Mikä ihme nykyteineillä on, kun jatkuvasti hinkumassa facessa jotain töitä?
"Täällä olisi pian 15v täyttävä nuori valmiina kaikenlaisiin askareisiin. Osaan monenlaista ja olen nopea oppimaan uutta. Laita yksityisviestiä jos sinulla on tarjota jotain!"
Mieluummin tekisi läksynsä huolella tai netistä opettelisi oikeasti tärkeitä asioita ja faktoja...
Kommentit (16)
Vanhemmat painostaneet töihin kun itse eivät jaksa/halua köydä töissä ja elättää perhettään.
Minun mielestä nuo ilmoitukset ovat aina iljettäviä, tiedä minkälaisen ahdistelun/hyväksikäytön kohteeksi nuoret joutuvat.
Etsivät sugar daddyä koska tarvitsevat rahaa laukkuihin ja merkkivaatteisiin.
Eikös se ole vain hyvä asia, että nuoret haluavat tehdä töitä? Ennen oli jopa erikoista, jos 15-vuotias ei vielä ollut missään ollut töissä.
Netissä roikkumalla päätyy sossuloiseksi. Töitä tekemällä saa rahaa ja mahdollisuuksia saada töitä jatkossakin.
t. 16-vuotiaasta kokopäivätyössä ollut
Toivoisin, että vähättelyn ja mollaamisen sijaan näihin suhtauduttaisiin kannustavasti ja vaikka otettais se nuori pesemään ikkunat tai muuta vastaavaa. En todellakaan ymmärrä ap:n asennetta. Uskomatonta, että haukutaan nuoria halusta tienata omaa rahaa työllä.
Eipä noi oikein linkkarissa saa näkyvyyttä, joten väylä kai se on facekin. Onhan siellä iällisesti suht laaja käyttäjäkunta, ei ole pelkästään teinien käyttämä.
Ja 15 v on ihan normaali ikä aloittaa töihin tutustuminen, osa meistä muuttaa kuitenkin omilleen jo siinä 16-vuotiaana :)
Ennen nämä samat ilmoitukset laitettiin kaupan ilmoitustaululle, nykyään nettiin. Mikään ei ole muuttunut.
Tiedän firman, jonka toimari näki teinin ilmoituksen halusta saada töitä. Pienen viestittelyn jälkeen selvisi, että kaveri on vallan pätevä sisällöntuottaja. Nykyisin on firmassa vakituisena työntekijänä. Alkuun teki koulun ohella pikkuprojekteja ja niillä vakuutti työnantajansa. Firman tuottokin lähtenyt nousuun, kun on pätevä kaveri markkinoimassa somessa.
Facessa haetaan nykyään vuokrakämppää herutuskuvilla. Osa ei tissivakoa näytä mutta poseeraa myötähäpeää aiheuttavissa asennoissa. Itse en vuokraa näille IdaSofioille mitään, tulkoot näyttöön livenä niin kuin muutkin.
Tai ehkä näillä on tarkoituksena maksaa vuokra luonnossa ja kuvissa esitellään maksutavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Facessa haetaan nykyään vuokrakämppää herutuskuvilla. Osa ei tissivakoa näytä mutta poseeraa myötähäpeää aiheuttavissa asennoissa. Itse en vuokraa näille IdaSofioille mitään, tulkoot näyttöön livenä niin kuin muutkin.
Tai ehkä näillä on tarkoituksena maksaa vuokra luonnossa ja kuvissa esitellään maksutavaraa.
No eipä ne IdaSofiat varmasti sinun asuntoasi edes halua. Vaikutat aika ankealta tyypiltä.
Osoittavat fantastista aloitekykyä ja työmoraalia.
Omalla "kylällä" 2 lukiolaista aloittivat talkkarifirman ja nyt jo työllistävät 7 kaveriaankin. Veikkaan ettei tuo porukka ainakaan sossutukijärjestelmää tule koskaan rasittamaan. Olen ylpeä heistä!
Omatkin lapset ovat menneet koulun ohella töihin 15v:nä. Kaikki mnyt aikuisina koulutettuja ja hyväpalkkaisia.
NYKYNUORISO ON PILALLA! MITÄÄN EIVÄ TEE MUUTA KUN VI T TU ILEVAT MUMMOILLE JA RYYPPÄÄVÄT JA... EIKUN SIIS HALUAVAT TEHDÄ TÖITÄ OMAN RAHANSA ETEEN.. EIKUN SIIS.. MUT PILALLA!
Yleensä nämä ovat aloitekykyisiä ja sosiaalisia nuoria. Tämä vastaa nyt sitä, kun ennen käveltiin toimistolle sisään tai kauppaan kysymään töitä. Minusta hieno juttu ja kannatettava yritteliäisyyttä.
Ne nuoret laittaa ilmoituksia paikkaan, mitä tietävät aikuisten lukevan. Kuten jo mainittu edellä, aiemmin se oli kaupan ilmoitustaulu, nykyään Facebook. Muutenhan nuoret eivät pahemmin Facebookia käytä.
Rahaa ne teinitkin tarvitsevat. Vuosikymmeniä sitten tuossa iässä mentiin jo vakavasti töihin.