Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te suhtautuisitte? Kaveri teki abortin. Hän puhuu aika usein, kuinka

Vierailija
23.08.2008 |

vanha lapsi nyt olisi jos ei olisi tehnyt aborttia, minkä niminen hän olisi. Kuinka ehkä ajelisivat sillä ja sillä autolla, olisivat ostaneet sellaiset ja sellaiset rattaat, asunnon, leikkikaluja. Teki keskeytyksen ihan harkittuna eikä omien sanojensa mukaan kadu tehtyä. Ei siis sure asiaa tai tunne syyllisyyttä. Minusta kovin kevyesti juttelee asiasta. Jotenkin tuntuu pahalta kuunnella. Tekisi mieli sanoa (ja joskus huutaa), että olisit pitänyt sen lapsen sitten!!!! Miten te suhtautuisitte? Minä vielä vastustan aborttia, mutta tietty kunnioitan kaverin päätöstä. Pahaa tekee kuitenkin kuunnella. Uhan eri asia olisi, jos olisi takana keskenmeno tai kuolleena syntynyt vauva. Mun empatiat ei tahdo oikein riittää tähän tapaukseen. Riittäisikö teillä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan suhtautumisesta tällaiseen käyttäytymiseen.

Vierailija
2/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia on puheissa jatkuvasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda diplomaattisesti puheenaihetta ja ole ottamatta kantaa.

Vierailija
4/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä viitsi sanoa, että vastustan aborttia ja minusta ei ole korrektia puhua lapsesta kuin kuolleesta kauniisti, koska on kuitenkin itse tappanut ihmisen alun. Mutta ymmärrän kyllä aborttiin johtaneet syyt, joten en halua jälkikäteen moralisoidakaan, kun ei se mitään auta. Voinko olla siis vaan ottamatta kantaa... Onko teistä ok, että itse abortoitua lasta muistellaan kuin kuollutta konsanaan?

Vierailija
5/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaisin joskus huomauttaa, että kuulostaa siltä ettet ole asian kanssa niin sinut kuin sanot olevasi, kun lapsi on jatkuvasti mielessä

jättäisin sitten siihen.

Vierailija
6/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että abortti oli kaverillesi kuitenkin isompi asia kuin mitä tunnustaa. Ehkä edes itselleen. Tuo puhuminen saattaa hyvinkin olla hänen tapansa käsitellä asiaa/surua. Tai merkki siitä että kannattaisi ehkä mennä juttelemaan.

Varma on että et ainakaan tee asiaa yhtään paremmaksi sanomalla että tuo on täysin sopimatonta ja pää kiinni (näin kärjistetysti).

Vierailija
7/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä en kyllä taivu keskustelemaan asiasta, koska vastustan aborttia. Minusta on jotenkin väärin muistella vauvaa kuin kaivattua kun on tietoisesti keskeyttänyt raskauden. Yksi ystäväni synnytti kuolleen vauvan. Hänen kanssaan muistellaan raskausaikaa, tavaroita joita oli ostettu ja milloin täyttäisi vuosia ja nimipäivää yms. Minusta se on jotenkin miljoona kertaa luonnollisempaa kuin abortoidun muisteleminen vauvana. Olenko minä siis tosiaan outo?

Vierailija
8/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoit että se oli ymmärettävä syy?

Ehkä se tosiaan oli niin olosuhteiden pakko, ettei hän nähnyt muuta vaihtoehtoa?

Asia varmaan kuitenkin kaverillesi vaikea, hän käsittelee sitä edelleen SURUTYÖNÄ _OMALLA_ TAVALLAAN, ja hänellä on siihen oikeus.

Olet hänen YSTÄVÄNSÄ ja pidä luottamuksen lauseena että hän sinun kanssa haluaa näitä asioita jakaa.

Itsekin kyllä pidän tuota hieman outona käytöksenä (en itsekään juuri kannata abortteja, ymmärrän ehkä vakavan vamman vuoksi), mutta silti kaverillasi on oikeus puhua ja käsitellä asiaa omalla tavallaan!

Jos sinua ärsyttää, niin eihän ole pakko kommentoida. Tai tee niin kuin joku ehdotti, sano suoraan että "et taida olla päässyt asiast aoikein yli".

Vierailija
9/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInullakin kaveri teki abortin. Hän sanoo että se oli SILLOIN oikea vaihtoehto, mutta se ei estä uusia vauvakaipauksia tulemasta. Ajattelemasta millanen lapsi hänellä NYT olisi jos ei olisi tehnyt "virhettä" aikasemmin.

On sanonut että tekisi NYT erilaisen päätöksen jos tulisi uudestaan vahingossa raskaaksi.

Minä en taas ymmärrä miksi ihminen ei voisi tehdä aborttia kun elämässä tilanne ettei lapsi siihen mahdu. Ihminen muuttuu ja ajattelee tekojaan eri valossa. Jos nyt voisi synnyttää lapsen niin se ei muuta sitä aikasempaa elämäntilannetta.

Se että kaipaa nyt sitä lasta ei mielestäni vähennä surua. Tee sitä vääräksi! Mutta sinä tunnut säälimättömältä kun et salli ystävän tuntea surua. Sama menetys se lapsi on NYT kun hän kaipaa lasta jollain tasolla.

Abortti oli aikanaan oikea valinta, se että olet itse aborttia vastaan vaan estää sinua näkemästä asian. Nyt tuntuu että sinä "nautit" toisen kivusta sivusta: minähän sanoin että abortti on väärin.

Ei tollanen ole ystävän teko että katsoo sivusta arvostellen salaa. Sanoisit sitten suoraan päin naamaa jos et kestä.

Vierailija
10/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ymmärtäväistä ketjua en olekaan tällä palstalla koskaan lukenut. Vaude. Oikein saadaan abortin vastustaja paskaksi ihmiseksi, armottomaksi ja säälimättömäksi. Samalla abortin tekijä nostetaan jalustalle. Näinkin tällä paslatlla voi siis käydä. Vau.

Vierailija
11/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihminen sitten kykene ajattelemaan sen verran pidemmälle, että se hetki, jolloin lapsi syntyy ei ole koko elämä? usein aborttia perustellaan sillä, että elämä menee pilalle... joo joo, ei se mitään pilalle mene jos siitä itse pitää huolta.

Ihan turhaa märistä jälkikäteen, jos ei sen verran kykene ajattelemaan pidemmällä perspektiivillä.

MInullakin kaveri teki abortin. Hän sanoo että se oli SILLOIN oikea vaihtoehto, mutta se ei estä uusia vauvakaipauksia tulemasta. Ajattelemasta millanen lapsi hänellä NYT olisi jos ei olisi tehnyt "virhettä" aikasemmin.

On sanonut että tekisi NYT erilaisen päätöksen jos tulisi uudestaan vahingossa raskaaksi.

Minä en taas ymmärrä miksi ihminen ei voisi tehdä aborttia kun elämässä tilanne ettei lapsi siihen mahdu. Ihminen muuttuu ja ajattelee tekojaan eri valossa. Jos nyt voisi synnyttää lapsen niin se ei muuta sitä aikasempaa elämäntilannetta.

Se että kaipaa nyt sitä lasta ei mielestäni vähennä surua. Tee sitä vääräksi! Mutta sinä tunnut säälimättömältä kun et salli ystävän tuntea surua. Sama menetys se lapsi on NYT kun hän kaipaa lasta jollain tasolla.

Abortti oli aikanaan oikea valinta, se että olet itse aborttia vastaan vaan estää sinua näkemästä asian. Nyt tuntuu että sinä "nautit" toisen kivusta sivusta: minähän sanoin että abortti on väärin.

Ei tollanen ole ystävän teko että katsoo sivusta arvostellen salaa. Sanoisit sitten suoraan päin naamaa jos et kestä.

Vierailija
12/12 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täten keskeyttänyt lapsensa elämän.

En todellakaan haluaisi kuunnella tuollaista vatvomista, jos jos ja jos. En suostuisi kuuntelemaan.

Ehdottaisin ammattiauttajaa hienovaraisesti kysyen että onko ajatellut käydä purkamassa tuntojaan psykologilla.

Tappajat ei ylipäätään ansaitse mitään sympatiaa.

Voithan kysyä miksi päädyit aborttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi