Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas vinkkejä, kuinka tulla toimeen määräilevän henkilön kanssa?

Vierailija
09.11.2006 |

On oltava välillä kanssakäymisissä ihmisen kanssa, joka kovin mielellään jakelee kysymättä neuvoja ja ohjeita toisille, ja vieläpä pitää niitä ainoina ja oikeina. Siinä kyllä verenpaine meinaa kohota, kun vaikuttaa siltä, että tyyppi pitää muita ihan avuttomina/tietämättöminä. Ja niin ei suinkaan ole, sanottakoon vielä...

Joten miten sitä saisi tämän tyyppisen ihmissuhteen pysymään jotakuinkin sopuisana? On vaan tosi lähellä, ettei tilanteista kehity riitaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tottelet kaiken mukisematta, määräilijä pysyy ehkä tyytyväisenä, mutta määräily jatkuu vielä suurempana. Jos sanot vastaan, saat varautua kovaan taisteluun. Ehkä pitäisi olla tältä väliltä eli anna osan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja jos joku asia vaatii vastaansanomista, yritä sanoa se rakentavassa hengessä vähättelemättä tämän toisen henkilön sanomaa.

Vierailija
2/5 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten teet just niinku susta tuntuu hyvältä.

Mun anoppi yritti neuvoa lastenhoidossa, mut nyt sillä ei oo enää kanttia. Mulla on 7 lasta ja sillä vaan 2....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon mieluummin tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka pitävät itseään samanarvoisina kuin muutkin. Siis saahan sitä tottakai sanoa omat mielipiteensä, mutta ei tarvitse kohottaa itse itseään toisten yläpuolelle, ja sanella sitten sieltä. Se ärsyttää, että kysymättä aletaan neuvoa...

Ja en tasan tottele ;).

Vierailija
4/5 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisit olemaan tekemisissä kyseisen henkilön kanssa ja antamaan neuvoja ja ohjeita, usein kysymättäkin, koska työasioissa tapahtuvat muutokset olisisvat sinun vastuulla.

Tilanne hiertää koko ajan, koska toisella ei ole osaamista niin paljoa, että voisi muodostaa käsitystä asiasta, mutta kuitenkin inisee vastaan periaatteesta. Tekee omalla tavallaan asioita, hankalissa asioissa tarvitsee kuitenkin sinun apuasi ja joudut tekemään laajojakin selvitytöitä asioiden ratkaisemiseksi, mutta tämä kyseinen henkilö ei hyväksy lopputulosta tai tekee kaikkensa saadakseen sinun tekemäsi työn (johon sinut on palkattu ja jota sinun pitää tehdä) näyttämään huonolta ja käy sabotoimassa sitä esimiehelle.

Vierailija
5/5 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse koti/ystäväpiirin ihmisestä vai työssäsi olevasta ihmisestä ?

Suhtautuminen on nimittäin erilainen kummasta kategoriasta on kyse, kuten tuossa aikaisemmin jo joku kertoikin