Mitä syötte itsenäisyyspäivän aterialla?
Kermaperunat, liha, kana ja salaatti.
Mustikkapiirakka vaniljakastikkeella.
Kommentit (30)
Vaimo tekee juuri voileipäkakkua ja sen kanssa shamppista.
Ostin eilen kilon pottuja, 2 kg lanttuja sekä porkkanoita, joten valinnanvaraa riittää moneksi päiväksi.
Leivinuunissa on lohta ja vihanneksia.
Äsken maisteltiin savustettua lammasta.
Uunilohta aurajuustokastikkeella ja perunamuusia+salaatti. Ruokajuomana valkkaria. Jälkkäriksi suomimaljat kinuskikissan ohjeella ja kuoharia illalla.
Savukirjolohivoileipäkakkua
Peuravoileipäkakkua
Tomaatti-yrttivoileipäkakkua
Ei voi keskustella - poistattaja iskee jälleen ....
Piti olla poronkäristystä, mutta pihi mies osti saksanhirveä. Sit sit vissiin. Lisäks perunamuussia.
Pakko olisi kai tänään paistaa possun ulkofileepihvit, ranskalaisia ajattelin lisäkkeeksi kaikilla mausteilla.
Katotaan nyt, mies ei varmaan syö mitään kun se vaan juo. Minulle periaatteessa jäi lounaastakin tähteitä kun ei miehelle kelvannut.
Hirvenliharuukku nudanlihasta :)
Omenapiirakkaa ja vaniljakastiketta.
Samalla uuninlämmityksellä on porkkanalaatikko jouluksi paistumassa.
Syötiin äsken päiväruuaksi karjalanpaistia - seassa kunnolla lanttua, porkkanaa ja sipulia - sekä keitettyjä perunoita. Kahvit kohta jälkkäriksi, ihan siltään, ei tarvita mitään lisää. Illalla syödään salaattia ja leipää. Salaatissa on kreikkalaistyyppiset kasvikset.
Pekoniin käärittyä "äijämureketta", ruskeaa kastiketta ja pottumuusia sekä pikajuureen tehtyjä porkkanasämpylöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötiin äsken päiväruuaksi karjalanpaistia - seassa kunnolla lanttua, porkkanaa ja sipulia - sekä keitettyjä perunoita. Kahvit kohta jälkkäriksi, ihan siltään, ei tarvita mitään lisää. Illalla syödään salaattia ja leipää. Salaatissa on kreikkalaistyyppiset kasvikset.
Hyi helevetti
Kasvappa vähän, niin opit ettei ole sopivaa sanoa ruoasta noin.
Mitähän itse syöt?
Vierailija kirjoitti:
Jotakin punalaputettua pakastimesta.
Minä sain savulohta -60% ja laitoin pakkaseen. Nyt on hyvä lämmittää syötäväksi juhlapäivänä :)
Punalaput parasta!
Syön kuten linnanjuhlissa - sieniä ja homejuustoa! OMNOMNOMNOMNOMNOM-NOM
Leivinuunissa haudutettu hirvipaisti kermaperunoilla. Vihersalaatti ja karpalohyydyke lihan kylkeen. Jälkiruokana konvehteja.
Makkaraperunoita ja kokista.