Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan vaihtanut etunimeä kahta kertaa?

Vierailija
06.12.2022 |

Onko kukaan vaihtanut etunimeä kahta kertaa. Näkemyksiä, syitä, ajatuksia?

Onko ihan hullua vai joskus ymmärrettävää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä?

Vierailija
2/8 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta saa vaihtaa vaikka kerran kuussa. Itse olen vaihtanut kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan vaihtanut kahta kertaa tai tietääkö ketään läheisistään/tuttavistaan, joka olisi vaihtanut, oliko järkevät syyt? Nyt ei haeta Wilma Hantta esimerkkejä, vaan tavallisia ihmisiä joilla syynsä siihen.

Vierailija
4/8 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta jostain syystä rikollisten keskuudessa taitaa olla melko yleistä vaihdella nimeään. Yleensä vielä tyyliin että tuiki tavallinen nimi (esim. Sari Anna Virtanen) muutetaan nimeksi Sharon Yade Violetta Liljeroos. Miehillä vastaavasti Jani Mikael Virtasesta tulee posessa Ron Muhammed Rambeau.

Vierailija
5/8 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta sukuuoen ajattelin vaihtaa joka toinen kuukausi.

Vierailija
6/8 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava vaihtoi etunimen kutsumanimeensä vuosia sitten, se oli ennen nykyistä trans-aikakautta. Nyt hän harkitsee sen vaihtamista eri nimeen, koska aiempi nimi kuulostaa trans-nimeltä. 

Tuttava laittoi siitä pohdintaa FB:kkiin. Nämä nimet eivät ole toisistaan täysin eri laidoilta. Vaan niin että esim. ensimmäinen nimi on Marsa, aiempi kutsumanimi Mara ja vaihtaisi sen Marillaksi. 

Vierailija
7/8 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Äiti antoi venäläisen nimen josta en ikinä pitänyt, olemme ihan suomalaisia. Noin 27v. iässä vaihdoin nimeni joka oli minulla seuraavat 20 vuotta ja sen jälkeen koin että nimi ei ollut enää oman tuntuinen joten vaihdoin sen.

Ehkä minulla ei ole koskaan ollut nimeen liittyvää vahvaa identiteettiä, se tulee ihan muista asioista kuin nimestä.

Vierailija
8/8 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Äiti antoi venäläisen nimen josta en ikinä pitänyt, olemme ihan suomalaisia. Noin 27v. iässä vaihdoin nimeni joka oli minulla seuraavat 20 vuotta ja sen jälkeen koin että nimi ei ollut enää oman tuntuinen joten vaihdoin sen.

Ehkä minulla ei ole koskaan ollut nimeen liittyvää vahvaa identiteettiä, se tulee ihan muista asioista kuin nimestä.

Kiitos vastaamisesta. Kuulostaa ihan ok:lta.  Oliko hintavaa vai ihan kohtuullista?