Oi tekis mieli joulutorttuja muttei viitsi vaan itselle leipoa.
Ennen oli kiva kun sai tehdä lapsille ja ilahtuivat
Kommentit (49)
Oih haluaisin kyllä munalla voidella joulutorttuja myös.
Vierailija kirjoitti:
Airfryer on tässä mielessä hyvä, että se soveltuu hyvin yhden kahden tortun paistamiseen.
Mä kyllä olen onnistunut paistamaan ihan uunissakin 1-2 torttua kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Airfryer on tässä mielessä hyvä, että se soveltuu hyvin yhden kahden tortun paistamiseen.
Tuossa varmaan haettiin sitä energiataloudellisempaa ratkaisua.
Rakastan torttuja. Todellakin teen niitä itseäni varten ja ei tarvi pakastaa eikä viedä naapurille.
Syön vain hyvää makeaa. Siis myös terveellistä sellaista. Leipominen on ihanaa, mutta en koskaan syö leivoksia juurikaan itse.
Tee pieni määrä. Asennoidu uudella tavalla ja nauti joulutortuista yksin, jos ei ole ketään kelle tarjota.
Itse leivon vain itselleni jatkuvasti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mä paistan aina vaan pari joulutorttua kerrallaan. Eihän ne enää myöhemmin maistu miltään, parhaita on tuoreina. Kaupan pakastealtaasta valmista torttutaikinaa yksi ohut levy kahteen osaan, taitellaan tortuksi ja hillot päälle. Nopeasti tulee eikä maksa juuri mitään, ehkä 30 senttiä kipale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaan tekosyy sille, että laiskuuttasi et vaan viiti niitä tehdä.
Itse yksin huushollissa.Ei ole kiva leipoa pulia eikä tehdä erikoisruokia itselle.
Minä saatan leipoa ja laittaa ruokaa, vaikka ketään muuta ei olisi syömässä. Ei niitä ole pakko kerralla syödä, esim. joulutorttuja. Minä teen taikinan itse, muotoilen tortuiksi, pakastan, tarvittaessa otan pakasteesta sopivan määrän, lisään luumusoseen ja paistan.
Vierailija kirjoitti:
Mä paistan aina vaan pari joulutorttua kerrallaan. Eihän ne enää myöhemmin maistu miltään, parhaita on tuoreina. Kaupan pakastealtaasta valmista torttutaikinaa yksi ohut levy kahteen osaan, taitellaan tortuksi ja hillot päälle. Nopeasti tulee eikä maksa juuri mitään, ehkä 30 senttiä kipale.
Mikrossa kun lämmittää, niin erittäin hyvältä maistuu ei-tuoreetkin tortut.
Ja sitten pikku vinkki: siellä kaupassa myydään sitä voilla leivottua torttutaikinaa, älkää ostako niitä transrasvapaskoja!
Ne vaan teeskenteli.
Nyt kun sun elämän sisältö on riistetty (= et voi enää päteä jälkeläisten passaamisella) niin mene arkkuun makaamaan ja odottamaan kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaan tekosyy sille, että laiskuuttasi et vaan viiti niitä tehdä.
Itse yksin huushollissa.Ei ole kiva leipoa pulia eikä tehdä erikoisruokia itselle.
Minä saatan leipoa ja laittaa ruokaa, vaikka ketään muuta ei olisi syömässä. Ei niitä ole pakko kerralla syödä, esim. joulutorttuja. Minä teen taikinan itse, muotoilen tortuiksi, pakastan, tarvittaessa otan pakasteesta sopivan määrän, lisään luumusoseen ja paistan.
Siis kaulit ja käännät ja kaulit ja käännät ja annat tarinan levätä ja sama muutama kerta uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo onnistuu se uunissakin, mutta onko se taas järkevää paistaa vain pari torttua?
Uunin esilämmitys + paistoaika 20 min.
Airfryerilla 10 minuuttia.
Joulutorttujen teko valmiista taikinasta ei ole kyllä mitään leipomista! Sulatat valmiit levyt ja pistät siihen päälle köntin hilloa niin SE EI OLE LEIPOMISTA!!!!
Joulutorttuja ei saa pakastaa enää uudestaan!!! Taikina on pakastettu jo kerran!!!
Vierailija kirjoitti:
Et huomioinut uunin lämmitystä? Meinsitko selvitä 30 sentillä kipale?
Vierailija kirjoitti:
Joulutorttujen teko valmiista taikinasta ei ole kyllä mitään leipomista! Sulatat valmiit levyt ja pistät siihen päälle köntin hilloa niin SE EI OLE LEIPOMISTA!!!!
Ja se oma taikina ei kohoa mihinkään, ylipaistetyunakin mistuu taikinaklimpiltä
Kyllä esim Myllynparas on lehtevää ja hyvää tulee. Hintaansa nähden lkisi leipomaan usean tunnin ja jääkaapissa pidon taikinaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne hakaristitortut ole kiellettyjä nykyään?
Svastika eli hakaristi on muinainen onnen symboli jota on käytetty mm Afrikassa.
Rasittavia kommentit jossa ei tutkita taustoja.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://fi.m.wikip…
Otan valmistaikinalevystä 2 levyä ja teen niistä neljä torttua jos muutenkin käytän uunia.
Eihän niitä yhden hengen kannata pakastimeenkaan leipoa.
Eikö sulla ole pakastinta, mihin laittaa loput odottamaan joulua, jos kaikki ei mene heti?