Ihmiset alkaneet tinkimään törkeästi nettikirppiksillä.
Ei mielestäni ollut ennen tällaista, edes vuosi sitten. Laitat 150e:lla ehjän ja pari vuotta vanhan harrastusvälineen myyntiin jonka ovh on 495e, ja postitus maksaa 20e. Ihmiset tarjoavat 70e postikuluineen. Tavara kuitenkin sitten myy sillä pyydetyllä hinnalla viikossa, koska kyseessä tuote joita ei ole myynnissä Suomessa käytettynä usein. Vänkääjä jatkaa vänkäämistä vaikka tuote jo myyty.
Myisin kyllä pienellä tinkimisellä esim. 140e sis postit, mutta aivan naurettavaa yrittää kynyttää toimiva peli 10% hinnalla millä sen kaupasta haet. Menee vähän yli jo, ja törkeille tinkijöille en anna senttiäkään alennusta. Onko ihmiset jo noin köyhiä? Minulla ei ole kiire myydä.
Kommentit (8)
Vastaavasti myös joskus ihan älyttämiä hintapyyntöjä. Käytetystä pyydetään enemmän kuin mitä kaupassa aivan sama tuote maksaa uutena.
Jos liikaa tinkii jää tavara saamatta. Vanha viisaus on se että aika tavaran kaupitsee. Kovahintainen käy kaupaksi kun oikea ostaja löytyy.
Ehdotukset tulee yleensä tosi töykeästi, esim "maksan puolet ja haen heti". Ja sama viesti 5 min kuluttua uudelleen. Saattaisi onnistuakin jos laittaisi kohteliaasti, että jos et saa myytyä tuolla hinnalla niin otathan yhteyttä jne jne jne..... En vastaa noille mitään.
Eihän niitä tavaroita ole pakko myydä jos tinkaajat ärsyttää. Heitä roskiin. Itse tarjoan yleensä ensin 50% pyynnistä. Joskus korotan joskus en.
Vierailija kirjoitti:
Lähes joka tavarasta tingataan 30 - 40 %. Raharikkaat varsinkin tinkaavat, joilla olisi varaa maksaa esim. se pyydetty 70 e ehjästä tavarasta, mutta ei kun on pakko tarjota se 50 euroa. Myyn sitten sillä tingityllä hinnalla jotta saan tarvittavan rahasumman kokoon. Olen myynyt tavaroitani ihan pilkkahintaan ja se tarkoittaa että muuhun hyväntekeväisyyteen ja rahakeräyksiin en osallistu. Avustan rikkaita saavuttamaan unelmaelämänsä jota voivat sitten kuvata instaan somistettuna minun vanhoilla arvotavaroillani. Kiitos niille jotka eivät tinkaa.
No tässäpä se selitys on miksi jotkut tinkaa älyttömästi: saavat usein sillä törkeällä tarjouksellaan ostettua jotain ja voivat sen myydä sitten eteenpäin kalliimmalla. Minä en avusta rikkaita. En myy ellen saa pyytämääni hintaa, en halua kannustaa röyhkeitä ihmisiä.
Törkeät tinkaajat saa minulta vastaukseksi räkänauruhymiön ja estot.
Minä en tinkaa jos tuote on ylihinnoiteltu. Etsin muualta jos löytyisi budjettiini sopivampi vastaava tuote tai olen ilman.
Lähes joka tavarasta tingataan 30 - 40 %. Raharikkaat varsinkin tinkaavat, joilla olisi varaa maksaa esim. se pyydetty 70 e ehjästä tavarasta, mutta ei kun on pakko tarjota se 50 euroa. Myyn sitten sillä tingityllä hinnalla jotta saan tarvittavan rahasumman kokoon. Olen myynyt tavaroitani ihan pilkkahintaan ja se tarkoittaa että muuhun hyväntekeväisyyteen ja rahakeräyksiin en osallistu. Avustan rikkaita saavuttamaan unelmaelämänsä jota voivat sitten kuvata instaan somistettuna minun vanhoilla arvotavaroillani. Kiitos niille jotka eivät tinkaa.