Mikähän 6 vuotiasta poikaamme vaivaa:(?
eli edellis illalla sanoi että jalka kipeä.
oli aamulla ihan ok.
sit taa eilen illalla valitteli ja tänä aamuna ei pystynyt kävelemään. kävivät isän kanssa lääkärissä ja lähete röntgeniin huomiseksi.
Lääkäri oli puhunut jotain että voi joutua sairaalaan johonkin veto laitteeseen. mut selviää huomenna kun kuvat otettu.
tulehdusarvot olivat tänään normaalit. onko jollain ollut vastaavaa tilannetta? Kun pojalta kysyy mistä kohtaa sattuu näyttää sisäreiden yläosaa.
Kommentit (11)
kyllä lääkäri oli jostain vetolaitteesta puhunut. se on ilmeisesti se pahin vaihtoehto. vitsi että harmittaa kun en itse päässyt lääkäriin mukaan.
voiko tälläinen oire olla muka leukemiaa?
T Huolestunut ap
Tuhat kertaa todennäköisempää on kaikki muu!
Kasvukivuista, lihaskramppiin ja niitten kautta vaikka jänteen venähtämiseen.. ja sitä kautta vaikka kolhun aiheuttamaan hiusmurtumaan.
ei kai sillaset kivut kasvukivuissa ole??
T ap
Kuulostaisiko nuo oireet tutuilta? Ainakin sopisi noihin kipuihin ja siihen ettei pysty kävelemään... Onko lapsella ollut esim. pissatulehdusta äskettäin?
Oli edellisenä päivänä ollut pulkkamäessä ja hyppyrissä täräyttänyt. Seuraavan päivän aamuna käveli vaivalloisesti mun sänkyyn, eikä sen jälkeen päässyt kävelemään melkein viikkoon.
Kuvattiin ja tutkittiin tosi tarkkaan ja meinattiin jo laittaa osastolle leikkaukseen, oltiin jo lastenklinikalla tippa kädessä osastolla, kun lääkäri tuli sanomaan, että voidaan lähteä kotiin.
Kävi ilmi, että lonkan lähelle oli kertynyt nestettä, joka poistui itsestään. Poika sai vahvat tulehduskipulääkkeet, joiden avulla parantui täysin ja neste pääsi pois.
Toivottavasti teillä olisi kyse jostain vastaavasta.
Toivottavasti ei mikään ihmeempi teidän pikkumiestä vaivaa.
En osaa arvailla mikä olisi, meillä toisinaan 7v poika valittaa jalkojansa aamuisin ja olen laittanut ihan kasvukipujen piikkiin.
Hyvä että poika menossa tutkimuksiin teillä, tsemppiä!
mutta sit kun tosiaan meni niin pahaksi että ei kävelemään enään pysty niin en usko että sitä on. huomenna se selviää mutta kamalaa tää epätietoisuus:(
ja vetolaite. täysin arvaus.