkaan uskalla enään puuttua asiaan ja ns perua sitä. En edes usko että voisin sen perua koska se on jätetty nimettömänä.
Ahdistaaaaa...
Kommentit (59)
Melkoisen iso bisnes koko lastensuojelu ilmoituksineen.
No, jos ne aiheettomia oli niin tuskin "ystävälles" siittä haittaa tulee. Mutta onhan tuo pas kaa käytöstä ja turhaa jo valmiiks kiireisten ihmisten työllistämistä.
Kerto nyt vielä yksityiskohdat, niin syyllistyt myös kunnianloukkaukseen.
Siis ihan oikeasti. Tässä maassa on oikeasti apua tarvitsevia lapsia ja resursseja tuhlataan sitten perättömien ilmotusten läpikäymiseen. Kiukuttaa!
Mitenköhän mahdat käyttäytyä vihamiehiäsi kohtaan, jos noin toimit ystävän ( luultavasti/ toivottavasti entisen ) suhteen 🙄..
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen iso bisnes koko lastensuojelu ilmoituksineen.
Bisnes?
Kaikki kuulostaa aivan erilaiselta kuin 10 vuotta sitten.
Nykyään kaikki tajuaa että lähes kuka vaan voi joutua lastensuojelun rattaisiin eikä siinä ole edes kyse siitä kuka on parempi vanhempi kuin toinen.
Se haastattelupuhelu jonka tekevät tutullesi on pois ajasta jonka voisivat olla yhteydessä lapseen tai perheeseen joka tarvitsee apua. Toivottavasti jonain päivä sinua ei kukaan auta kun sitä tarvitset. Viimeistään vaikka vanhana kuolet omiin täysiin vaippoihisi vessan lattialla kun hoitaja oli hoitamassa turhaa puhelua.
Vierailija kirjoitti:
No, jos ne aiheettomia oli niin tuskin "ystävälles" siittä haittaa tulee. Mutta onhan tuo pas kaa käytöstä ja turhaa jo valmiiks kiireisten ihmisten työllistämistä.
No se mua harmittaakin kun nyt ne sai kutsun jonnekin keskuteluihin kun on kaksi ilmoitusta tullut perheestä. En uskalla sitä asiaa perua etten paljastu ystävälle että minä olen sen tehnyt.
Niin ja jos ystäväsi, josta teit ilmoituksen suutuspäissäsi, osaa yhdistää aiheettoman ilmoituksen sinuun, hän voi tehdä rikosilmoituksen asiasta. Aiheeton lasu on kunnianloukkaus.
Ei aiheeton lastensuojeluilmoitus ole tietenkään mukava sen saajalle mutta kuinka monta kertaa olemmekaan saaneet lukea valituksen siitä miten ketään ei kiinnsotanut kukaan ei tehnyt mitään kukaan ei osoittanut pienintäkään elettä, että välittäsi...
Ehkä ystävä osaa selittää että se on perätön. Lastensuojelu voi olla joillekin silti rasite, jos siitä ei pääsekään enää eroon, ellei osaa irrottautua tai lakimiehen neuvot. Harvalla on varaa lakimieheen.
Kuka tarvitsee vihamiehiä jos ystävät ovat tuollaisia....
Vierailija kirjoitti:
Niin ja jos ystäväsi, josta teit ilmoituksen suutuspäissäsi, osaa yhdistää aiheettoman ilmoituksen sinuun, hän voi tehdä rikosilmoituksen asiasta. Aiheeton lasu on kunnianloukkaus.
Ei ole jos on syytä epäillä. Siihen riittää vain että jollain on syy epäillä lastensuojelun tarvetta.
Turhaan sitä enään harmitella. Unohdat koko asian. Ystäväsi selvittelee asian sossun kanssa ja se siitä.
Ei siinä nyt niin isoa virhettä tapahtunut että sun kannattaa yöunia menettää.
Ja ajattele asia niin eträ nyt ainakin jollakin on aikaa kuunnella ystäväsi asioita. Voi olla jotain positiivistakin.
Suutuspäissään ihimiset teköö joskus tyhymyyksiä, mutta niin me kaikki teherään välillä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän mahdat käyttäytyä vihamiehiäsi kohtaan, jos noin toimit ystävän ( luultavasti/ toivottavasti entisen ) suhteen 🙄..
Mun ystävä oli tavallaan mun vihamies kun se teki tyhmän jutun joka loukkas mua. Vaikka se sitten selviski lopulta eträ se oli vaan väärinkäsitys, mutta silti... Näin mä sit varmaan kohtelen vihamiestä.
Tajuatko että työllistät turhaan jos valmiiksi ylikuormittunutta lastensuojelua! Joku olisi tarvinnut sen ajan oikeasti, mikä nyt kuluu täysin turhiin selvittelyihin.
Hullu.