Mitä tehdä kun omat vanhemmat vähättelee parisuhdettani?
Olen ollut kaukosuhteessa erään miehen kanssa parisen vuotta. Olimme tunteneet jo kauan ennen suhteen alkua, ainakin 2 vuotta, kavereina. Olemme molemmat melko köyhiä mutta kommunikaatio pelaa täydellisesti vaikka emme jatkuvasti tapaakaan, olemme toistemme parhaat ystävät ja juttelemme päivittäin joko tekstaten, soittelemalla, videopuhelut yms.
Kun vein tämän miehen tapaamaan isääni ja äitiäni, heillä on ollut siitä asti vähättelevä asenne, että suhteemme ei tule toimimaan, ja jatkuvasti saan kuulla kommentteja onko tässä "mitään järkeä". En ymmärrä miksi, vaikka olen selittänyt, että rakastan tätä miestä ja hän rakastaa minua ja haluamme olla toistemme kanssa.
Onko teistä oikein vai väärin, että omat vanhemmat käyttäytyy näin? Eikö heidän pitäisi kuunnella minua kun sanon että olen onnellinen ja tämä tuntuu oikealta? Vai onko vanhempani oikeassa että suhteellamme ei ole tulevaisuutta jos olemme kumpikin vähävaraisia?
Kommentit (12)
Mihin tarvitset vanhempiesi hyväksyntää? Siis olettaen, että olet aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitset vanhempiesi hyväksyntää? Siis olettaen, että olet aikuinen ihminen.
En kai mihinkään mutta sattuu kun omat vanhemmat käyttytyy näin...
Anna tuollaisten kommenttien menna toisesta korvasta sisaan ja toisesta ulos. Tai sano suoraan vanhemmillesi etten halua kuunnella tuollaista. Joka tapauksessa sa olet aikuinen ihminen, ja teet omat paatoksesi.
Ehdin luulla että vanhempasi luulevat ettei suhde kestä sen takia että olette ns. kaukosuhteessa mutta siinä lopussa lukikin että sen on sen takia että olette molemmat vähävaraisia.. Siis ihan oikeastikko ovat sitä mieltä että suhde onnistuu paremmin rahan kanssa? Et kai voi muuta sanoa kuin että älkää surko, yritämme tässä rikastua ajan myötä.. Aika tavallista että vanhemmilla voi olla mielipiteitä tyttären/pojan seurustelu kaverista ja miksi ei joku oikein kelpaa, syystä tai toisesta. Voisiko olla että juontaa ajoista jolloin vanhemmat saivat valita 'sopivan' kumppanin aikuiselle lapselleen.. Ei sinun tarvitse puolustella tai selitellä vanhemmillesi mitään. Kyllä he ajan myötä seurusteluunne tottuvat kun huomaavat ettet 'pyytele anteeksi' valintaasi.
Jos he toivovat sulle perinteistä parisuhdetta joka johtaa yhteiseen kotiin ja ehkä lapsiin. Tuo aika kaukosihteessa on pois sen etsimisestä eikä selityksesi ratkaise tätä.
Sinänsä ymmärrettävää vanhemmilta, mutta itsehän teet omat valintasi. En olisi kovin loukkaantunut kumminkaan.
Noista jutuista ei kannata välittää. Minun vanhemmat on 80 vuotiaita ja todella konservatiiveja. Muutama vuosi eroni jälkeen aloin seurustelemaan ulkomaalaissyntyisen naisen kanssa. Olihan se ensi alkuunsa heille melkoinen shokki ja ensimmäiset kommentit sitä että tuosta ei tule kyllä yhtään mitään.
Nyt kun ovat oppineet tuntemaan myös ihan ihmisenä, niin se kaikki ennakko- ja epäluulo on poissa ja kehuvat naisystävääni oikein mukavaksi ja miellyttäväksi ihmiseksi.
Nyt, pari vuotta meidän yhdessä olon jälkeen tuleekin lähinnä kysymyksiä minulle että mitä noin kaunis ja fiksu nainen oikein näkee minussa. No, se tulee ihan huumorilla esitettynä, joten ei ongelmaa.
Eli AP, anna mennä jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Noista jutuista ei kannata välittää. Minun vanhemmat on 80 vuotiaita ja todella konservatiiveja. Muutama vuosi eroni jälkeen aloin seurustelemaan ulkomaalaissyntyisen naisen kanssa. Olihan se ensi alkuunsa heille melkoinen shokki ja ensimmäiset kommentit sitä että tuosta ei tule kyllä yhtään mitään.
Nyt kun ovat oppineet tuntemaan myös ihan ihmisenä, niin se kaikki ennakko- ja epäluulo on poissa ja kehuvat naisystävääni oikein mukavaksi ja miellyttäväksi ihmiseksi.
Nyt, pari vuotta meidän yhdessä olon jälkeen tuleekin lähinnä kysymyksiä minulle että mitä noin kaunis ja fiksu nainen oikein näkee minussa. No, se tulee ihan huumorilla esitettynä, joten ei ongelmaa.
Eli AP, anna mennä jos siltä tuntuu.
Sen verran lisäystä että meillä kummallakaan ei ole taloudellisia ongelmia, vaan lähinnä se että ensi alkuunsa naisystävä puhui pelkästään englantia, ja vain hieman suomea.
Vähävaraisia? Siis tarkoitatko kuitenkin vähälahjaisia? Oli miten oli, mutta tehän siinä parisuhteessa itse olette, joten ei muiden mielipiteellä ole väliä.
No et puhu parisuhteesta mitään heille ja sanot suoraan, että nyt suu suppuun tästä asiasta, jos jotain yrittävät puhua.
"The heart chooses what it chooses, we don't have really say in the matter"
-Alan Shore
Vanhempasi eivät määrittele sitä mitä sydämesi jo tietää.
Katkaise se napanuorasi ja lopeta hakemasta hyväksyntää.
Elä omaa elämää