Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Goosebumps-kirjat: sopivatko 8-vuotiaalle?

Vierailija
10.11.2006 |

Olen saanut vinkin, että Goosepumps-kirjat ovat nykyisin nuorten koululaiten suosiossa.

Sopiiko kirja 8-vuotiaalle (täyttää alkutalvesta 9), vai ovatko vähän vanhemmille? Jostain nettisivulta luin lukijoiden arvioita ko. kirjoista, ja melkein kaikki kirjoittajat olivat siellä 5.-6.-luokkalaisia, eli 11-12-vuotiaita.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seka Goosebumps (miten lie kirjoitetaan) että Nightmare room kirjoja ja on nyt lukenut ne kaikki. Pikkuveli kiinnostui saman ikäisenä..

Ja kuulemma muutkin luokkalaiset lukevat eli kyllä on tarkoitettu juuri 8-9 vuotiaille

Vierailija
2/6 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon lukenu goosebumps sarjasta kaikki paitsi näkymättömiin ja varjojen kaupunki. oon nyt 14. alotin lukemaan joskus 6 vuotiaana heti kun opin lukemaa. kyllä sillon vähän pelotti ainaki nuo vampyyrin henkäys,mutainen kosto ja noiduttu naamari. mutta kyllähän nuo kirjat sopivat kaiken ikäisille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin itse tuon ikäisenä ja tykkäsin! On ihan jännittäviä mutta lapsellisia, eli ei aikuiseen makuun. Suosittelen lapsille!

Vierailija
4/6 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjastosta juuri kysyin, kun meidän juuri 10-v tyttö innostui noita kirjoja lukemaan. Kirjastonhoitaja suositteli kakkosluokkalaisesta ylöspäin, jos lapsi pitää jännityksestä.

No, lainasin sitten hiihtolomalle muutaman kirjan, mutta olivatkin liian jänniä iltalukemiseksi ainakin meillä. Narniat ja Harry Potterit uskaltaa kuunnella / lukea.

Vierailija
5/6 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo oli minun suosikki-kirjoja, kun alettiin pitään lukupäiväkirjoja. Olinkohan silloin joku 10-11v? 8-vuotiaana luin Risto Räppääjää, Rehurinteen ala-astetta ja muita vähän lapsekkaampia teoksia. Onhan nuo lapsille suunnattua kauhua, mutta riippuu toki paljon lapsesta miten suhtautuu noihin tarinoihin. Tuskin kauheen pelokkaalle 8v kannattaa tuommoista kirjaa vielä antaa.

Vierailija
6/6 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä Goosebumps että Nighmare Room - kirjoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi