Miksi ei haluta enää investoida ihmisiin? Jos tienaisin jotain 200k vuodessa, käyttäisin siitä varmaan puolet siihen, että palkkaisin assarin
Ja olen ihan tosissani. Musta olisi tosi kiva pystyä jakamaan omia hommia jonkun pätevän ja hyvän tyypin kanssa ja sitä kautta työllistää hänet. Itse näen siinä enemmän arvoa kuin jos laitan ne rahat jonnekin jemmaan.
Ihmettelen tätä nykyistä haluttomuutta investoida ihmisiin? Enkä myöskään itse ilkeäisi pitää jotain ilmaisena työvoimana, tai nälkäpalkalla töissä. Minusta sellainen on törkeää enkä voisi olettaa, että toinen antaa kunnollisen työpanoksen, jos en itse panosta yhtään.
Kommentit (4)
Jos tienaat 200k, siitä jää verojen jälkeen n. 100k. Siitä jos käytät puolet eli 50k assarin palkkaamiseen, pystyt muiden työnantajan kulujen jälkeen maksamaan hänelle palkkaa n. puolet siitä eli 25k. Sillä rahalla ei ihan mahdottoman pätevää ja hyvää tyyppiä saa. Juuri siksi ei olla halukkaita investoimaan ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuosta syystä et tienaa 200k vuodessa.
Sinusta ihmisille ei kannata maksaa eikä heihin panostaa? Varmaan aika moni firma Piilaaksossa olisi kanssasi eri mieltä?
Juuri tästä syystä Suomessa ei enää innovoida mitään ja ihmisten ostovoima hupenee....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta ihmisille ei kannata maksaa eikä heihin panostaa? Varmaan aika moni firma Piilaaksossa olisi kanssasi eri mieltä?
Juuri tästä syystä Suomessa ei enää innovoida mitään ja ihmisten ostovoima hupenee....
Ei, vaan tarkoitin ettet tajua matematiikasta, verotuksesta ja ROI:sta yhtään mitään.