Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OPO, paljonko kuukausipalkkasi on?

OPOksi
24.11.2022 |

Pätevät opot, paljonko teidän kuukausipalkka on? Itse olen myös pätevä ohjauksen lehtori eli opettaja, jolla säädetty opon kelpoisuus, mutta olen toiminut liike-elämän/työelämälähtöisten koulutusten puolella. On alkanut riittämään tämä sillisalaatti ja suorittavat rutiinitylt ja haluaisin tietää, mitä tienaatte lukion/yläkoulun/yliopiston ohjauksen viroissa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4400 e ammattikorkea

Vierailija
2/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4400 e ammattikorkea

Kiitos! Tosiaan ilman muuta kiinnostaa myös ammattikorkeiden palkat. Unohdin sen mainita.

Olen itsekin suorittanut vieläpä ammattikorkeakoulututkinnonkin yliopistokoulutuksen lisäksi, ja tuo maailma myös kiinnostaa.

Voitko kertoa enemmännin? Mitä teet, oletko pitkään ollut alalla? Onko palkkasi keskivertoa parempi vai ovatko tuota luokkaa. Itse en tällä hetkellä yllä edes 4000 palkkaan, joten koen palkankin puolesta todella tarvetta vaihtaa näillä taustoilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin työ ikinä. Olen 3 päivää kotona etänä eli käytännössä katson jalkapalloa.

2 päivää koululla. Nämä etätyöt siis nyt koronan alettua. Eikä tarvitse palata livenä kouluun tulevaisuudessakaan.

Vierailija
4/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

apjatkaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4400 e ammattikorkea

Kiitos! Tosiaan ilman muuta kiinnostaa myös ammattikorkeiden palkat. Unohdin sen mainita.

Olen itsekin suorittanut vieläpä ammattikorkeakoulututkinnonkin yliopistokoulutuksen lisäksi, ja tuo maailma myös kiinnostaa.

Voitko kertoa enemmännin? Mitä teet, oletko pitkään ollut alalla? Onko palkkasi keskivertoa parempi vai ovatko tuota luokkaa. Itse en tällä hetkellä yllä edes 4000 palkkaan, joten koen palkankin puolesta todella tarvetta vaihtaa näillä taustoilla...

Teen mm jokaiselle oppilaalle henkilökohtaisen opintosuunnitelman, vastailen sähköposteihin, valvon pääsykokeita, neuvon oppilaita. Suurin työmäärä liittyy pääsykokeisiin. Hoidan myös ulkomaalaisten opiskelijoiden ja hakijoiden neuvontaa ja valintaa. Eli kielitaito on tärkeää.

Vierailija
5/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apjatkaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4400 e ammattikorkea

Teen mm jokaiselle oppilaalle henkilökohtaisen opintosuunnitelman, vastailen sähköposteihin, valvon pääsykokeita, neuvon oppilaita. Suurin työmäärä liittyy pääsykokeisiin. Hoidan myös ulkomaalaisten opiskelijoiden ja hakijoiden neuvontaa ja valintaa. Eli kielitaito on tärkeää.

Teet opintosuunnitelman, mutta kuka siitä vastaa? valvotko että toteutuu?

Ainakin itse yläkoulussa olen huomannut, että kukaan ei tee suunnitelma ja kukaan valvo.. aina on se joku siellä jonka pitäisi tehdä.. Se on opojen työ, mutta sekin jää tekemättä. Opettavat muutaman tunnin viikko ja muu aika on juuri tähän ohjaamiseen

Vierailija
6/8 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 4600 e erilaisten lisien kanssa. Olen kasvatustieteiden maisteri, erityisopettaja ja opinto-ohjaaja.

Vierailija
7/8 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 5200 e/kk. Olen melkein aina etätöissä, mutta kuitenkin tavoitettavissa. Palkka voisi kuitenkin olla parempi. Vastuu painaa ;)

Vierailija
8/8 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4300 € yläkoulu, 10 vuotta työkokemusta. Yläkoulussa opon työ on kivaa ja monipuolista. Opetusta on noin 6-7 tuntia viikossa, muu aika menee ohjaukseen ja erilaisiin tapaamisiin. Peruskoulun paras työ! Pitkät lomat ja palkka mielestäni ihan ok, vaikka tietysti enemmänkin voisi aina olla. :)