haluan lopettaa imetyksen mutta vauva 4kk ei huoli pulloa ja korviketta..
mitä siis teen että saan lapseni juomaan pullosta maitoa. Ahdistaa tämä imetys jo ja olen vakaasti päättänyt että imetyksen lopetus on ainoa vaihtoehto minun kohdallani. Antakaa neuvoja!
Kommentit (3)
Mulla ei ole mitään menestystarinoita kerrottavana, mutta ainakin kannattaa kokeilla erilaisia tuttimalleja, myös nokkamukia pehmeällä nokalla. Ja sitten jos mahdollista että joku muu kuin sinä antaisi pullosta niin ei olisi se imetys vauvalla niin mielessä.
Vauva selvästi kaipaisi lisäruokaa koska hän heräilee yöllä tunnin välein ja vaatii päästä rinnalle. Tuntuu turhauttavalta kun tiedän että hänellä on nälkä eikä rintamaito tunnu kunnolla riittävän, mutta hän ei kuitenkaan huoli tuttipulloa. Soseita olen antanut vauvalle nyt viikon ajan mutta määräthän ovat niin pieniä että eivät kyllä näläntunnetta vie pois. Olen kokeillut erilaisia tutteja erikokoisilla rei'illä ja erilaisia pulloja, mutta mikään ei toimi..
pikkuhiljaa sit voit ujuttaa tuon tissimaidon sekaan korviketta vähitellen, kunnes lopulta pullossa on pelkkää korviketta. Meillä kakkonen tottui aika nopeasti näin korvikkeeseen. Esikoisella oli imetyksen loppuessa jo niin paljon ikää, et totuutin sen ensin ruusunmarja-riisvelliin ja sit vasta korvikkeeseen.
Nyt kuopus on 6 kk ja olen itsekin miettinyt imetyksen lopettamista. Saa nähdä, on taas sellainen tissiriippuvainen tissimaakari tämäkin tapaus :D
Tsemppiä!