Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä asunnossa on niin kylmä että sormia joutuu lämmittelemään välillä lämpimän veden alla

Vierailija
07.12.2022 |

Kiva kun vapaapäivinä on kotona niin kylmä (kiitos taloyhtiön kun laitoitte lämmitystä pienemmälle, kampanja oli että vähennetään sisälämpöä yksi aste, 1, mutta piti liioitella taas siinäkin asiassa) että sormet on kohmeessa, ei pysty tekemään mitään neulomis tms käsitöitäkään, sormia on lämmitettävä välillä lämpimän veden alla. Mitä säästöä tuo veden lotraaminen tuo?? Ja lapasia en käteen laita ihan periaatteesta, minä olen sisällä kotona kuitenkin, enkä ulkona, vaikka sille tuntuukin välillä!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla syödä B vitamiinia. B Strong esim. Lupaan, että huomaat eron käsissä ja jaloissa parin viikon sisään niiden lämpenemisenä.

Vierailija
22/26 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kokeillut välillä pitää sormikkaita (lapaset kädessä ei saa mitään tehtyä), että kädet pysyis lämpimänä, mutta ei eipä se tunnu auttavan mitään.

Mulla on tuollaiset kyynärpäihin asti pitkät ranteenlämmittimet yötä päivää kotona ollessa ja vaikka ei nekään ihmeisiin pysty niin on kuitenkin hieman lämpimämpi kuin ilman.

Ja sormet kun on paljaana niin voi neuloakin. Se kyllä itseäni jaksaa ihmetyttää, että kuinka näin läppäriä näpytellessä (tai neuloessa) ei sormet pysy lämpiminä kun nehän nimenomaan on liikkeessä eikä paikallaan..

Ai että mä odotan helmikuuta ja niitä aurinkoisia päiviä kun ikkunan läpi jo tuntee auringon lämmittävän <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita vaikka pulloon tms kuumaa vettä ja lämmittele sillä. Eikös jotkut britit laita tuollaisia peiton alle nukkumaan mennessä talvisin.

Mä oon itseasiassa miettinyt noita jämälankoja katellessa, että pitäisikö neuloa niistä sellainen suojuspussukka johon voisi pistää 1,5 litran pullon täynnä kuumaa vettä..

Vierailija
24/26 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat juomat on myös hyviä tämmösinä aikoina. Kofeiinittomiakin löytyy.

Taidankin keittää teetä

Vierailija
25/26 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kesällä mökiltä ikivanhat viltit, sellaiset painavat.

Ompelin kiinni päästä, jotta sain kepin väliin.

Viltit 2 kpl, ovat ikkunan edessä, verhot vielä vilttien edessä.

Älyttömän paljon tukkii kylmää, ikivanhat viltit.

Muissa ikkunoissa on ihan pelkät lakanat verhojen takana yhdessä on pieni perusviltti.

Vierailija
26/26 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kokeillut välillä pitää sormikkaita (lapaset kädessä ei saa mitään tehtyä), että kädet pysyis lämpimänä, mutta ei eipä se tunnu auttavan mitään.

Mulla on tuollaiset kyynärpäihin asti pitkät ranteenlämmittimet yötä päivää kotona ollessa ja vaikka ei nekään ihmeisiin pysty niin on kuitenkin hieman lämpimämpi kuin ilman.

Ja sormet kun on paljaana niin voi neuloakin. Se kyllä itseäni jaksaa ihmetyttää, että kuinka näin läppäriä näpytellessä (tai neuloessa) ei sormet pysy lämpiminä kun nehän nimenomaan on liikkeessä eikä paikallaan..

Ai että mä odotan helmikuuta ja niitä aurinkoisia päiviä kun ikkunan läpi jo tuntee auringon lämmittävän <3

No ei mulla ainakaan konetta näpytellessä sormet pahemmin liiku. Kuten ei neuloessakaan. Suorana ne aikalailla tönöttävät jatkuvasti. Siksi onkin äärimmäisen tärkeää ollut aina, että venyttelen käsiä ja sormia ja käyn ulkoilemassa, että saan niskoista lähtien veren kiertämään. Sen jälkeen on hyvä sen pari tuntia istua neule kädessä tai koneella. Eikai kukaan sitä enempää jaksa istua kerrallaan? :o

P.S. Asun 2021 valmistuneessa talossa ja lämpöä oli eilen aamulla +16 astetta ja tänään aamulla +17 astetta. Koen, etten ole mitään oikeastaan menettänyt. Vaatetta enemmän päälle ja jos vilu meinaa tulla niin liikettä niveliin.