~^~ Tammenterhojen perjantai ~^~
Torstain turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8803703&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (15)
[color=darkviolet]Huomenia vaan :)
Jopa unetti. Viien aikoihin heräilin ja sitten ku ukko lähti töihin niin akka näki pahaa unta ja kuuhaili. No, mut nukuttiin silti pitkään. Aamusumpilla istuskelin puol ysin jälkeen niin kohta akkaki nousi unenpöpperöisenä.
Eilen lähetiin seiskan aikaan käveleen kirjastolle. Mietin kyllä onko se mulle liian pitkä reissu ja kieltämäti tulomatkan lopussa piti pysähellä, ku otti ikävästi häntäluun seudulle. Mut oli piristävää taaperrella lumisateessa :) :)
Oli ihan kannattava reissu muutenki, ku akalle ostin muutaman kirjan + halinalle vhs:n ja itelle löysin pari Holtin hömppä romppaa :) Ukko otti kai pari kirjaa ja muutaman Lucky Luken niin koko satsi oli 5¿ :O
Tänään ois suunnitelmissa lähtee akan kans käymään ukon työpaikalla. Akka on jo kauan kyselly millon taas pääsee siellä käymään. Koneet kiinnostaa ja tietenki, ett pääsee hakeen isin töistä :) Kivaa, ku näin perjantaisin pääsevät aina aikasin. Muut työpäivät on puol tuntia normaalia pitemmät eli siittä syystä. Ihan hyvä " keksintö" -> voi hoitaa asioita ja pääsee vklopun viettoon ajoissa.
Samalla käyn kattomassa kangaskaupan valikoimia. Jos löytäs sitä tikkikangasta millä pehmustas ä-paketin. Ja kai ne pinnasängyn suojat pitäs kans suunnitella. Akalle pitäs myös kattoo jotain punasta kangasta, että saa tehä joulumekon.
[color=blue]Pupina [color=violet]*hmm* pitääpä laittaa korvan taa tuo yöllä raudan ottaminen, jos tuntuu ettei masu tykkää Obsidanista. Yhtä oon kyllä suht oireettomasti voinu ottaa tai no ohan tuossa valmisteessa omat juttunsa. .
[color=darkviolet][b]Z ja peipi 29 ♥ [/b]
Enpä ole tainnut moneen päivään ehtiä tännekään kirjoittelemaan, tätä se on tämä lomalle jäänti teettänyt, että on niiin kiirettä, ettei edes tänne ehdi mitään kirjoittelemaan. Vaikka toisaalta täytyy myöntää, että enpä ole paljon mitään tehnyt näiden päivien aikana. Eilinen meni kyllä ihan horroksessa, kun olen viimeiset kaksi viikkoa valvonut enemmän ja vähemmän joka yö. Kun olemme sairastelleet, niin itse en ensin pystynyt yskän takia viikkoon nukkumaan, kun joka välissä heräsi kauheaan yskään. Sitten sairastuivat lapset ja nehän tietty vaati huomiota öisin joka välissä, joten alkoi eilen sit vähän jo tuntumaan tämä valvominen, mutta viime yönä sain sitten nukuttua jo vähän paremmin, joten jospa tämä vaikka tästä.
Kävin keskiviikkona sokerirasituksessa ja arvot olivat paasto 4,3 ja sitten 8,4 ja 6,4 ne 1- ja 2-tunnin arvot. Omasta mielestäni nuo ovat ok ja ilmeisesti myös neuvolan mielestä, koska täti ei ole soitellut perään. Ainakin tuo paasto on riittävän alhainen, sen tiedän. Joten jospa tämän loppuraskaudenkin saisi olla ihan rauhassa noiden sokereiden suhteen, vaikka vauva muuten isokokoiselta tuolla masussa vaikuttaakin. Ens viikolla taas neuvola ja joulukuussahan mulla on sit aika sinne äitipolille siihen kokoarviooon ja synnytystapa-arvioon.
Tervetuloa kaikki uudet minunkin puolestani, olen kyllä yrittänyt joka ilta lukea pinot, vaikken olekaan kirjoittamaan ehtinyt.
Tuiskualle tsemppiä sinne sairaalaan ja toivotaan, että jossain vaiheessa pääset vielä kotiinkin, ennen vauvan syntymää.
Ardisia: meillä on poika nyt 2v9kk ja painaa saman verran kuin teidänkin nuorimmainen. Eihän tämä meidänkään poika ole ihan normien mukaan kasvanut/kehittynyt, mutta itse emme ole olleet huolissamme. Ensin hänelläkin 2-vuotiaana todettiin, että puhuu ihan liian huonosti (ilman mitään kuulo-ongelmiakaan), mutta sen on onneksi nyt ottanut kiinni. Mutta koko on ollut vauvasta asti ongelma neuvolassa ja tuon kooon takia varmasti meilläkin motoriset taidot kehittyneet vähän hitaammin kuin muilla, mutta emme ole itse stressanneet asiasta ja on toi meidän poika ainakin tuntunut omassa tahdissaan kaiken oppivan.. Vaikkakin siis paljon hitaammin kuin keskivertoisesti samanikäiset. Joten toivotaan, että teilläkin on vain kyse tästä lapsen yksilöllisyydestä kehittyä omassa tahdissaan.
Nenn:ille voimia ja jaksamista tyttären asioiden kanssa suhteen. En voi muuta todeta kuin sen, että itku täälläkin tuli silloin, kun ensimmäisen juttusi tähän liityen luin enkä sen takia oikeen osannut kommentoida mitään. Mutta iso halaus sinulle, tyttärellesi ja koko teidän perheelle. Toivotaan, että asia järjestyisi ja tyttäresi saisi jatkaa koulua mukavemmissa tunnelmissa.
Pitäisköhän minunkin tänään ottaa tuo lelujen siivous operaatioksi, kun meilläkin näyttää kaikki nurkat pullistelevan lasten leluja, joilla ei kukaan leiki.. Rikkinäisiäkin varmasti joukossa on jne. Joten jos ennen joulua karsisi pois rikkinäiset ja ei-mieluiset, niin saisi sitten joululahjaleluille paremmin tilaa, kun sen tietää, että leluja tulee, vaikkei niitä niin välttämättä tarvitsisikaan.. Mutta kun on mummoja,kummeja jne..
Mutta nyt taidan aloittaa tuota pyykkirumbaa tuolla kodinhoitohuoneessa, että pääsen jossain vaiheessa päivää sit lasten kanssa uloskin..
Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille tammenterhoille.
-äitiliini ja masukki 32+3
Mun tyttäreni olisi tarpeeksi vanha lukemaan teidän kaikkien osoittamaa empatiaa ja ymmärrystä, että hän voisi ymmärtää ettei kaikki maailmassa ajattele samoin =)
Nyt pitää pian lähteä neuroloogille tytön kanssa, haen hänet koulusta. Pitkän kirjeen olen opettajille ja rehtorille kirjoittanut, ilman syyttelyä tai mitään ilkeyksiä, missä ainoastaan yritän kertoa miltä tytöstä tuntuu (ja äidistäkin). En ole vielä lähettänyt.
Eilen sitten tosiaankin pesin kaikki talon ikkunat ulkopuolelta, vaihdoin vettäkin 3 kertaa, taisi olla pesun tarpeessa. Miehellä oli illalla asiakkaita, eli lapset olivat mukana ikkunan pesuhommassa, 3 vuotias hävisi pihalta ja alkoi metsästä huutelemaan että missä oot äiti, kun ei löytänyt kotia. Huusin että seuraa koiraa ja pianhan he olivat taas pihalla, mutta pitää pitää paremmin silmällä tästä lähin.
Myöhemmin, ruuan jälkeen, imuroin ja pesin lattiat keittiössä, eteisessä ja olohuoneessa, siinä on jo yli 70 neliötä, että kyllä tuntuikin selässä jälkeenpäin, etenkin kun imurointia edelsi tunnin mittainen selkä vääränä tavaroitten poimiminen. Kyllä tuntui hyvältä lysähtää sohvaan kun lapset olivat menneet nukkumaan.
Nyt olen jo pessyt ekan koneellisen pyykkiä ja kun aurinko pilkahti aamulla ja taas näin likaiset ikkunat (sisältäpäin) innostui ja olen nyt pessyt keittiön ja olohuoneen ikkunat sisältä, enempää en taida keritä, matkassa pitää olla 30 min kuluttua.
Vauva on tosi aktiivinen potkija, mutta yöt menee hyvin. Ei tarvitse kertaakaan vessalle ja uni on rauhallista ja levollista. Osakiitoksen saa kyllä tukisukat, ei tarvi jalkoja pakotta enää öisin. Edellisessä raskaudessa tunsin itseni melkein invaliidiksi tähän raskauden aikaa, yöt olivat hirveitä ja päivät pitkiä ja raskaita, mitään en voinut tehdä. Ihana raskaus kun saa olla näin hyvässä kunnossa.
Mies vaan totes eilen että synnytystäkö yrität täällä käynnistää =) Mä vaan siihen, ett jos se näin vähästä lähtee käyntiin niin sitten en voi mitään ;)
Tänään tuntuu taas siltä että elämässä on toivoa, ja että kyllä tästäkin selvitään. paljon siitä on teidän kaikkien ansiota, kun olen saanut itseäni oikein purkee, ja onhan minulla se yksi paras ystävä itselläni jolle kaikki kerron ja joka aina tukee ja innostaa mua! Juuri siksi tiedän kuinka tärkeää on olla se ihminen ja että yksikin riittää.
Voikaahan tammenterhot hyvin ja hyvää viikonloppua kaikille!
nenn 32+4
[color=#228B22]Täällä ei niin hyviä uutisia [b]sokerirasituksesta[/b]!
Arvot oli [b]5.3 , 5.7 , 5.9 [/b] Eli kun ne saa kuulemma olla 4.8,10 ja 8.7, niin tuo paasto on reilusti koholla. Saan ens ke neuvola käynnillä kuulemma mittarin kotiin :(([/color]
[color=CD6600][b]( . ) Himpula on vääntänyt koko aamun kuin alien! ihan järkyttävän näköistä!
Eilen illalla närästi ihan sairaasti,ei kaksikaan rennietä auttanu mitää..
Onko teillä muilla,joilla vauva on jo todettu olevan todella alhaalla,välillä vaikeuksia käydä pissalla? Tuntuu ,että välillä painaa niin ,ettei meinaa lähtee liru tulee..[/color][/b]
[color=#20B2AA]Saas nähdä, tuleeko tänään postissa siskon kanssa tilaamat isänpäivä t-paidat,oon " taistellu" tuo Extra-filmin kanssa,kun luvataan tilaus viikossa,niin tilausvahvaris kun kotisivujen ehdoissa ja tuo viikko tuli jo Ma täyteen ja nyt väittivät eka ,että olis muka luvattu 10-14 päivää toimitus, seuraavaks syyttivät ruuhkaa, paskat sanon mää,ei oo asiakkaa vika,ilmoittaisivat sitte rehellisesti sivuillaan...
Jos eivät tänää oo täällä,en varmaa maksa täyttä hintaa!
Oonko ihan bitch?? :D raskaana olevaa ei kannata ärsyttää...
[color=00688B]Samoin ilahduttivat eilen sossusta soittamalla. Oli exä soittanut ja kitissy jotain,mutta kuten arvelinkin,olin oikeassa ja lupasivat sossusta soittaa exälle,kuinka homma menee, ärsyttää kun se jaksaa yhä tehä tinkiä, eläis perkele omaa elämäänsä ja antais toistenki olla, mutta tuntuu,että tää meidän vauvan odotus taas ärsyttää sen kiusan tekoon kaikella tavalla(niin oli junioriakin odottaes,että sen katkeruus paisto niin läpi!)..
viime viikonlopun käynnillä taas jäi vaate sinne ja kun kyselin sen perään,käskettii tarkasti kuvailla millainen paita ja kun mä oon ottanu tavaksi ottaa kuvan kameralla,että muistan 100 varmasti mitä on mukana, niin sitten se väittää (taas!) että ei oo siellä, arvatkaa kui paljon vaatetta sinne jää,mikkä ei ikinä tuu takas!!??
Sit se kuiteski kokoajan valittaa lasten vaatteista,milloin on mikäki niis väärää ja valittaa että kun se maksaa elareita,niin pitäs sillä rahalla saada muka sitä ja sitä.. pah!
Ja sit ku se kuskaa 5 lasta hondan takapenkillä! eli kun sen nyk. avokilla on kolme muksuu,niin takapenkillä on kaks paria lapsia samassa turvavyössä!! Ja kehtaa väittää että on laillista!
AAARRGGHH! menee taas niin hermot![/color]
helpotti ees vähä paineet ,kiitos tammispsykiatrin vastaanotto :D
[b]Maria ja himpula 30+5[/b] [color=EE00EE]♥
ja nimenomaan huomenta kävelin tytön kanssa koululle aamulla ja tulin kotiin laitoin pikkuselle filmin ja aloin nukkumaan ja nyt sit heräsin :) Hypätkää seuraavan kappaleen yli jos ette halua lukea seksijuttuja!!!
Mä en enää ikinä harrasta seksiä! Tää on ihan käsittämätön juttu,ja mietinkin että kehtaanko tänne kirjottaa mutta kirjotan kuitenkin kun ite oon naureskellu aamun sille. mentiin eilen miehen kanssa nukkumaan ja mä ajattelin vähän että jos pikkasen tehtäis jotain ja hyväilin miestä vähän kunnes yhtäkkiä mun käsi kramppas tosta kyynerpäästä alaspäin,hyppäsin lattialle sängystä,yritin nojata käsiin mitä ihmeellisimmissä asennoissa ja venytellä ja teis mitä kiljuen koko ajan että ai-ai-ai,sitten vilkasin sänkyyn päin mies istuu siellä suu auki katsellen mua että mikä tolle nyt tuli,ja näytin varmaan aika koomiselta ilman vaatteita lattialla mitä ihmeellisimmissä asennoissa.. sain sit toiselle kerrottua et mikä tuli.tunti meni ennen kun sain krampin laukeamaan,sitten kun pääsin takas sänkyyn niin mies kuorsasi jo iloisesti =)
kuullostaapas ikävältä tapaukselta toi sun exäs maria,tässä lähipiirissä on kanssa eräs pariskunta jolla eroa takana tosin vasta vuosi ja välillä kyllä katselen ihan suu auki heidän touhujaan,vaikea ymmärtää kuinka paljon katkeruutta voi toiseen osapuoleen mahtuakkaan ja kuinka paljon kiusaa voi keksiä toiselle..eli voimia sullekin! Ja toi turvavyö asia on ihan kamala,toivottavasti miehes tajuis ite että kuinka vaarallista tommonen on,mut eipä kai noi tajuu ennen ku jotain sattuu ja sitähän ei kukaan toivo.
Mulla on ikkunat ulkoapäin pesemättä,mies sen lupas syksyllä tehdä mutta eipä oon kauhian innostunut ollut,olkoon sit likaset,en jaksa stressata.
Nyt mä lähen syömään.. tuntuu että on koko ajan nälkä nykyään.. kai tonne vatsalaukkuun ei enää mahu niin paljon kerrallaan ruokaa tai jotain.
T:Isa ja masukki 29+5
Minäkin aina lueskelen ahkeraan viestit, mutta omat jää kirjoittamatta, mutta nyt (taas) kunnostaudun... Tunnun olevan täynnä energiaa, kun tiedän, että esikko lähtee yökylään mummon tykö. On taas aikaa siitä kun poika oli viimeks yöhoidossa, joten innolla odotellaan miehen kanssa rauhallista kahdenkeskistä aikaa. Ei silti, taitaa ikävä iskeä kuitenkin jossain vaiheessa... =) Aateltiin miehen kanssa käydä vuokraamassa joku leffa+hakea hyvää syötävää ja nauttia rauhasta sekä nukkua pitkään aamulla. Mies kyllä eilen tokaisi (kun kysäsin, et mitä tehtäis), et mennään aikaisin nukkumaan... Oon täällä jo pessy kaks koneellista pyykkiä, imuroinu ja muutenkin järjestelly paikkoja, ettei sitten tarvii tehdä mitään kun poika haetaan hoitoon. Voi vaan nauttia ja olla tekemättä mitään =)
( . ) voi hyvin. Eilen kävin taas paastosokerimittauksessa ja kohta pitäis soitella tuloksia neuvolasta. Eilen kun en saanu terkkaria kiinni. Alapää on kipeä päivittäin, etenkin siis aamuisin. Tarkoitan, et on vaikea liikkua, kun häpyluun alueella on niin hellänä paikat. Toissa päivänä vielä meinasin kaatua, kun täällä on NIIN liukasta. Sain kaatumisen pysäytettyä, mutta jalat oli kuitenkin aika haarallaan ja sit oli " värkki" vieläkin kipeämpi. Vaavi on taas tänään vietellyt rauhallista eloa. Täytyy kohta mennä pötkölle ja tunnustella liikkeitä.
Mukava lukea uusien ajatuksia joten tervetuloa minunkin puolesta! Tuiskualle tsemppiä sairaalassaoloon. Toivottavasti pääset edes käymään kotona ennen kuin synnytys todenteolla käynnistyy.
Mukavaa viikonloppua terhoille!
Noopu ja pikkukakkonen rv 32+5 (kai)
Heippa vaan ja kiitti kun psyykkasitte mua eilen vapaapäivän pitoon! ;) Itse asiassa neuvolantäti viimeksi sanoi, että voi koska vaan kirjoittaa mulle sen kolme päivää lepolomaa, joten ehkä mä en ihan kauhea lintsari ollutkaan...
Sain ostettua kaupungilta jouluverhot olkkariin ja keittiöön, siivosin ja vaihdoin jo olkkarin verhot ja maton (on siis talviset eikä jouluiset). Kodista tuli heti ihana lämmin pesä. Sitten löysin kaupungilta esikoiselle söpön mekon, niin päästään ottamaan joulukorttikuvia. Meinasi kyllä hulluus iskeä, kaupoissa on pienille tytöille aivan mielettömän ihania mekkoja!!! Onneksi kykenin ostamaan suht kohtuuhintaisen, kun ei se kuitenkaan välttämättä mahdu enää seuraavana jouluna...
Meiltä on keskustaan joku pari kilsaa, mutta kyllä se meinaa aika taaperrusta olla. Mulla vauva on jo todella alhaalla ja aiheuttaa aika mojovia liitoskipuja tuo kävely. Ja tosiaan pissahätä iskee jo melkein kun ovesta pääsee ulos. Tulee hyvää treeniä lantionpohjalihaksille kun saa ulkona aina pidätellä kintut ristissä! Mut eikai noista liitoskivuista mitään haittaa ole, muuta kuin tuntuvat kurjalle?? Ovat ihan uusi tuttavuus, esikoisesta ei ollut mitään.
Että vaikkei viime yö sen paremmin mennyt kuin edellisetkään, niin oon ihan eri ihminen kun sai taas pari asiaa " rästilistalta" tehtyä!
MONTTU: Miten teillä viime yö meni isojen sängyssä? Mua tää aihe kiinnostaa kovasti, kun meillä on siirto edessä heti kun jään lomalle. Nyt kaikki menee kuin unelma, neiti jätetään pinnikseen ja itsekseen siellä touhuilee pupun kanssa ja vetelee soittorasiaa. Sitten kun on hetken ollut hiljaista, käyn peittelemässä ja laitan oven kiinni. Mutta mites sitten isojen sängyn kanssa, pitääkö sitten ottaa takapakkia ja istua taas huoneessa niin kauan että uni tulee? Jotenkin ei tuo siirtohomma oikein houkuttelisi...
PAINONNOUSU: Mulla oli viime neuvolaan mennessä tullut 7,5 kg. Esikosta tuli kokonaisuudessaan 10 kg mutta lopussa vauhti hiipui, joten ainakin vielä ollaan samassa tahdissa. Esikoisen kilot lähti tasan viikossa! Parin viikon päästä paino oli jo alle lähtöpainon. Mut tosiaan tuntuu tuo aineenvaihdunta hidastuneen kummasti tässä parissa vuodessa ja sitten kun se lenkille pääsykään ei ole niin itsestään selvää, niin oon aika sata varma, että kiloja tulee enemmän eikä ne lähde niin nopeasti... Mut eiköhän ne aikaa myöten lähde, imetystä ajatellen on ihan hyvä olla vähän rasvavarastoja jäljellä :)
ARDISIA: Toivottavasti huolesi on ihan turha! Eikös tuo puhe voi tulla tosi nopeastikin! Mä olin ihan yllättynyt kun nähtiin niitä kavereita joiden kanssa oltiin syyskuussa etelässä. Tyttö joka ei osannut syyskuussa sanoa edes isi, osasi nyt varmaan sata sanaa ja artikuloi tosi selkeästi. Oli mennyt meidän tytön ohi ihan heittämällä! Ja teillä sotkee varmaan vähän tuokin, että kotona ja päiväkodissa on eri kieli käytössä.
SISARUSISTUIN: Mä en uskaltanut tuollaista hommata, kun ne kerran on vaarallisiksi todettu. Vaikka varmasti eivät sellaista ole, kun ei niitä vaunuja kuitenkaan jätetä yksin mihinkään. Meillä on hankintalistalla tuplarattaat ja seisomalauta, täytyy vielä toivoa että esikon saisi jotenkin viihtymään niissä, että voisi edes jonkinlaisia lenkkejä heittää. Mut ei varmaan toivoakaan niistä kolmen tunnin vaunutteluista, joita tein ekana keväänä esikoisen kanssa... Nyyh!
MARY: Onko se tosiaan niin, että nuo kaikki sokeriarvot pitää olla hyvät? Kun eikös nuo kaksi viimeistä olleet tosi hyvät, ainoastaan eka yli rajojen? Tylsä juttu varmasti tuo mittailu, onneks ei enää niin hirveän kauaa tarvii sitä tehdä.
Tänään lähden illalla työkaverin läksiäisiä juhlistamaan. Syödään oikein hyvin (jälkkäriksi suklaakakkua, nam!) ja mä varmaan luovutan sen jälkeen. Ei oikein baareilu kiinnosta tän näköisenä.
ariella ja paavo 28+6
... siis se sokruosio oli tietenkin MARIAlle eikä MARYlle. Tää täällä on nimissä ihan sekaisin välillä!
ariella
Siis mulla on todellakin kanaakin huonompi muisti!!! Tulin eilen illalla autolla kotiin ja yleensä laitan avaimet naulakkoon roikkumaan että löydän ne :) noh, tänä aamuna kun olin sopinu tapaamisen kaverini kanssa ysiltä niin kun tuli lähdön aika niin enpä löytäny auton avaimia MISTÄÄN. Hädissäni käänsin puoli kämppää ympäri ja käsilaukunkin monta kertaa. Eikä löydy! No sit oli kello jo niin paljon et oli ihan pakko lähteä joten soitin miehelle että nyt olen sitten todellakin hukannut auton avaimet että täytyypi kaiva vara avaimet. Myöhastyin vielä sovitusta ajasta puol tuntia :(. Ja arvatkaas vaan kun mentiin kaverin kanssa kahvilaan hetken päästä siitä kun pääsen perille, niin kännykkäni soi käsilaukussa ja rupean sitä kaivamaan niin siellähän ne auton avaimetkin oli kännykkätaskun pohjalla kauniisti!!! :) :) JA kotona lähtiessäni olin vielä ihmetellyt miksi kännykkä ei mene kokonaan kännykkä taskuun ;) että sellasta tänne...
Isa: meinasin kuolla nauruun kun luin tuota sinun juttua ;) kuulosti vaan niin hitsin tutulta!!! Meilläkin on jos minkälaista temppua ja kiljunta kohtausta aiheuttanut kaiken näköiset komplikaatiot ja krampit ;)
Mutta minä jatkan taas tätä taistelua tuon iki ihanan uhmaikäisen 2-vuotiaan kanssa näistä päiväunista! on se vaan niin vaikeaa joillekin tuo nukkuminen...
äityli ja möhis 29+2
No nyt on sitten jouluruuat ja pullat käyty ostaan pakkaseen, mä kun olen sen verran laiska leipoja ja kokkaaja, et olen hommannut jo useana vuonna tukusta raakapakasteena kaikki laatikot ja leivonnaiset. Imelä perunalaatikkokin on ihan saman makuista kuin mummon tekemä ( ite en siis osaa siitä tehdä niin hyvää). Ja viikolopun ruokaostokset on tehty ja jalat on aivan puhki.
Pst. Äityli, meidän 2,5v nukkuu parhaillaan päikkäreitä *tuulettaa* ja jopa neiti 5,5v nukahti, sen verran kova kauppareissu oli.
Noopu: liukasta se täälläkin on ollut, onneksi olet saannut pysäytettyä kaatumisen. Minäkin harjoittelin eilen ilalla spagaatin tekoa, hiukka vihloo vieläkin. Nautihan vapaaillasta!
Ariella: Tsemppiä isojen sängyyn nukuttamiseen, valitettavasti mulla on vähän kehnoja kokemuksia pinniksestä siirtymisestä, aina on jouduttu aloittaan nukuttaminen, onneksi nukutus rumba on jäänyt kuitenkin 10-15 min pituiseksi, meillä on ainakin ollut tärkeää se että lapsen pitää olla tosissaan väsynyt kun menee sänkyyn, et sammahtaa mahdollisimman nopeasti, tai muuten könyää sängystä pois. Toivotaan et teillä asia sujuu helpommin.
Isabelluska: Heh, kuulostaapa tutulta tuo kramppaus, minulla kramppaa usein itse touhussa ilman raskauttakin, mutta onneksi se on mennyt aina nopeasti ohi asennon vaihdolla ;)
Tjaahan, tarttis varmaan tehdä jotain nyt kun nuo prinsessatkin ovat unilla sais paremmin aikaiseski, eli eikun hommiin.
mamm@mia rv 28+6
Että on kaunista tuolla ulkona, aurinki paistaa ja linnut laulaa :) Olin pikkasella kävely lenkillä ja se ei ollut kovinkaan hyvä idea. Supisteli yhtenään ja viime viikon uus onkelma rasitti kanssa. En muista nyt suomen liekistä sanaa sille mutta ruotsiksi fog lossning, ihan kuin luut hieroisi toisia vasten. se siitä.
Onneks mulla ei oo ongelmia sokrujen kanssa, mä oon kyllä niin totaalisesti kuokussa makeaan. Mä voisin elää makeisilla, pullalla ja leivonnaisilla.
Vitsist sentään Nenn kun menit muistuttamaan ikkunoiden pesusta. Meillä on nimittäin ulko-ikkunat todella likaiset. Nyt ei kylläkään vois pestä ikkunoita kun on pakkasta :D onneksi
Meillä kiireinen vk.loppu, tänään mennään appelaan isänpäivä kaffeelle, kun su ei ehditä. Lauantaian on kastejuhlat ja sunnuntaina ollaan alkuun kotona viettämässä omaa isänpäivää ja iltasella sitten mun vanhempien luo isänpäivä kaffelle. Vielä pitäis saada kaakeloitua pesuhuoneen yks seinä ja pistettyä syys tamineet piiloon. Huoh!
Ardisia: meidän poika sai puheterapiaa 2.5v:nä kun ei juurikaan tullut puhetta, mutta sitten otti aimoharppauksen keväällä juuri ennen 3v synttäreitä ja rupes juttelemaan. Oli varmaan vaan pantannut puhetta ja sitten kaikki tuli yht aikaa. Ehkä teilläkin vaan mietitään ja sulatellaan sanoja ja sitten rupee suoltamaan puhetta. Onko teillä yks tai kaks kieltä, sekin voi vaikuttaa puheen oppimiseen.
Pitää lopettaa, mun on mentävä hakemaan pojat hoidosta.
-MM- ja baby tasan 29+
Täällä olis yks nuhanenä/yskijä joka koko raskauden hehkuttanut flunssattomuuttaan....eipä kai tuo pöpö katso aikaa tai paikkaa kun päättää iskeä!
Harmittaa vaan että jos vielä huomenna räkä lentää niin joudutaan miehen kanssa siirtämään hääpäivä-illallista, joka muutenkin on jo viikon viiveellä saatu aikaseks järkätä...:(
Mutta, vointihan tässä tärkeintä on eikä muu.
Oikeastaan enempi harmittaisi jos joudun jäämään sunnuntaina pois perhepäivällisiltä isäni luona, koska siitä on aikaa kun olemme viimeksi kaikki kokontuneet saman pöydän ympärille!
Ei vaan viittis mennä tartuttamaan siskon ja veljen lapsia, vaikkakin nekin taitaa sairastella enemmän tai vähemmän....
Kuumaa hunajavettä, mustaherukkamehua ja kanalientä onkin tänään kulunut ämpäritolkulla!
Möykky kyllä tykkää kun mamma siemailee makeita litkuja, onneksi on sokrurasitus takanapäin!
IKKUNANPESUSTA: Lueskelin tossa päivällä viestejänne ja kas kummaa, aurinko kun päätti sitten paistaa ikkunoista niin sopivasti että huomasin ihanat viirut ikkunoissa jotka meidän " pikku" koiruutemme on aiheuttanut litistelemällä tassuillaan kärpäsiä niihin, nuollakseen ne sitten suuhunsa....:)
Joten räkätauti tai ei, ikkunasuihke ja talouspaperirulla kädessä sitten kävin läpi alakerran ikkunat ettei vaan häiritse seuraavana aurinkoisena päivänä!
ZATU: Otin tosiaan itse (sen viikon kun kokeilin) Obsidania yhden aamuisin ja yhden illansuussa, oli vaan niin vaikea ottaa se tyhjään mahaan kun tuntuu ettei oikeen monen tunnin taukoa tuossa syömisessä tuppaa olemaan näin raskaana (tai muutenkaan, nimim.herkkuperse....), mutta kuitenkin vatsa reagoi todella pahasti.
En ole kokeillut yöllä ottaa sitä kahta kerrallaan kun hemppa nyt 117 ja neuvolan mukaan riittää että jatkan Multitabs 2+. Säästän Obsidanit synnytyksen jälkihoitoon.....
MARIA-79: Hurjalta kuulostaa tuo sinun exäsi temput! Siskollani oli/on aika ajoin oman exänsä kanssa vastaavanlaisia " vaatekiistoja" isompien lastensa vaatteista, tuntuu vaan niin turhalta tuollainen, ei siinä kukaan muu kärsi kun lapset.....
Ja karvat nousee pystyyn tuon välinpitämättömyyden kanssa turvavöiden käytöstä, ei niitä ihan turhaan ole tiettyä määrää siellä takapenkillä....
Siskoni lasten ala-asteen taksinkuljettaja ottaa joskus laiskuuttaan koko auton täyteen lapsia (2 etupenkille, takapenkin täyteen niin että osa kuulemma joutuu istumaan lattialla!) ja kehtaa vielä sanoa lapsille että älkää kertoko tästä kotona!
Arvaa vaan tuliko asia esille vanheimpainillassa!
Tässä tällä erää, painun takaisin potemaan....
Pupina & Möykky, rv 31 täynnä!
Neurologilla on käyty ja hän otti tytön kolukiusaamisen erittäin vakavasti! Lupasi lähettää kouluun palautetta sekä psykologin että oman asiansa tiimoilta ja tehdä selväksi että tilenteelle pitää tehdä jotain. Soitin myös tänään kouluun ja opettaja kertoi että kouluun tulee maanantaina uusi oppilas, ulkomaalainen poika jolla myös on avustaja. Lääkäri oli sitä mieltä että mitä suuremmalla syyllä on ruveta harjoittelemaan uutta asennekasvatusta, kaikkien oppilaitten vuoksi.
Ehkä tässä ensi viikolla olisi jo energiaa paneutua muittenkin asioihin eikä vaan miettiä itseään.
Marialle exästä, nuo vaateriidat on ikuisuusasioita eron jälkeen, ne ja rahat (lue:elarit), on omaa kokemusta lukemattomista riidoista miehen ex:än kanssa ja vieläkin voi harmittaa kun poika tulee talvella lenkkareissa jne. Niin se vaan on että se lapsen parasta ajatteleva osapuoli usein jää alakynteen, varsinkin jos usein antaa periksi ja toinen sitten alkaa hyötymään tilanteesta. Myös voi käydä niin että se riitaisempi osapuoli saa tahtonsa läpi ikäänkuin palkinnoksi ja toinen vaan joustaa ja joustaa. Kurjaa pompottelua tuollainen, mutta jotenkin näen sen kuuluvan monilla siihen erokriisiin, mikä yllättävää kylläkin voi kestää vuosikausia. Meillä tilanne parani vasta monien vuosien jälkeen.
Suomessahan on aika kaoottinen tilanne elareitten osalta, ei ole mitään standarditapaa määritellä elatusapua eikä siihen kuuluvia asioita, ruotsissa tämä tilanne on paljon parempi, siellä elareitten laskuun käytetään kaavaa ja on tarkasti määritelty siihen kuuluvat asiat ja myös asiat mitkä EIVÄT kuulu siihen. Nythän yritetään saada suomessakin aikaiseksi elareitten nostoa ja yhtenäistä laskutapaa, saa nähdä meneekö läpi.
Kurjaa kun joudut tuollaisista asioista taistelemaan kun olisi paljon muuta mietittävää. Paljon voimia sulle!
Hei ikkunoista vielä, voihan sitä vetää alas sälekaihtimet niin sitä ei nää kuinka likaiset ne on, niin mä oon tehnyt nyt kuukausia =) =)
Nyt menen miestä kotiin odottamaan, eiköhän se sieltä saavu tunnin päästä. Voikaahan hyvin!
[color=blue]Äitiliini [color=violet]toivottavasti olo alkaa vahvistuun yöunien palaamisen myötä :)
[color=blue]Nenn [color=maroon]sä jaksat kuulostaa hienon positiiviselta bd bd. Ja tosi mahtavaa, että neurologi alkaa hoitaan kouluun päin tuota juttua. Toivotaan, että koululla alkavat paneutua asiaan eivätkä sivuuta olankohautuksella.
[color=blue]Maria [color=violet]kuulostaapa ikävälle exäs touhut :/ Toivottavasti asiat muuttus.
[color=blue]Isa [color=maroon]no no eläs nyt mee vannomaan ettet harrastas enää muhinointia. Voi hyvin kyllä kuvitella tuon tilanteen :D Mulla on aina toinen koipi ollu sellanen, ett toisinaan tietyssä asennossa " jumittuu" . Sattuu niin maan vietävästi ja siinä tahtoo himot valua varpaisiin joskus :)
[color=blue]Noopu [color=violet]onneksi ett kaatunu pahasti. Toivotaan, ett " mystinen" kipu katoaa.
[color=blue]Ariella [color=maroon]en usko, ett liitoskivuista haittaa on. Ne on v a a n inhottavia.
[color=blue]Äityli [color=violet]juu mulla myös ajat sitte aivosolut tippunu masuun :D olikos se tänään vai eilen (kas ku ei muista!) niin laiton akan turvavöihin ja hyppäsin kuskin paikalle. Ei ollu avaimia missään. Niin ne jäi sisälle. Sisälle päästyä muistin, ett eiku ne on kassissa ja kassi - vänkärin penkillä. Takasi autoon ja päästiin matkaan :) mut ku ei aina oo helppoo autosta nousu niin tahto vähä tympästä.
[color=blue]Mamm@mia [color=maroon]kuulostaa tosi kätevälle hakea tukusta kaikki :O mä " vaan" tilasin torttuja ja viinereitä raakapakasteina itelle. Siis meille ;) Kaupasta aion ostaa valmiina laatikot jouluksi. Kinkku pitää ehottomasti paistaa/kuorruttaa ite, mut siittä ei oo iso vaiva. Nam kinkkua *haaveilee* :b
[color=blue]Moominmamma [color=violet]muista levähtää kiireisen vklopun keskellä :)
[color=blue]Pupina [color=maroon]parane pian. Mulle apteekkari sano ettei saa ottaa kerralla kahta Obsidania. Tai että mieluummin toinen aamulla ja toinen illalla.
[color=darkviolet]On täs iltasella ommellu akalle mekkoa :) ostin kangasta mis valkosia pikkusia sydämiä punasella pohjalla. Nalle Puhi aiheista tikkikangasta ostin sitten pinnasänkyä + ä-paketin vuorausta varten. Kuhan saa sen pinnasängyn niin voi alkaa sit ompeleen tai miksei sitä vois jo aiemminki. .
Nyt en saa itestäni irti tän enempää. Kauniita unia terhoille ja asetelkaa tyynyt hyvin :) ja toivotaan ettei ukot kuorsaa.
Kohta pitäisi lähteä pojan kanssa käymään töissä. Saapi noi loputkin hommat delegoitua (toivottavasti) eteenpäin... Yritin poitsulle ehdottaa parturikeikkaa tänään, mutta vastasi: ei tänään, mennään joku päivä kun on enemmän aikoja :-)
ardisia - toivottavasti huolehdit turhia.
isabelluska - meidänki poitsu olisi heti halunnut tekemänsä kortin näyttää isille, kesti vähän tajuta että vasta sunnuntaina :-)
Jälleen lyhyestä virsi kaunis, täyty palata myöhemmin.
t. Mirabella ja Albert rv 32+4