Kättelyjonon katsominen TV:stä
Katsoitteko eilen kättelyjonoa TV:stä? Minä ennen katsoin, mutta tänä vuonna ei huvittanut. Tuntuu jotenkin hullulta katsoa eliitin juhlintaa televisiosta, samalla kun kansa kärsii nousseiden hintojen vuoksi ja hallitus ei tee mitään helpottaakseen ihmisten kärsimystä. Olisivat laittaneet juhliin menevät rahat ruoka-apuun. Nyt tämä juhlinta tuntui jotenkin irvokkaalta. En pysty edes iltasanomia lukemaan, kun pelkkää hienoa pukua puvun perään ja etiketti virheiden taivastelua. Oikeitakin ongelmia olisi. Tuntuuko muista samalta?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko missään muussa maassa näin ankeaa itsenäisyyspäivän juhlintaa? Kansa tapittaa kotona telkkarista, kun eliitti juhlii presidentinlinnassa. Eikö itsenäisyyspäivän pitäisi olla kaikkien suomalaisten yhteinen juhla?
Ei ole syytä juhlia, koska Suomi ei ole itsenäinen. Maanpetturit juhlii linnassa Suomen myymistä globalisteille, irvokasta teatteria.
Da Igor, da!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei minua tuo haittaa, mutta vähän eri näkökulma tuli kun katsoin ekaa kertaa tuota alle vuosi sitten Suomeen muuttaneen mieheni kanssa. Hän katsoi ensin jonkun aikaa kiinnostuneena, sitten ihmetteli, että jatkuuko ja jatkuuko tämä aina vaan? Selitin, miten paljon sinne tulee vieraita ja oikeasti sitä kättelyä kuvataan koko ajan. Hän ihmetteli, että ja ihmiset oikeasti katsoo? Vitsaili, että pääosin ovat vanhoja ihmisiä, ei ole edes silmäniloa naisista juurikaan :D Itsellekin tuli vähän sellainen fiilis että no joo, onhan tämä aika tylsää katseltavaa.
Toisaalta käytännössä sama konseptihan on Oscar-gaalan valvojaisissa. Niitäkin ihmiset jaksaa tapittaa tuntitolkulla, pääasia kai molemmissa on juhlapukujen tapittelu. Itse en ole jaksanut teini-iän jälkeen katsoa kumpiakaan näistä.
Vierailija kirjoitti:
Onko missään muussa maassa näin ankeaa itsenäisyyspäivän juhlintaa? Kansa tapittaa kotona telkkarista, kun eliitti juhlii presidentinlinnassa. Eikö itsenäisyyspäivän pitäisi olla kaikkien suomalaisten yhteinen juhla?
Vapaata töistä riittää palkinnoksi minulle, en edes tiedä tuleeko tuosta palkka mutta kiva kun tulee viikkoon vaihtelua, ennen oltiin töissä vain vuorojen mukaan, riippumatta oliko vuorot laitettu pyhäpäivien kohdalle vai ei.
Kyllä näistä juhlista riittää rahvaallekin iloa ja paljon juoruja ja arvosteluja ja vaikka mitä, jolla purkaa paineita ja ottaa sitä kautta iloa tai vahingoniloa jne.
Katsoin mä. Ja tylsää oli. Tylsempää kuin koskaan ennen. Pelkkää tummaa, harmaata ja tummaa sinistä. Yhden käden sormilla saa laskettua ne väriläiskät.
Marin on aneemisen näköinen,
Halonen synkkä
Kike Elomaa sen sijaan upea kuin kuninkaallinen laahuksineen.
Muut oli kuin kesken kauppareissun kättelemään reväistyjä.
Nyt Jenni Haukiolla oli tukka huonosti. Tähän asti se on ollut ihan ok mutta eilisiltaisesta en ymmärtänyt, että oliko se kampaus vai muuten vaan huonosti leikattu.
Vierailija kirjoitti:
No nämä säästötalkoot koskettaa vain tiettyä osaa kansasta
Juu, porvaripressalla olisi ollut mahdollisuus sanoa, että veteraanit kahvitetaan muutoin juhlat jätetään järkkäämättä. Mutta tää pressa on niin ääliö, että haluaa ryypätä ja levittää flunssaansa, Sale oli ihan selvästi koronassa, influenssassa tai flunssassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin mä. Ja tylsää oli. Tylsempää kuin koskaan ennen. Pelkkää tummaa, harmaata ja tummaa sinistä. Yhden käden sormilla saa laskettua ne väriläiskät.
Marin on aneemisen näköinen,
Halonen synkkä
Kike Elomaa sen sijaan upea kuin kuninkaallinen laahuksineen.
Muut oli kuin kesken kauppareissun kättelemään reväistyjä.Elomaa oli vanhan juopon näköinen, silmien alla oikein lilluu pussit. Puku oli hirveä prinsessa-asu vanhan akan päällä. Se akka on ollut aina mauton ilmestys tekotukkansa kanssa.
Purralla oli villasukat iltapuvun kanssa, hirveä ilmestys.
Oi, unohdin Purran. Sillä oli upean punainen asu. Selvää voittaja-ainesta.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käsittänyt sen katsomista. Ei kiinosta katsoa toisten juhlimista ja se kättelyjono on moust boring. Muitten takia olen joutunut katsomaan, Naisilla löytyy aina sanottavaa niistä vaatteista. En ymmärrä mikä niissä vaatteissa on niin mielenkiintoista? Itsellä se kiinostus on enempi saada ne vaatteet pois.
Ei kiinosta moust boring kiinostus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuntuu samalta. Ei kiinnosta eliitin juhla. Katson mielummin Hurstin juhlaa. Nämä voisivat pitää yhteiset juhlat.
Minä kävin hiljentymässä sankarihaudoilla TV:n katselun sijaan. Se tuntui hyvältä. Lausuin ääneen kiitoksen Suomen itsenäisyydestä ja esitin nöyrän toiveen, että ensi vuonnakin olisi Itsenäisyyspäivä, eikä uusia hautoja tarvitsisi kaivaa.
Ennen en ymmärtänyt mielenosoittajia. Nyt alan ymmärtämään. Ennen minullakin oli liian hyvin asiat ja olin ylimielinen. Kuvittelin, että pukuloistossa olisi jotain hienoa. Ei ole. Suurta tuhlausta vaikeina aikoina. Eikä ympäristöään kiitä uusista kertakäyttöpuvuista.
Juhlia pitäisi hyvinä aikoina ja huonoina ainoina keskittyä siihen, että päästään takaisin ylöspäin. Auttaa heikompiosaisia. Nyt ei ole juhlan aika.
.. No, kääntyikö veteraanit haudoissaan, että tätä vartenko taisteltiin.
Pelkkää hiljaisuutta. Ei missään näkynyt edes muita ihmisiä. Haudoilla oli todella kaunista. Toivon, että he eivät taistelleet turhasta ja joku vielä kääntäisi tämän uppoavan laivan parempaan suuntaan.
Olen alkanut uskomaan Jumalaan, vaikka pitkään luulin olevani ateisti. Kaikkea nämä vaikeat ajat tekevätkin ihmisen mielelle. Niin kauan kun on toivoa, on myös elämää.
Olisit käynyt aamupäivällä, silloin siellä olisi ollut ohjelmaa ja ihmisiä.
Tuntuu.
Töysin väärä aika juhlia. Korona on räjähtänyt käsiin, samoin sähkönhinnat. Ja pääministeri kehtaa suoraan maapallon toiselta puolelta pelmahtaa juhliin, ilman järjenhäivää.. Ei voi muuta kuin silmiä pyöritellä, miksi nämä juhlat pidettiin. Jamitä joku paula vesala esim teki siellä. Niin täyttä peetä ja edes presidentti ei olisi halunnut olla paikalla.
Paljonkohan tohonkin meni sähköä ja rahaa, sillä rahalla ois saanu monen sähkölaskut ensi talvelle maksettua ja monta lääkäriä palkattua.
hurstin juhlat voisi joskus televisioida. hursti kättelisi kaikki ja välissä kerrottasiin elämäntarinat.miten eläkehakemus pyörätuolityypiltä taas kerran hylätty. eläkerahat ei mummollla riitä ruokaan. sähkölasku ajoi Matin asunnottomaksi... oikeasti tosi hyvä ohjelma olisi. parempi kuin tää nykyinen konsepti.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavinta on muotihomppelit ja stylistit suu vaahdossa sössöttämässä ihastellen bättrefolkin bilerytkyjä.
Sitten on ihan kauhean kamalaa, jos joku on erehtynyt tulemaan vääränlaisissa vaatteissa. Sitä kauhistellaan vuosikaudet. Typerää touhua. Tänä vuonna olen päättänyt jättää jokaisen Linnan juhlia koskevan otsikon lukematta. En lue iltalehtiä ollenkaan muutamaan päivään. En vain jaksa kuulla enkä nähdä koko hömpötystä.
"Tässä tilanteessa"
Niinku missä tilanteessa??? Ihmettelen välillä mitä teidän ikipurnaajien päässä liikkuu kun ajatuksetkin ovat näin epärääräisiä...