Ottaako joku (lääkäri) yhteyttä labratuloksista?
Siis kun on käynyt labroissa niin onko tarkoitus että terveyskeskuksesta joku soittelee niistä arvoista vai pitääkö itse soittaa ja kysellä mitä ne tarkoittaa. Vai soittaako lääkäri vain jos niissä on jotain häikkää?
Muutaman päivän on nyt ollut tulokset omakannassa mutta ei oo sinne ainakaan kommentoinut kukaan mitään enkä itse ymmärrä mitään viitearvoista.
Kommentit (8)
Ei mulle ole soitettu ellei ole sovittu soitosta. Mulla kyllä näkyy niissä tuloksissa myös viitearvot ja niistä voi siis katsoa että onko ok. Kokeen nimellä voi myös googlata tarkempaa tietoa.
Ei ota. Sinun pitää mennä terveyskeskuksen kellariin, missä arkistot sijaitsevat. Sitten vaan etsit omat tuloksesi ja analysoit ne. Ei se ole sen vaikeampaa.
Täytyy sopia soittoajasta. Labramääräyksen antajan kansaa sovu miten menetellään.
Kun hoitaja antoi möäräyksen virtsakokeeseen, hän lupasi soittaa kun vastaus tulee. Niin tekikin ja kertoi lääkärin määränneen lääkettä x , apteekista haettavissa. Ja jatko niin, jos oireita, otan taas yhteyttä.
Periaatteessa kai ottavat yhteyttä jos tuloksissa on jotakin toinenpiteitä vaativaa, muuten ei. Itselle on kyllä sattunut kaikenlaista näissä, lääkärin unohduksia ja väärien papereiden katsomista yms.
Minua on kehoitettu itse katsomaan itse Omakannasta tulokset.
Joo, itsepalvelu suomi. Mummot joilla ei ole tietsikkaa tai puhelinta odottaa ja odottaa doro kädessä.
Mun on aina pitänyt varata lääkärille soittoaika.
Ymmärrät kyllä ne viitearvot, oma lukema pitää olla siinä haarukassa mikä on annettu viitearvona.