Autokorjaamoiden työntekijät käyttävät ajokkeja omiin ajoihinsa?
Suzuki-korjaamo jäi kiinni itse teosta!
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9e6f681e-fd88-46e1-89df-172b8a1f…
Kommentit (26)
Minun autollani oli pojat ajelleet niin paljon, että joutuivat tankkaamaan, kun bensa loppui. Pitihän sitä kokeilla että toimii....
Hyss. Tabu.
Yksi piileviä etuja työntekijöille...
Hyss...
Miksi tätä ketjua ei ole jo poistettu?
Mitä tehokkaampi auto niin sitä enempi niillä tekee mieli testailla.
Hyvä asua pienellä paikkakunnalla ja omistaa sen verran erikoisempi auto, että voipi olla aika korkea kynnys lähteä tuolla cruisailemaan "luvatta" :)
(Otan muuten omaa huoltopäiväkirjaa varten mittarilukeman ylös auton jäädessä huoltoon, joten ihan pelkästään siitäkin näkisi, jos olisi ajettu merkittävämmin huollossaolon aikana. Ei ole koskaan ilmestynyt kilometriä-paria pidempiä matkoja mittariin ja ne nyt tulee ihan testauksesta ja siirroista. Olen tehnyt näin koko sen ajan, kun on omia autoja ollut. Ihan kustannusten ja huoltovälien seuraamiseksi näppärä vetää nuo tiedot exceliin).
Vierailija kirjoitti:
Hyvä asua pienellä paikkakunnalla ja omistaa sen verran erikoisempi auto, että voipi olla aika korkea kynnys lähteä tuolla cruisailemaan "luvatta" :)
(Otan muuten omaa huoltopäiväkirjaa varten mittarilukeman ylös auton jäädessä huoltoon, joten ihan pelkästään siitäkin näkisi, jos olisi ajettu merkittävämmin huollossaolon aikana. Ei ole koskaan ilmestynyt kilometriä-paria pidempiä matkoja mittariin ja ne nyt tulee ihan testauksesta ja siirroista. Olen tehnyt näin koko sen ajan, kun on omia autoja ollut. Ihan kustannusten ja huoltovälien seuraamiseksi näppärä vetää nuo tiedot exceliin).
Luuletko olevasi kovinkin nokkala? Millä rahalla noin persaukinen mitään autoja ostelee?
Opetus: mittariluku ylös ennen huoltoa.
Ihmisiin ei voi luottaa nykyaikana lainkaan.
Tupannut auto olemaan niin lyhyen aikaa korjaamolla, ettei siinä välissä kovin kummoista huviajelua ehdi tekemään.
Merkkihuollolle tuo on kyllä aika paha... Kun hinnat ovat muutenkin järkyttävän kalliita.
Jonkun persvakomiehen nyrkkipajalla tuollaisen ymmärtää jotenkin paremmin.
Ja tämä on sinulle nyt jotenkin uutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko olevasi kovinkin nokkala? Millä rahalla noin persaukinen mitään autoja ostelee?
Alkoiko omatunto kolkuttelemaan? Ihan ansio- ja pääomatuloilla minä autoni ostelen. Osa on vaan kiinnostuneempia oman taloutensa tuloista ja menoista, siinä kohdennettu excelkirjanpito auttaa kummasti ;)
Suomen kieltä en kuullut sanaakaan yhdellä helsinkiläisellä korjaamolla kun kävin viimeksi kurkkaamassa "työntekoa" eli valohoitoa korjaamon puolella.
Omasta autostani näen suoraan äpistä että milloin sillä on ajettu ja miten pitkään. Edellisen huollon kohdalla autolla oli ajettu näköjään 3 km. Kuulostaa normilta koeajolta mutta voihan se olla että on käyty lounaalla.
Tunnen useita korjaamoja sekä paljon henkilökuntaa, eikä kyllä ole mikään yleinen tapa. Toki joku pärnänen voi noin toimia mutta älä yleistä.
Sen verran korjaamon täytyy ajaa että testaavat jos on esimerkiksi jotain teknistä korjattu.
Omilla autoillaan käyvät lounaalla yms. Yleensä niin kiire että ei ne ehtis missään ajella edes.
Onneksi itse voin luottaa korjaamooni. Mutta en todellakaan maksaisi laskua, jos kävisi ilmi, että joku on luvatta autollani cruisaillut ja jotain imeväisiä kuljetellut. Autoani vastaava vuokra-auto on jotain 200e/vuorokausi, joten ilmottaisin, että saavat olla tyytyväisiä, etten vaadi korvausta tältä "vuokra-ajalta".
Jos eivät osaa vikaa diagnosoida ja korjata ilman huviajeluita, niin ei kummonen nyrkkipaja tuo "merkkikorjaamo" ole.
12: Stadissa sovelletaan kantiksiin positiivista syrjintää. Ulkomaalaiset etusijalla työllistymisessä.
"Edellisen huollon kohdalla autolla oli ajettu näköjään 3 km. Kuulostaa normilta koeajolta mutta voihan se olla että on käyty lounaalla."
Kuinkahan yleinen käytäntö tuo lounasajelu on?
Kiusaus on olemassa. Ja aina joku siihen tarttuu... Inhimillistä.
Meillä on molemmissa pari vuotta vanhassa autoissa gps-paikannus josta auton sijainti tulee kännykkäsovellukseen. Kun vien autoja huoltoon, niin seuraan pistokokein missä ne milloinkin sijaitsee. Ei ole huviajeltu meidän autoilla, ehkäpä korjaamoila tiedetään missä autoissa on gps-seurannat vakiona eikä niillä ajella.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi itse voin luottaa korjaamooni. Mutta en todellakaan maksaisi laskua, jos kävisi ilmi, että joku on luvatta autollani cruisaillut ja jotain imeväisiä kuljetellut. Autoani vastaava vuokra-auto on jotain 200e/vuorokausi, joten ilmottaisin, että saavat olla tyytyväisiä, etten vaadi korvausta tältä "vuokra-ajalta".
Jos eivät osaa vikaa diagnosoida ja korjata ilman huviajeluita, niin ei kummonen nyrkkipaja tuo "merkkikorjaamo" ole.
Ohoh, täytyykin vähän korjata tuota vuokra-arviota, ihan vastaavaa autoa ei vuokraamoista löydykään ja lähin verrokki maksaa 400e/vrk. Aika tyyristä.
Voisikin ehdottaa, että sopii hyvin, jos maksan korjauslaskun ja saan hyvityksenä pahasta mielestä sitten vuokra-auton hinnan kahdelta viikolta.
Selvää säästöä korjaamojen janttereille...
Vaikea todistaa asiakkaan useinkaan tuota.