Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

D vitamiini ja haimasyöpä

Vierailija
25.11.2022 |

Luontaishoitopiireissä päivitellään " miten syövät ovat lisääntyneet". Ja lappavat entistä isompia annoksia d- vitamiinia ja lisäravinteita.
Apu-lehden artikkelissa kuitenkin yhdistetään liika D lisääntyneisiin haimasyöpiin.
Vapaa artikkeli, voi netissä lukea.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Vierailija
2/7 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai Apu-lehti. Taisin tulla vahingossa geriatriapalstalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisiä 30+ ovat nuo himo_vitamiininsyöjät, lisäravinteiden napsijat, havujuoman juojat. Vanhat luottaa kotiruokaan.

Tässä linkki https://www.apu.fi/artikkelit/ravintolisat-veivat-jennilta-tuhansia-eur…

Vierailija
4/7 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu varmaan on haastateltu "asiantuntevia" ravitsemusprofessoreita Ursula Shcwab ja Mikael Fagerholm jotka vannoo rypsiöljyn nimeen ja toteaa virallisten d-vitamiinisuositusten olevan riittävät. "Kenen lauluja laulat.."

Vierailija
5/7 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu varmaan on haastateltu "asiantuntevia" ravitsemusprofessoreita Ursula Shcwab ja Mikael Fagerholm jotka vannoo rypsiöljyn nimeen ja toteaa virallisten d-vitamiinisuositusten olevan riittävät. "Kenen lauluja laulat.."

Lue juttu. Vitamiiniarvot on toimittajalta mitattu.

Toki sinä saat pilata haimasi yliannoksilla d- vitamiinia, lisäravinteilla maksasi ja munuaisesi. Minulle ihan ok. Havujuomaa omalla pissalla.

Vierailija
6/7 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue juttu. Toki sinä saat pilata haimasi yliannoksilla d- vitamiinia, lisäravinteilla maksasi ja munuaisesi. Minulle ihan ok. Havujuomaa omalla pissalla.

Luin jutun.

Yleisempien syöpäsairauksien kohdalla näyttää siltä, että D-vitamiini ei ainakaan pahenna niitä. Sen sijaan harvinaisemman haimasyövän riski voi hieman lisääntyä epidemiologisten tutkimusten mukaan

Epidemiologiseen tutkimusnäyttöön ei voi lopullisena totuutena yksin luottaa

D-vitamiini muuten imeytyy melko huonosti purkista otettuna, jopa öljykapselissa imeytyvyys on 60-70% luokkaa. Ei siis kannata tuijottaa vain niitä mikrogrammoja putelin kyljessä.

Vierailija
7/7 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue juttu. Toki sinä saat pilata haimasi yliannoksilla d- vitamiinia, lisäravinteilla maksasi ja munuaisesi. Minulle ihan ok. Havujuomaa omalla pissalla.

Luin jutun.

Yleisempien syöpäsairauksien kohdalla näyttää siltä, että D-vitamiini ei ainakaan pahenna niitä. Sen sijaan harvinaisemman haimasyövän riski voi hieman lisääntyä epidemiologisten tutkimusten mukaan

Epidemiologiseen tutkimusnäyttöön ei voi lopullisena totuutena yksin luottaa

D-vitamiini muuten imeytyy melko huonosti purkista otettuna, jopa öljykapselissa imeytyvyys on 60-70% luokkaa. Ei siis kannata tuijottaa vain niitä mikrogrammoja putelin kyljessä.

Mitäs sanot kun olen melko terve 76 v. En ole syönyt koskaan vitamiineja viime talvea lukuunottamatta kun sitten purkin ostin ja söin sen yhden pillerin päivä, vanhuksille suositellun määrän. Lapsena ehkä joskus oli kotona kalanmaksaöljyä pullo.

Oikeesti olen ihmetellyt kun nää yhden taudin vastustajat kuvaa purkkejaan, sohvapöydällinen pulloja ja purnukoita, lisäksi ne havupuujuoman+pissa ohjeet, zipper-zapper kapulat ym.

Kallista on touhu ja ovatko sen terveempiä kun valittavat ettei lääkäriaikoja saa vaikka päätä särkee, maha kuralla, mensut sekaisin, tai ei nouse.