Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette syö/tee ollenkaan jouluruokia, mitä teillä syödään jouluna?

Vierailija
08.12.2022 |

Meillä on nyt useampana vuonna tehty iso salaatti, naudanpaistia uunissa ja sitten jotain perunoihin pohjautuvaa lisäkettä. Tummaa leipää ja levitteitä sekä juustoja, jälkiruuaksi suklaakakkua.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan makaronia. Kyllä minulle jouluruoat maistuisi, jos olisi varaa, taidan jättää kuitenkin joulun jälkeen, jos sattuisi alennuksella saamaan.

Ei kyllä ennenkään ole onnistanut.

Vierailija
2/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisessa perheessä syödään jouluna jouluruokaa, kerran vuodessa kun sitä oikein odottaa. Noita naudanpaisteja saa läpivuoden syödä muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en siis itse vaan kerta kaikkiaan pidä mistään jouluruuista, en ole koskaan pitänyt. En viitsi väkisin pistää pöytään porkkanalaatikkoa kylmenemään kun meistä kumpikaan ei sitä syö. AP

Vierailija
4/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ap syö jouluruokaa, puuttuu vaan kyljestä laatikot. Itse en tykkää niistä, enkä paisteista, joten syön pitsaa kun kerrankin saa herkutella.

Vierailija
5/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaisessa perheessä syödään jouluna jouluruokaa, kerran vuodessa kun sitä oikein odottaa. Noita naudanpaisteja saa läpivuoden syödä muutenkin.

Eikö sitten olla suomalaisia, jos jouluruokia pitää suurimmalta osin omituisina mössöinä?

Vierailija
6/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattona naudan sisäfilepihvit ja valkosipuliperunat, paistetut kirsikkatomaatit, vihersalaatti

Joulupäivänä tuorepastaa sitruunaoliiviöljykastikkeen kanssa, paistettua kampasimpukkaa, jättikatkarapua ja turskaa, salaattia, jossa vihreää, päärynää, aurajuustomurua ja pähkinää.

Tapaninpäivänä nyhtökalkkunaa, couscousia, jossa mm. rusinaa, vihreitä herneitä ja tuorejuustopalasattumia, salaattia.

Jälkiruokia en ole viettänyt päättänyt, mutta suklaista todennäköisesti ja ehkä puolukkajogurttijäädykettä.

Miehen kanssa kaksin ollaan joulunpyhät.

Vierailija
7/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä "ollenkaan", mutta mun joulupöydästä löytyy ainakin joku hyvä salaatti tai pari, hasselbackan perunoita, silliä ja kylmäsavulohta, kylmäsavuporoa sekä punajuuri-fetakiusaus. Ja ehkä just muutama siivu kinkkua.

Vierailija
8/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä päättänyt, riippuu siitäkin mitä mies päättää tehdä jouluna. Jos hän jää kotiin, niin varmaan kokkaillaan jotain vähän parempaa. Jos olen yksin katson löytyykö joku ravintola joka olisi auki ja syön mitä siellä tarjotaan.

Vierailija
9/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä sattuu ravintolassa sinä iltana mieli tekemään. 

Vierailija
10/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme hotelissa kunnon joulupuffetin.

Vietämme joulun rentoutumalla kylpylähotellissa.

Vierailija
11/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömme hotelissa kunnon joulupuffetin.

Vietämme joulun rentoutumalla kylpylähotellissa.

Eli syöt siis jouluruokaa joten tämä keskustelu ei koske sinua ollenkaan. Lukutaito?

Vierailija
12/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan makaronia. Kyllä minulle jouluruoat maistuisi, jos olisi varaa, taidan jättää kuitenkin joulun jälkeen, jos sattuisi alennuksella saamaan.

No tee sitten se vanha perinteinen jouluruoka, oikea makaronilaatikko. Se ei sisällä lihaa ollenkaan. Muinakin juhlapäivinä tuota tarjottiin, kun oli hienompaa kuin arkiset keitetyt perunat.

Vierailija
13/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

24.12 Lohikeittoa + karjalanpiirakoita

25.12 Naudan paahtopaistia + aurakermaperunat

26.12 Itse tehdyt lihapullat ja keitetyt perunat

Vierailija
14/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalalaisina ei olla syöty suomalaisia jouluruokia vuosikausiin, meidän pöydästä löytyy aattona:

- kaviaaria ja blinit (samppanja)

- sahramikeitto kampasimpukoilla (valkoviini)

- sitruunasorbetti (väliruoka)

- täytettyä vasikanfilettä, perunagratiini, broccolini, konjakkikastike (punaviini)

- juustovalikoima, viikunahillo (glögi)

Vierailija
15/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvana ostan city-marketista Kokkien Valmistamaa Einesruokaa. On maittavia,täytäviä.laadukaita ja hintavia.Mutta ei tule nälkä heti 2h päästä ja muputettua jotain nälkään koko ajan.Hinta laatu suhde kohdalla .

Vierailija
16/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen jouluruokahan tehdään halvimmista raaka-aineista, kotimaisista juureksista, silakasta ja sillistä sekä siasta.

Vierailija
17/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna oli naudan sisäfilettä, cheddarperunoita ja joku perussalaatti. Jäätelöä jälkiruokana.

Vierailija
18/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäjonosta saatua makaronia ja nötköttiä.

Vierailija
19/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin punalaputettua pakastimesta.

Vierailija
20/22 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan, mitä ravintolassa tarjolla. Espanjassa ollaan, niin varmaan erilaisia tapaksia ainakin.

Suomessa, jos oltaisiin, niin varmaan poroa ja perinteistä lakkakiisseliä ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän