Tein hetki sitten raskaustestin
Se näytti plussaa, ja selvästi.
Lapset on 3v2kk, 2v ja 6kk tuplat.
Ikinä en ole edes harkinnut aborttia vaihtoehtona mutta nyt kyllä pyörii sekin mielessä:´´(
Voiko selvitä hengissä ja ehkä jopa täyspäisenä jos on 5kpl alle 4v lapsia???
Mitäs noi lapset olis vauvan syntyessä, 3v10kk, 2v8kk ja 1v2kk x 2 :O
Kommentit (18)
Ei sovi pillerit kroonisen sairauteni vuoksi eli kumi käytössä. Ja kyllä, oli käytössä myös silloin kun tämä sai alkunsa mutta ilmeisesti ei auttanut:((
Ap
Kumi ollut käytössä ja järkytys suuri, kun huomasin olevani raskaana. Oltiin jo päätetty että meidän lapsiluku on tässä. Kun vauva syntyy steriloin luultavasti itseni, ettei enää näin pääse käymään. Aborttia en halua tehdä.
Miehenkin kanssa menee niin huonosti, että tämä tuli kyllä todella huonoon saumaan. Voimia ap:lle mitä sitten päätätkin!!!
nro 3 ei ole sitten kuullut että ehkäisy voi pettää? MIKÄÄN ehkäisy ei ole 100%:sen varma paitsi selibaatti.
Jos joku ei-toivotusti tulee raskaaksi niin se ei tarkoita sitä ettei ole ehkäisy ollut käytössä.
Me ollaan yritetty 2v ensimmäistä.
Oikein paljon onnea raskauden johdosta! :)
Tuntuu varmasti raskaalta ajatukselta nyt, mutta kyllä se siitä :)
Kaksi vanhinta, tai jopa kaikki muut lapset voisivat ihan hyvin mennä päiväkotiin jo kun vauva syntyy, sekin varmasti helpottaisi arkea :)
Voi koita iloita asiasta :)
Ystävälläni oli aikoinaan 6 alle 6 vuotiasta (joukossa yhdet tuplat) ja todella hienosti hän selvisi! Kyllä kaikki aina sujuu sitten kuitenkin....
Jos tuntuu liian rankalta. Meitä on kotimaisen adoption jonossa monta...
Minäkin plussasin täysin yllättäin tiistaina. Mulla asian tekee mielenkiintoiseksi se, että mulla on hormonikierukka.
Lääkäriin pääsin heti keskiviikkona ja raskaus olikin jo 12.vkolla. Meillä on lapset 11v, 5v ja 2v. Enempää ei ollut suunnitelmissa, tai siis minä kyllä haaveilin, että sitten JOSKUS vielä se iltatähti, mutta mies oli jo varma, että lapset on tässä.
Kierukka siis paikallaan ja lääkärin mukaan keskenmenoriski n. 10%
Omien voimiesi ja perheen muiden jäsenten vuoksi. Tarvitsette jo muutenkin paljonkin tukea.
Muuten olen sitä mieltä, että teillä touhutaan sängyssä kuin juniorit. Kumi ei petä noin pahasti JOS SITÄ KÄYTETÄÄN. Eli paljaalla kaiketi vedetty ja luotettu johonkin armaiseen voimaan. Teillä vanhemmilla on vastuu. Haloo.
lapsen keskellä löydätte vielä aikaa panoon. Terveisin KUMIN KÄYTÖN EPÄILIJÄ.
ja kondomia rikkomatta on noin 97 % eli 3 naista sadasta tulee vuoden aikana raskaaksi.
yleensähän asiat jotenkin järjestyvät. Kyllä tällä uudellakin elämällä on varmasti tarkoituksensa kun noin hanakasti haluaa maailmaan!
Mielestäni kanssa kaksi vanhinta lasta päivähoitoon esim. 5h/päivä. Aloitatte hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää tutustumisen etc. niin ei tarvitse sitä rumbaa vauvan kanssa käydä läpi. Yleensä en kannata ajatusta että vanhemmat lapset päivähoidossa kun vauva kotona, mutta tilanteessasi ymmärrän sen täysin! Eikä päivähoitomaksukaan olisi varmaan kovin paljon, koska äitiyspäivärahaa yms. ei lasketa tuloiksi.
Paljon tsemppiä tulevaan ja muista että ei sinun tarvitsekaan yksin selvitä! Haet rohkeasti apua kun sitä tarvitset!
on kai tommosestakin monikin äiti selvinnyt hengissä :)
ja jos lapsia kerran on neljä niin eikös se viides mee siinä samassa.
voimia vaan, älä tee aborttia, jos et sitä aiemminkaan hyväksynyt. tai siis hyväksynyt ainakaan omaksi vaihtoehdoksesi.
alku ehkä hankalaa, mutta palkitsee sitten myöhemmin.
onnea pikkuisistasi. kyllä sä pärjäät.
Muuten olen sitä mieltä, että teillä touhutaan sängyssä kuin juniorit. Kumi ei petä noin pahasti JOS SITÄ KÄYTETÄÄN. Eli paljaalla kaiketi vedetty ja luotettu johonkin armaiseen voimaan. Teillä vanhemmilla on vastuu. Haloo.
kyllä se kumi voi kunnon menossa hajota. meillä hajonnut montakin. pari kertaa on osa jäänyt jopa sisääni eli minä en ainakaan kumeihin luota.
Nousee niskakarvat pystyyn lukiessani näitä ilkkuvia mielipiteitä ehkäisyn käytön huolimattomuudesta! Tiedoksi: IHAN MIKÄ VAAN EHKAISY VOI PETTÄÄ! Meillä on takana 13v aktiivista sukupuolielämää ja sinä aikana kortsu on pettänyt muutaman kerran, joko siis lähtenyt päältä tai ollut rikkinäinen kun hommat saatu loppuun. Viimeisellä kerralla tulin raskaaksi. Muitakin ehkäisykeinoja on matkan varrella tullut käytettyä, joten aika usein kortsu on ollut epäluotettava jos vertailee. Tuttu tuli raskaaksi sterilisaatiosta (naisen) huolimatta, joten repikää siitä sitten otsikoita!
Toinen merkittävä asia on, että vaikka lapsi saisi alkunsa nk. ei-toivottuna, hän voi siitä huolimatta syntyä toivottuna. 9kk on onneksi pitkä aika sulatella elämänmuutosta.
Meidän lapsista kaksi kolmesta on saanut alkunsa "vahingossa" ja taitaa olla aika yleistä, sitä vaan ei uskalleta tunnustaa usein edes itselle, muille se ei oikeastaan kuulukaan mitenkään.
ap, tilanteesi on kyllä rankka, mutta sinun täytyy tehdä päätöksesi itse. Kuten joku ehdotti, päivähoitopalveluja voi ja kannattaa vastaavassa tilanteessa käyttää, jos päätät pitää lapsen. Aborttia kannattaa miettiä tarkkaan, koska se voi todella kaduttaa myöhemmin eikä tehtyä saa tekemättömäksi. Adoptiokin on yksi vaihtoehto, mitä myös pitää miettiä tarkkaan.
Voimia koko perheelle!
Arvostan kyllä suuresti jos jaksat lapsen pitää, itse en jaksaisi.
Ja kumin suojaavuus tosiaan on paria prosenttia vaille sata, joten kun otetaan iso määrä naisia ja iso määrä yhdyntöjä niin niitä kumista huolimatta raskaaksi tulleita on aina pari sadasta.
Miksi ette käytä ehkäisyä?