Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hemoglobiinia nostavat ruoka-aineet?

Vierailija
09.11.2006 |

mitkä ruoka-aineet sisältävät erityisen paljon rautaa eli mihin kannattaisi raskaana ollessa satsata?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoiten saat rautaa hyvässä, vatsaystävällisessä muodossa juomalla Krauterblutsaftia tms.

Vierailija
2/6 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis haittaa, jos vaikka jossain ruoassa on mausteena. Mutta älä suoraa siitä puskasta sitä syö. En valitettavasti muista miksi sitä ei suositeltu. Punaisissa kasviksissa onmyös rautaa, siis esim. paprikassa ja tomaatissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä aiemmin ottanut synnytysten jälkeen mutta nyt on eka kerta, kun raudalle olisi tarvetta jo raskaana ollessa (onkohan tulossa jättiläisvauva....).

Vierailija
4/6 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudanliha, maksa ja veri (kaupassa myytävä veri on sitten sianverta, mutta verilättyjä saa valmiinakin jos ei halua askarrella!)

Ja raisu kasvisvaihtoehto. Tomaattimehut, tomaattisoseet, erityisesti tomaattipyree, punajuuret (hapatetut punajuuret aivan parhaita!), rusinat (pilko vähän ja heitä ruokaan sekaan!), pinaatti. Kaalit, luulisin, tummanvihreät kaalit ainakin (lehtikaali, parsakaali). Dippaa parsakaalinpaloja vaikka salsakastikkeeseen, kaalit ovat useimmille helpommin sulavia raakana kuin kypsennettynä!

Tärkeää on, ettei rautaisruoan kanssa syödä mitään maitotuotteita, vaan niitä käytetään selvästi eri aikaan päivästä.

Vierailija
5/6 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistelin odotusaikana verilättyjä appelsiinien kanssa:)

Vierailija
6/6 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tepsi paljon paremmin ja vatsaystävällisemmin (sekä ympäristö- :D) kuin Obsidan.

Persiljaa ei saa hornia kauheista määriä siksi, kun se voi aiheuttaa kohdun supistelua, näin muistelen lukeneeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi