Onko 13v iso lapsi? Siis jos
kerron jollekin, että minulla on jo isot lapset, voinko näin asian ilmaista.
Kommentit (27)
Näkeehän nykyään jopa satakiloisia 13-vuotiaita.
Voi. Iso lapsi on lapsi, jota ei tarvitse jatkuvasti vahtia eikä tarvitse esim. jäädä lapsen sairastaessa kotiin.
Äitini sanoi minua huoraksi tuon ikäisenä eli varmaankin luokiteltiin isoksi. Valitsin kyllä ihan toisen ammatin.
Deitillekkö pitää yrittää antaa kuva, että lapset ei enää rajoita vai miksi noin ympäripyöreää ilmaisua pitää hakea?
Mielestäni isot lapset on sellaisia, että eivät asu enää kotona.
Mielestäni iso lapsi painaa yli 50 kg. XL on 0,1 tonnista eteenpäin.
Tuon ikäinen tarvitsee aikuista. En jättäisi yön yli yksin kotiin.
Mulla on 16v ja 19v ja käytän joskus ilmaisua " mun lapset on jo isoja".
Riippuu ihan asiayhteydessä. 6-vuotias on jo iso, jos on tottunut 2-vuotiaisiin. Jos 50-vuotias sanoo että lapseni ovat jo isoja, oletan että ovat aikuisia jotka asuvat omillaan. 13-vuotias on teini, tai nuori, ei välttämättä lapsi enää. Toki hän on vanhempiensa lapsi.
Onhan 13-vuotias monessa suhteessa iso, mutta lapsi kuitenkin.
Usein isompi ulkomuodoltaan kuin henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan asiayhteydessä. 6-vuotias on jo iso, jos on tottunut 2-vuotiaisiin. Jos 50-vuotias sanoo että lapseni ovat jo isoja, oletan että ovat aikuisia jotka asuvat omillaan. 13-vuotias on teini, tai nuori, ei välttämättä lapsi enää. Toki hän on vanhempiensa lapsi.
Minä olen kohta jo 50v ja mun kaikki lapset asuu kotona.
Itse asiassa ei ole lapsi vaan nuori jo.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni isot lapset on sellaisia, että eivät asu enää kotona.
Ne on aikuisia lapsia.
Missä yhteydessä tarvitsee kuvailla noin, mutta ei voi kertoa lapsen ikää turvautumatta salakieleen?
Kuullu isolla lapsella viitattavan vaan jo 18 v täyttäneisiin (ja yleensä lisäksi omilleen muuttanut). Kotona asuvista alaikäsistä kuullu puhuttavan vaan lapsina esim. minulla on kolme lasta = 3 lasta jotka kaikki alle 18 v.
Lapsi on.