Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalisuuden puute on näköjään elinikäinen piirre

Vierailija
28.11.2022 |

Olin lapsena hyvin ujo ja elimme syrjässä kylästä. Koulussa olin kolmen parhaan joukossa aina, mitä olen opiskellutkin. Työelämässä en koskaan päässyt joukkoon, en osannut olla toisten naisten kanssa, pelata sitä peliä.
Silti tein töitä, en ollut päälomilla , viimeiset 10 vuotta yksin työskentelyä. Se sopi.minulle.

Nyt eläkkeellä hallitsen kyllä small talkin, pihassa, tilaisuuksissa , odotushuoneissa puheliaiden mummojen kanssa. Mutta en halua enkä jaksa mitenkään "ystävystyä" tai edes kävelyseuraa. Lasten perheiden kanssa viihdyn mutta jo muiden sukulaisten liian usein tappaminen väsyttää.
Olenko mt-ongelmainen vai vaan introvertt?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko niitä määrittelyjä ja lokerointeja? Kai se yleensä menee niin että jos piirteestä on itselle kovasti haittaa niin siihen kannattaa hakea joku diagnoosi jotta sitä voidaan hoitaa. Mutta tuo kuvailemasi kuulostaa minusta ihan harmittomalta.

Vierailija
2/9 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi on tuo, että kuvittelet naisten kanssa toimimisen olevan jotain peliä. Eli siis itse pelaat ja sen takia muut eivät viihdy seurassasi.

Muiden sukulaisten liian usein tappaminen (niin usein, että väsyttää) taas kertoo siitä, mikset ole kovin pidetty heidän joukossaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen introvertti. Varsinkin kun olet itse tyytyväinen tilanteeseesi, ei ole mitään syytä miksi tarvitsisit jotain diagnooseja. Niiden merkityshän on lähinnä toimia avun ja hoidon saamisen pohjatietona. 

Itse olen myös hyvin erakko. Lapsena jo viihdyin miettimässä omiani nojailemassa tolppiin koulunpihalla, kun muut olivat laumoissa ja kaverien kanssa. Opinnoissa kävin jokusen kerran jossain bileissä tms, totesin että melua ja tungosta, en tykkää, enkä mennyt enää. Koiran otin ja elelin erakkoelämää yliopisto-opintoni, tyytyväisen. Myöhemmin kokeilin pari kertaa seurusteluja, mutta en oikein välittänyt seksistä enkä kaivannut sitä seuraa muutenkaan. Joten valitsin elää sinkkuna. Nyt viisikymppinen etätyötä tekevä erakko, onnellinen sellainen.

Vierailija
4/9 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, iso osa ihmisistä on vain harmaita, tylsiä, sulkeutuneita ja aika yksinkertaisia.

Vierailija
5/9 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...muiden sukulaisten liian usein tappaminen väsyttää." Mulla on kans vähä sama vika. Jaksan tappaa joku 2-300 kertaa mutta siitä useemmin ku tappaa, nii menee vähä overkillin puolelle. Hupi alkaa maistua työltä ja iskee väsymys. Ja muut sukulaiset ei kyl nekää tykkää, ku tapan niitä niin usein.

Vierailija
6/9 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on seko seko itsessään. Introverttiys ei tarkoita sosiaalisuuden puuttumista vaan asiakeskeisyyttä, että on kiinnostuneempi asioista kuin ihmisten välisistä suhteista. 

Vierailija
7/9 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmasi on tuo, että kuvittelet naisten kanssa toimimisen olevan jotain peliä. Eli siis itse pelaat ja sen takia muut eivät viihdy seurassasi.

Tulin sanomaan samaa, niinko mitä peliä? 🤣

Vierailija
8/9 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, iso osa ihmisistä on vain harmaita, tylsiä, sulkeutuneita ja aika yksinkertaisia.

"Sulkeutuneet" ihmiset vaan ei läheskään aina ole ollenkaan harmaita tai yksinkertaisia. Heillä voi olla hyvinkin mielenkiintoinen ja vilkas sisäinen maailma. 

Vierailija
9/9 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on seko seko itsessään. Introverttiys ei tarkoita sosiaalisuuden puuttumista vaan asiakeskeisyyttä, että on kiinnostuneempi asioista kuin ihmisten välisistä suhteista. 

Kyllä introverttiys jatkumon ääripäässä on myös "erakkoutta", sitä ettei oikein kaipaa tai halua ihmisseuraa siinä määrin kuin muut haluaa. Ei välttämättä edes jaksa sitä. Toki jos on ekstro-introjatkumolla vain suht lievästi sinne introon päin kallellaan, niin silloin se on juuri tuollaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi