Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annoin joululahjoiksi tekemäni sukat Ukrainalaisille

Vierailija
27.11.2022 |

Nyt tuli kiire tehdä uusia.
Tänään lankaostoksille.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa oleville ukrainalaisille lahjoittaa, voi lahjoittaa myös puikot ja lankaa. Melkein kaikki ukrainalaiset naiset osaavat neuloa itsekin ja tekisivät sitä mielellään. Täällä on erityisesti toivottu lankoja, puikkoja ja muita käsityötarvikkeita. Minäkin kävin varastoni läpi ja vein kaikki ylimääräiset puikot, virkkuukoukut, parsinneulat, lankoja, kankaita sun muuta keräykseen.

Vierailija
22/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olet kiltti."......meidän mielestä. Valitettavasti ukrainalaisten mielestä taas yksi typerä suomalainen, joita saakin käyttää hyväksi.

Sairas r y s. S. Ä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tuota ettei muka haluta.

Jotku ei oo huolehtinu eteenpäin!

Varastoissa on yleensäkin tavaraa, jota ei ole vielä tarvittu...

Vierailija
24/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ele on kaunis, mutta valitettavsti hyväntekeväisyyssukista hyötyvät pääasiallisesti lankakauppiaat. Sillä lankoihin menevällä rahalla antaa avustettavalle enemmän jonkin järjestön kautta, joka hankkii sillä vitosella nipun tehdasvalmisteisia sukkia. Ymmärrän toiminnan tarpeen. Kannattaisi kuitenkin vaikka yrittää myydä täällä ne sukat ja lahjoittaa sitten siitä saatu tulo sellaisenaan hyvänteväisyyteen.

Vierailija
25/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tuota ettei muka haluta.

Jotku ei oo huolehtinu eteenpäin!

Niin meillä ei ole kunnassa koko päivästä työntekijää joka alkaisi penkomaan ja toimittamaan oven taakse jopa virka-ajan ulkopuolella jätettyjä säkkejä. Jos haluatte lahjoittaa, lukekaa ne eri tahojen ohjeistukset.

Ukrainalaiset eivät ole = kaatopaikka

Tuskin niitä sun kunnantalon oven taakse kukaan on tuomassakaan. Olet pihalla kuin lumiukko.

Olen kunnantalolla töissä ja sielä on harvase aamu joku pussukka oven takana. Sama ongelma on kuulemma seurakunnalla.

Eikö teillä ole tilaa johon ne voisi viedä (kunnantalon aula, kirjasto) tai yhteyshenkilöä, joka hakisi ne?

Vierailija
26/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo villasukkia dissaavat ovat vain venäjän igoreita, joille on annettu tehtäväksi dissata Ukrainan auttajia, varsinkin tätä villasukkakeräystä. Yrittävät vakuutella että neulominen on turhaa, kukaan ei halua sukkia, ja apu ei mene perille tai ukrainalaiset myyvät sukat eteenpäin, kun eivät muka tarvitse niitä.

Tästä päätellen nuo villasukat siis ovat ihan oikea ja toimiva ele jolla on merkitystä sodalle, koska venäjä asiasta noin kovasti ottaa kuumaa.

Jatketaan villasukkien tekoa Ukrainalle! Muistakaa tehdä sukkiin ukrainan värit tai lippu, jotta igorien sotilaat eivät voi niitä käyttää, jos ryöstävät joltain vessanpönttöjen ohella.

Ps. Huomatkaa uusi suositeltu kirjoitusasu. venäjä kirjoitetaan pienellä jopa lauseen alussa.

Vierailija
27/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ele on kaunis, mutta valitettavsti hyväntekeväisyyssukista hyötyvät pääasiallisesti lankakauppiaat. Sillä lankoihin menevällä rahalla antaa avustettavalle enemmän jonkin järjestön kautta, joka hankkii sillä vitosella nipun tehdasvalmisteisia sukkia. Ymmärrän toiminnan tarpeen. Kannattaisi kuitenkin vaikka yrittää myydä täällä ne sukat ja lahjoittaa sitten siitä saatu tulo sellaisenaan hyvänteväisyyteen.

Tehdasvalmisteinen villasukka häviää 100-0 itse kudotulle.

Meillä lahjoitettiin sukat suoraan niitä tarvitseville naisille viime keväänä, kun ihmisiä alkoi tulla ja majoitustilat olivat viileitä.

Siihen päälle vielä henkinen lämpö ja vastaanottavaisuus, mikä itse tehtyyn sukkaan sisältyy.

Vierailija
28/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lahjoitettiin sukat suoraan niitä tarvitseville naisille viime keväänä, kun ihmisiä alkoi tulla ja majoitustilat olivat viileitä.

Siihen päälle vielä henkinen lämpö ja vastaanottavaisuus, mikä itse tehtyyn sukkaan sisältyy.

Pidättekö villasukkia paljaissa jaloissa? Jos ihmisellä ei ole kunnollisia vaatteita päällään, tarvitaan kaikkea alushousuista alkaen, eikä silloin käsin rakkaudella valmistettu sukkapari riitä. Rahaa sinne tarvitaan.

Vierailija
29/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidättekö villasukkia paljaissa jaloissa? Jos ihmisellä ei ole kunnollisia vaatteita päällään, tarvitaan kaikkea alushousuista alkaen, eikä silloin käsin rakkaudella valmistettu sukkapari riitä. Rahaa sinne tarvitaan.

Nämä olivat Suomessa ihan normi vaatteissa... ja lisänä rikka rokassa, myös villasukat (vaikka ja etenkin jos muita ei ole!).

Vierailija
30/30 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Ventovierailta pätijöiltä ne ovat.

Näin kutojien haastattelun paikallisesta lehdestä. Taisivat olla SPR:n tätejä.

Jos nyt noin paljon kadettaa, niin käsin kudottuja sukkia voi ostaa mm. myyjäisistä tähän aikaan vuodesta. Tai opetella tekemään itse.