Muita yli vuoden imettäneitä jotka ei tahdo lopettaa?
Lapsi on jo 1v 2kk. Oikeastaan tähän asti olen miettinyt, että lopetan imetyksen ihan just kun sopiva lopetuspaikka tulee. Ollaan reissattu paljon ja elämä ollut muutenkin epäsäännöllistä, joten olen odottanut tasaista arkea, että olisi lapselle helpompaa. Nyt sellainen sitten on ainakin jonkin matkaa ja huomasin tuossa päiväunille tissitellessä, että en tahdo luopua tästä tavasta... Imeteän (tai lapsi lähinnä lussuttelee) myös yöllä kun lapsi herää, nukkuu edelleen perhepedissä joten helppoa heittää vaan tisu suuhun.
Enkä todella ole mikään perhepeti-taaperon imettäjä hihhuli vaan ennen lasta lähinnä ajattelin, että heti omaan sänkyyn ja tissiäkin riittää sen puoli vuotta... Kukaan vanhoista ystävistäni ei ikinä olisi uskonut minun edes lapsia tekevän.
Muita " imetyskoukkuun" jääneitä?
Luopuuko lapsi joskus tissistä ihan omillan? Siis jos nyt annan tuon lussutella vielä toistaiseksi :).
Kommentit (25)
Mutta tottakai av-mammat tietää tämänkin asian paremmin ;)
Jos lapsi tykkää imeä, ja äiti tykkää imettää, miksi pitäisi lopettaa, varsinkin kun kyse on vielä pienestä lapsesta?
Oma vauvani on nyt 11 kk, eikä ole aikomustakaan lopettaa imetystä vielä pitkään aikaan. Jos poika itse alkaa kieltäytyä rinnasta, en sitä tietenkään hänelle enää tuputa. Mutta niin kauan kun imetys sopii lapselleni, se sopii myös minulle.
Pedofiilisia taipumuksia? Ei, vaan luontainen äidinvaisto.
Ja siis vielä kerran, kuvitteletteko te, että taaperot joita imetetään ovat kaikessa vauvoja? He osaavat aivan kaiken saman kun ei-imetetytkin, he osaavat näyttää läheisyyttä muutenkin, he osaavat kommunikoida, osaavat puhua niin kuin ikäisensä, he suoriutuvat kaikesta aivan yhtä hyvin, elleivät paremminkin. Ainoa ero ei-imetettyihin on, että heitä imetetään. Niin ja taperoimetys ei ole samanlaista kuin vastasyntyneen imetys, kuvittelisin...
Äidillä siis ongelma, ei lapsella
Lapsi voi hyvinkin vieroittua itsestään. Päätin jo nuorimmaisen saatuani, että annan hänen imeä niin pitkään kuin haluaa, koska vanhempien sisarusten vieroittaminen oli minusta kauheaa touhua. Itseänikin itketti, kun lapset huusivat rinnan perään, vaikka olivatkin jo päälle vuoden ikäisiä. Näin jälkikäteen ajatellen olin todella julma heitä kohtaan. Yhdelläkään lapsistamme ei ole ainuttakaan reikää ollut hampaissaan. Vanhin on jo 18-vuotias ja häntäkin imetin 1 v 8 kk. Nuorin on 4-vuotias ja aivan tervehampainen, vaikka yöimetystäkin oli melkein 2-vuotiaaksi.
Yli 1 vuotiaan imetys on juuri tämmöistä. Äiti vaan haluaa pitää lapsen vauvanaan ja imettää. Lapsesta täytyy osata irtautua. On vahingollista kehittää tämmöinen riippuvuus suhde lapsen ja äidin välille.